Σε σοβαρές καταγγελίες προχώρησε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός σχετικά με τη νέα επιδότηση (20 εκατ. ευρώ) των ακτοπλοϊκών εταιρειών μετά από απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας. Όπως ισχυρίζεται. «για μία ακόμη φορά το “επιτελικό κράτος”, επιβεβαιώνει τον κανόνα της διακυβέρνησης της Ν.Δ.: η πανδημία είναι μια ευκαιρία για να εξυπηρετηθούν οι κολλητοί».
Προς επίρρωσιν των ισχυρισμών του ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι μετά τη δημοσιοποίηση της προκήρυξης επιδότησης των άγονων γραμμών, για το διάστημα μέχρι το τέλος του 2020, από το υπουργείο Ναυτιλίας, «με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ακτοπλοΐας, επιδοτούνται τον χειμώνα, ταχύπλοα πλοία για τη σύνδεση των Ανατολικών και Δυτικών Κυκλάδων, με Πειραιά και Ηράκλειο, την ώρα που τα νησιά αυτά εξυπηρετούνται ήδη με πλοία δωδεκάμηνης δρομολόγησης».
Αναφέρει ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια, ποτέ ξανά δεν αποτελούσαν μέρος των χειμερινών επιδοτήσεων, ούτε ως ελεύθερες, γιατί δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη τους χειμερινούς μήνες. «Φέτος, εν μέσω πανδημίας και με απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ των νομών, το υπουργείο Ναυτιλίας επέλεξε να επιδοτήσει γραμμές ταχυπλόων, με κόστος 2,3 εκατ. ευρώ ενώ προβλέπει και επιπλέον χρηματοδότηση, αν αυτά έχουν χωρητικότητα άνω των 1.200 επιβατών», συμπληρώνει.
Στη συνέχεια αναφέρει χαρακτηριστικά παραδείγματα «επιτελικής χρηματοδότησης»:
1. Δεκαπέντε δρομολόγια ταχύπλοου για τη γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Ηράκλειο, μέχρι το τέλος του 2020, επιδοτούνται με 30.000 ευρώ ανά δρομολόγιο, άρα με 450.000 ευρώ συνολική επιδότηση.
2. Τρία δρομολόγια ταχύπλοου, την εβδομάδα, στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος- Θήρα με επιδότηση 45.000 ευρώ ανά δρομολόγιο, επιδοτούνται συνολικά με 810.000 ευρώ.
3. Έξι δρομολόγια, ανά βδομάδα, μέχρι το τέλος του 2020, στη γραμμή Πειραιάς Σέριφος-Σίφνος- Μήλος και επιστροφή, επιδοτούνται με 1,080 εκατ. ευρώ.
Ο βουλευτής υποστηρίζει ότι από την αρχή της υγειονομικής κρίσης ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει να εκπονηθεί ένα σχέδιο έκτακτης δρομολόγησης άγονων γραμμών με σχεδιασμό, ανά δρομολογιακή περίοδο, και βάσει των αναγκών εξυπηρέτησης των νησιών. Είχε επίσης προτείνει οι επιδοτήσεις των γραμμών να γίνουν με κριτήριο τα δρομολόγια της προηγούμενης χρονιάς και ο συνολικός σχεδιασμός να λαμβάνει υπόψη τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).Το ίδιο είχε ζητήσει κατά την πρόσφατη συζήτηση στην Oλομέλεια της Βουλής, για την τροπολογία παράτασης της επιδότησης γραμμών λόγω Covid.
«Παρά όμως τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας, οι οποίες πραγματικά απαντούσαν στις ανάγκες των νησιωτών, αυτές τις δύσκολες μέρες της πανδημίας, ο υπουργός κράτησε για τον εαυτό του “προνόμιο” να σχεδιάζει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ, με τελικό σκοπό, όπως φαίνεται, για να κάνει σκανδαλώδεις αναθέσεις», επισημαίνει.
πηγή: efsyn.gr