Στις 26-27 Νοεμβρίου η ομαδα του ναυτιλιακού portal Arxipelagos παραβρέθηκε στην πόλη του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου για να καλύψει την επίσημη εναρκτήρια συνεδρίαση που αφορούσε το προγράμμα Horizon Europe «MERLIN». Η συνεδρίαση φιλοξενήθηκε, σε υβριδική μορφή, στην πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, στο Εντζμπάστον. Το «MERLIN» είναι ένα 4ετές συνεργατικό έργο έρευνας και καινοτομίας που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με συνολικό προϋπολογισμό 8 εκατ. €. Το έργο, το οποίο παρακολουθείται από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για την Υγεία και τον Ψηφιακό τομέα (HaDEA), θα προσπαθήσει να επιδείξει έξυπνα αυτόνομα οχήματα μακράς λειτουργίας πολλαπλών χρήσεων για θαλάσσιες εφαρμογές και με ικανότητα τεχνητής νοημοσύνης.
Τα οχήματα που θα αναπτυχθούν θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους του έργου σε τρία διαφορετικές αποστολές. Η πρώτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο παρατηρητήριο θαλάσσιων οικοτόπων OBSEA στα ανοικτά των ακτών της Βαρκελώνης, στην Ισπανία. Θα ακολουθήσει η αποστολή με επικεφαλής το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) στον κρατήρα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο στο Αιγαίο Πέλαγος, λίγα μόλις μίλια βορειοανατολικά του γραφικού νησιού της Σαντορίνης.
Τέλος, η τρίτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο λιθουανικό λιμάνι Klaipeda στη Βαλτική Θάλασσα, όπου θα πραγματοποιηθεί επιθεώρηση λιμενικής υποδομής. Κάθε μία από αυτές τις αποστολές έχει τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά και πολυπλοκότητες. Παρόλο που το έργο μόλις ξεκίνησε, θα πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για να πραγματοποιηθεί η επίδειξη των πρωτότυπων συστήματων που υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας κατά το τελευταίο έτος του έργου.
Η εναρκτήρια συνάντηση βοήθησε στον αρχικό συντονισμό των συνεταίρων εντός της κοινοπραξίας και στον καθορισμό των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων για τα διάφορα πακέτα εργασίας. Η τεράστια ποσότητα γνώσης που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του έργου H2020 ENDURUNS θα αποδειχθεί εξαιρετικά πολύτιμη για την γρήγορη και σταθερή προώθηση της ερευνητικής ατζέντας στο πλαίσιο του έργου MERLIN.
Σύμφωνα με τον καθηγητή της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ Μαγιόρκινο Παπαηλιά ο οποίος συντονίζει το πρόγραμμα «MERLIN», τα αυτόνομα θαλάσσια ρομποτικά συστήματα θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της κατανόησης των θαλασσών και των ωκεανών μας. Επιπλέον, θα μας βοηθήσουν να προστατεύσουμε τους θαλάσσιους οικοτόπους προάγοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα της Γαλάζιας Οικονομίας.
Το έργο MERLIN είναι ένα τετραετές έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο της συμφωνίας επιχορήγησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Horizon Europe: 101189796 και συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ των University of Birmingham, Space Applications Services NV/SA, Graal Tech Srl, ALTUS LSA S.A., Universidad de Castilla-La Mancha, On AIR srl, Hysytech s.r.l., National Center for Scientific Research “Demokritos”, AiDEAS OU, Centre for Research & Technology Hellas (CERTH), ESI Ltd.
Engitec Systems International Ltd., Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Cientificas, Klaipėdos uostas/Port of Klaipėda, Tuco Marine ApS – ProZero Workboats, Universitat Politècnica de Catalunya, Hellenic Centre for Marine Research, Acrux Cyber Services, and BALTICS MC.
On the 26th-27th of November Arxipelagos.gr was at the city of Birmingham in the United Kingdom to cover the formal kick-off meeting of the Horizon Europe Project “MERLIN”. The kick-off meeting was hosted in hybrid format at the University of Birmingham campus in Edgbaston. “MERLIN” is a 4-year collaborative research and innovation project funded entirely by the European Union, with an overall budget of 8 million €. The project, which is monitored by the European Health and Digital Executive Agency (HaDEA), will endeavour to demonstrate long-endurance intelligent multi-purpose autonomous vehicles for marine applications with artificial intelligence capability. The developed vehicles will be demonstrated during the final year of the project under three different mission scenarios. The first mission will be undertaken at the OBSEA marine habitat observatory off the coast of Barcelona, Spain. This will be followed by a mission led by the Hellenic Centre for Marine Research (HCRC) at the crater of the underwater volcano Kolumbo in the Aegean Sea, just a few miles northeast of the picturesque island of Santorini. Finally, the third mission will be carried out at the Lithuanian Port of Klaipeda in the Baltic Sea, where port infrastructure inspection will be undertaken. Each of these missions has its own unique characteristics and complexities. Even though the project has just started, a great deal of work will have to be carried out to enable the demonstration of the prototype systems developed under actual operating conditions during the last year of the project. The kick-off meeting has helped to adjust the tune within the consortium and set out the short, medium and long-term objectives for the different workpackages. The immense amount of knowledge gained during the H2020 ENDURUNS project will prove extremely valuable in moving forward the research agenda within the MERLIN project rapidly and on firm ground. According to Professor Mayorkinos Papaelias, Project Coordinator and Technical Manager of MERLIN, autonomous marine robotic systems will play a critical role in improving our understanding of our seas and oceans. Moreover, they will help us protect marine habitats whilst promoting the sustainability of the Blue Economy. The MERLIN project is a four-year project funded under the European Union’s Horizon Europe Grant Agreement: 101189796 and it is coordinated by the University of Birmingham. The project is a collaboration between the University of Birmingham, Space Applications Services NV/SA, Graal Tech Srl, ALTUS LSA S.A., Universidad de Castilla-La Mancha, On AIR srl, Hysytech s.r.l., National Center for Scientific Research “Demokritos”, AiDEAS OU, Centre for Research & Technology Hellas (CERTH), ESI Ltd. Engitec Systems International Ltd., Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Cientificas, Klaipėdos uostas/Port of Klaipėda, Tuco Marine ApS – ProZero Workboats, Universitat Politècnica de Catalunya, Hellenic Centre for Marine Research, Acrux Cyber Services, and BALTICS MC.