Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα θερινή σεζόν 2024 τα εντυπωσιακά ταχύπλοα της ακτοπλοΐας μας, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα καταλαμβάνουν τις δεξαμενές του Ομίλου Σπανόπουλου και του Περάματος αντίστοιχα, πραγματοποιώντας προγραμματισμένες επισκευές συντήρησης και δεξαμενισμού.
Κάθε χρόνο παρατηρούμε, ότι ο ρόλος τους στην ακτοπλοΐα μας αναβαθμίζεται ολοένα και περισσότερο, ενώ η συνεισφορά τους στη θερινή κίνηση είναι πλέον πολύτιμη και αναγκαία. Έτσι, κάθε χρόνο καταρτίζεται συγκεκριμένο πλάνο και πρόγραμμα επισκέψεών τους τόσο στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου, που αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας τις επισκευές και τον δεξαμενισμό των περισσότερων από τις «βολίδες» της ελληνικής ακτοπλοΐας, όσο και στο Πέραμα. Γεγονός, που κατά βάση οφείλεται και στις μεγάλες δυνατότητες που προφέρουν οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του Ομίλου, όπου παρέχουν πλέον τη δυνατότητα για πραγματοποίηση ταυτόχρονων επισκευών και δεξαμενισμών σκαφών.
Αυτή τη φορά, ο φακός του ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ απαθανάτισε τα εντυπωσιακά HSC HIGHSPEED 3 της Africa Morocco Link (AML), το HSC THUNDER της Fast Ferries, αλλά και το HSC SUPERRUNNER JET 2 της Seajets.
Ειδικότερα, το HIGHSPEED 3 βρίσκεται από τα μέσα Μαρτίου σε δεξαμενή του Περάματος, προκειμένου να ολοκληρώσεις τις απαραίτητες επισκευές και αναβαθμίσεις που απαιτούνται πριν από την ανάληψη των νέων του καθηκόντων στη Δυτική Μεσόγειο και πιθανότατα στη γνώριμη σε αυτό γραμμή Tarifa – Tanger. Το συγκεκριμένο πλοίο αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της AML στην περιοχή, όπου η κίνηση τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει σημαντική αύξηση.
To HSC HIGHSPEED 3, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2000. Έχει χωρητικότητα 2.377gt (190 dwt), μήκος 72 μέτρα, πλάτος 17,5 μέτρα και βύθισμα 2,75 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 680 επιβάτες και 70 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με τέσσερις (4) κύριες μηχανές MTU 16V 595 diesel συνολικής ισχύος 15.700 KW και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 34 κόμβων και μέγιστη 42 κόμβων.
Από την άλλη πλευρά, το εντυπωσιακό HSC THUNDER της Fast Ferries βρίσκεται σε δεξαμενή του Ομίλου Σπανόπουλου, όπου ολοκληρώνει σύντομα όλες τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης για φέτος και θα δουλέψει από τις 7 Μάϊου στην επίσης γνώριμη σε αυτό γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο. Ωστόσο, φέτος, μετά τη ναύλωση του HSC SANTORINI PALACE από τη Seajets, θα έχει απέναντί του το HSC SUPERRUNNER JET, το οποίο ξεκίνησε δρομολόγια σήμερα από το Ηράκλειο με ελαφρώς διαφοροποιημένο δρομολόγιο. Δηλαδή, επιχειρεί στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη-Νάξο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη-Ηράκλειο.
Σε κάθε περίπτωση, το HSC THUNDER απέδειξε στην πράξη ότι μπορεί να σταθεί επάξια στη γραμμή, προσφέροντας τακτική, γρήγορη και ασφαλή σύνδεση του Πειραιά και της Κρήτης με τα νησιά των Κυκλάδων.
To HSC THUNDER, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 1998. Έχει χωρητικότητα 5.992 gt (400 dwt), μήκος 86,6m, πλάτος 24m και βύθισμα 3,50m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.068 επιβατών και 210 Ι.Χ. Φέρει 4 κύριες μηχανές MTU 20V1163TB73L diesel συνολικής ισχύος 26.000 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 35 κόμβων.
Τέλος στου Σπανόπουλου, είναι και το HSC SUPERRUNNER JET 2 της Seajets, που κατέχει αναμφίβολα τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων σκαφών στο Αιγαίο, ενώ παράλληλα έχει εξελιχθεί και σε μια από τις σημαντικότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, καθώς και μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ταχύπλοων σκαφών στον κόσμο. Σήμερα, καλύπτει περισσότερες από 250 συνδέσεις λιμανιών από τον Πειραιά, τη Ραφήνα και την Κρήτη για τα νησιά των Κυκλάδων.
Το συγκεκριμένο σκάφος αποτελεί έναν από τους βασικούς εκπροσώπους πλοίων monohull που ναυπηγήθηκαν στη Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν, το είδαμε να εκτελεί δρομολόγια σε διάφορες γραμμές, όπου η εταιρεία του το είχε ανάγκη. Μένει να δούμε σε πια γραμμή θα δραστηριοποιηθεί φέτος.
Το HSC SUPERRUNNER JET 2 ναυπηγήθηκε στη Γαλλία (Alstom Leroux Naval) το 1999. Έχει χωρητικότητα 5.632 gt (450 dwt), μήκος 112,5m, πλάτος 16,11m και βύθισμα 2,8m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 800 επιβατών και 140 Ι.Χ. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Ruston 20RK270 diesel συνολικής ισχύος 28.320 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 35 κόμβων.
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος