Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Τους ετήσιους δεξαμενισμούς τους πραγματοποιούν αυτή την περίοδο τρία από τα εντυπωσιακότερα ταχύπλοα της ακτοπλοΐας μας, τα οποία ετοιμάζονται πυρετωδώς για το ξεκίνημα της νέας θερινής σεζόν 2024.
Ειδικότερα, το μεγάλο HSC SUPEREXPRESS της Golden Star Ferries, βρίσκεται από της 21 Μαρτίου –για δεύτερη φορά- στη δεξαμενής ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ στο Πέραμα, προκειμένου να επανατοποθετήσει τα επισκευασμένα waterjet του και παράλληλα να ολοκληρώσεις τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και επισκευής του ενόψει της νέας σεζόν. Το πλοίο αναμένεται να κατέβει στις 26 Μαρτίου, ενώ σύμφωνα με τα πλάνα της εταιρείας του η επιστροφή του στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος αναμένεται στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας (1.05.2024). Πιθανότατα από τις 7 Ιουνίου, θα επανέλθει και στη μεγάλη γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Ίο – Θήρα.
To HSC SUPER EXPRESS, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (lncat/Tasmania) το 1998. Έχει χωρητικότητα 5.832gt (366 dwt), μήκος 91,3 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.070 επιβάτες και 200 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές CATERPILLAR 3618 diesel συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 34 κόμβων.
Την ίδια στιγμή, στις εγκαταστάσεις του ομίλου Σπανόπουλου βρίσκονται παράλληλα για επισκευές και δεξαμενισμό τα εντυπωσιακά HSC WORLD CHAMPION JET και το πρώην HSC SANTORINI PALACE των Μινωικών Γραμμών, που πλέον έχει ναυλωθεί από την Seajets.
Ο «Πρωταθλητής» HSC WORLD CHAMPION JET, ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή στις 14 Μαρτίου και αναμένεται να δρομολογηθεί –πιθανότατα την περίοδο του Πάσχα- στη γραμμή που έχει πλέον συνδεθεί με το όνομά του Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος -Ίος – Σαντορίνη και Πειραιάς-Πάρος-Νάξος με επιστροφή.
To HSC WORLD CHAMPION JET, κατέχει τον τίτλο του ταχύτερου πλοίου στην κατηγορία του στον πλανήτη και ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2000. Έχει χωρητικότητα 6.402gt (1.530 dwt), μήκος 87 μέτρα, πλάτος 24 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.310 επιβάτες και 222 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 πανίσχυρες General Electric LM2500 gas turbines συνολικής ισχύος 36.000 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 41 κόμβους και μέγιστη 48 κόμβους!
Στη μικρή δεξαμενή δίπλα του, από τις 8 Μαρτίου, βρίσκεται και η νέα προσθήκη στον εντυπωσιακό στόλο της Seajet, πρώην HSC SANTORINI PALACE, που ναυλώθηκε (bare boat) πρόσφατα από τις Μινωικές Γραμμές. Το πλοίο, έχει ήδη αλλάξει σινιάλα και αναμένεται να γραφεί στις μπάντες του το νέο του όνομα, το οποίο αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η νέα «βολίδα» της Seajets γράφτηκε ότι υπάρχει η πρόθεση να δρομολογηθεί στη γραμμή «έκπληξη» Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Εύδηλος Ικαρίας – Καρλόβασι (Σάμος). Ωστόσο, όμως, δεν αποκλείεται να το δούμε να ταξιδεύει και πουθενά αλλού.
To εντυπωσιακό ταχύπλοο, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2005 και ανακαινίσθηκε πλήρως το 2016 στα Ιταλικά Fincantieri. Έχει χωρητικότητα 4.927gt (470 dwt), μήκος 85 μέτρα, πλάτος 21,2 μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.160 επιβάτες και 117 Ι.Χ. ή 100 Ι.Χ. και 2 Λεωφορεία. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές CATERPILLAR 3618 diesel συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 38 κόμβων.
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος