Το πρώτο πλοίο στον κόσμο κινούμενο με αμμωνία CMA CGM Masai Mara γιόρτασε δύο σημαντικά ορόσημα κατά τη διαδικασία ναυπήγησης του. Συγκεκριμένα, το θαύμα της ναυπηγικής εγκαινιάστηκε σε ειδική τελετή που διοργάνωσε η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Qingdao Shipyard στις 27 Απριλίου, πριν παραδοθεί επίσημα στις 23 Μαΐου.
Το πλοίο χωρητικότητας 5.900 TEU κατασκευάστηκε για τη βελγική CMB η οποία το ναύλωσε στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM.
Το CMA CGM Masai Mara έχει μήκος 240 μέτρα, πλάτος 42,8 μέτρα και έχει μέγιστη χωρητικότητα 6.014 εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων 1.150 ψυγείων. Τα προηγμένα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν υψηλό επίπεδο αυτοματισμού και ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου αμμωνίας/ντίζελ.
Σύμφωνα με τα ναυπηγεία το πλοίο έχει χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά επιτρέπουν τη συμμόρφωση με όλους τους τελευταίους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (I.M.O.).
Το πλοίο ανήκει σε μια νέα γενιά μεσαίου μεγέθους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βελτιστοποιημένων για περιφερειακή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και μπορεί να αναπτυχθεί σε διάφορες μη πολικές παγκόσμιες διαδρομές, προσφέροντας ευελιξία στη χρήση τους.
Μετά την τελετή εγκαινίων, πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του αδελφού πλοίου του Masai Mara, CV5900-02 που θα ονομαστεί CMA CGM Khao Sok.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο πλοία αποτελούν μέρος μιας συμφωνίας για συνολικά έξι πλοία.
Τα συγκεκριμένα πλοία είναι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ναυπηγούνται στην επαρχία Shandong. Η στενή συνεργασία μεταξύ της CMB και της Qingdao ξεκίνησε με την ναυπήγηση ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου 206.000 dwt.
Η Qingdao Shipyard υπέγραψε πρόσφατα ένα σημαντικό συμβόλαιο με τη διάσημη ναυτιλιακή Norwegian Seatankers Group για την κατασκευή 4 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου 82.000 DWT με option για ακόμα 4.
Η CMB υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής εναλλακτικών καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία. Η θυγατρική της εταιρείας Bocimar κατασκευάζει έως και εννέα πλοία Newcastlemaxes με κύριο καύσιμο την αμμωνία στην Κίνα σε συνεργασία με τη WinGD.
Η CSSC Qingdao Beihai Shipbuilding πρόσφατα φέτος ξεκίνησε τη ναυπήγηση ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου 210.000 dwt της CMB που επίσης θα κινείται με αμμωνία.
Επιπλέον, η CMB και η ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία Tsuneishi έχουν ιδρύσει μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη τεχνολογίας για κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H2ICE) για την ιαπωνική βιομηχανική και ναυτιλιακή αγορά.
Η θυγατρική της CMB, CMB.TECH, έχει αναπτύξει συγκεκριμένες τεχνικές για κινητήρες υδρογόνου μονού και διπλού καυσίμου.
Η CMB και η Tsuneishi έχουν ήδη συνεργαστεί στην κατασκευή του υδρογονοκίνητου πορθμειακού HydroBingo.