Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου, για προγραμματισμένες επισκευές και συντήρηση, εξακολουθούν να καταλαμβάνουν τα εντυπωσιακά ταχύπλοα σκάφη της ελληνικής ακτοπλοΐας, χαρίζοντας σε εμάς τους καραβολάτρες εικόνες μοναδικής ομορφιάς.
Ήδη τους προηγούμενους μήνες, πέρασαν από τις εγκαταστάσεις του γνωστού Ομίλου αρκετά από αυτά τα ξεχωριστά πλοία, τα οποία αναμφίβολα αξιοποιούν τις μεγάλες δυνατότητες που τους παρέχουν οι υποδομές του, καθώς οι αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις τους, δίνουν τη δυνατότητα για πραγματοποίηση ταυτόχρονων επισκευών και δεξαμενισμών και άρα εξοικονόμηση χρόνου.
Αυτή τη φορά, ο φακός του ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ απαθανάτισε στη δεξαμενή το μεγάλο HSC HIGHSPEED 4 της Hellenic Seaways, αλλά και τη «βολίδα» της Fast Ferries THUNDER, η οποία ανέβηκε μόλις χθες για τις τελευταίες προγραμματισμένες επισκευές πριν τη δρομολόγησή της στο Ηράκλειο.
Ειδικότερα, το HIGHSPEED 4 πραγματοποιεί καθαρισμό και επισκευές, καθώς εφέτος θα ενισχύσει την παρουσία του στις Κυκλάδες, προσθέτοντας μετά το Κουφονήσι, τη Σαντορίνη και την Ανάφη στα δρομολόγια του.
To HSC HIGHSPEED 4, κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου ταχύπλοου πλοίου στην κατηγορία του (Auto Express 92) και ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2000. Έχει χωρητικότητα 6.330gt (470 dwt), μήκος 92,40 μέτρα, πλάτος 24 μέτρα και βύθισμα 3,9 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.010 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Caterpillar 3618 συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 38 κόμβων.
Από την άλλη πλευρά, το εντυπωσιακό HSC THUNDER της Fast Ferries θα δουλέψει από τα τέλη Μάϊου στη νέα γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος- Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο, μαζί με το επίσης αξιόλογο HSC SANTORINI PALACE των Μινωικών Γραμμών, όπου μαζί θα προσφέρουν συνδυαστικά τακτική, γρήγορη και ασφαλή σύνδεση του Πειραιά και της Κρήτης με τα νησιά των Κυκλάδων.
To HSC THUNDER, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 1998. Έχει χωρητικότητα 5.992 gt (400 dwt), μήκος 86,6m, πλάτος 24m και βύθισμα 3,50m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.068 επιβατών και 210 Ι.Χ. Φέρει 4 κύριες μηχανές MTU 20V1163TB73L diesel συνολικής ισχύος 26.000 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 35 κόμβων.
Άρθρο: Ρούσσος Σπυρίδων
Φωτο: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος