Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Ναυτιλία – Οι προοπτικές στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου το 2022
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Ναυτιλία – Οι προοπτικές στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου το 2022
BlogΠοντοπόρος Ναυτιλία

Ναυτιλία – Οι προοπτικές στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου το 2022

Ενημερώθηκε: 12/01/2022 11:46
από Ομάδα Web
Μοιράσου
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Θετικές παραμένουν οι προοπτικές, για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου το 2022 σύμφωνα με την αναλύτρια Ταμάρα Αποστόλου της Intermodal και τον  Ιάκωβο Αρχοντάκη, της Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα παραμείνουν υψηλές και το 2022 εκτιμά η κα. Αποστόλου, με το ενδιαφέρον, όπως προσθέτει, να μετατοπίζεται σταδιακά σε πιο σύγχρονες και ενεργειακά αποδοτικές μονάδες, δεδομένων και των στόχων που τίθενται για απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα.

Επίσης όσον αφορά την προσφορά χωρητικότητας η Intermodal σημειώνει ότι ο στόλος θα κινείται τα επόμενα δυο χρόνια με ρυθμούς αύξησης μικρότερους του 2% ενώ επισημαίνει ότι από το 2023 με την υλοποίησης του δείκτη ενεργειακής έντασης που θα εισάγει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (Carbon Intensity Indicator Compliance -CII), θα μειωθεί η μέση ταχύτητα των πλοίων με αποτέλεσμα να απαιτηθεί επιπλέον χωρητικότητα.

Όσον αφορά τη ζήτηση η βιομηχανική ανάπτυξη της Κίνας αναμένεται να επιταχυνθεί εκ νέου μετά τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες τον Φεβρουάριο, με το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και μετά να είναι το σημείο καμπής, εκτιμά η Intermodal.

Ο ρόλος της πανδημίας

Από την λευρά του ο Ιάκωβος Αρχοντάκης, Commercial Manager TMC MARITIME CO, επισημαίνει ότι οι προβλέψεις για το 2022, είναι θετικές, όμως φαίνεται ότι ο Covid19 θα παραμείνει μέσω των μεταλλάξεων του.

Το 2021 ήταν μία χρονιά στη σκιά της πανδημίας του Covid19. Ωστόσο, ήταν μία χρονιά επιβεβαίωσης της ανοδικής τάσης της ναυλαγοράς και του εμπορίου του Ξηρού φορτίου, σημειώνει και προσθέτει ότι ο γενικός δείκτης (BDI) σημείωσε τις υψηλότερες επιδόσεις από το 2009 και μετά.

Στη συνέχεια ο κ. Αρχοντάκης επισημαίνει ότι, σε όλα τα μεγέθη παρατηρήθηκε συνεχόμενη άνοδος κατά το 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, με ύφεση τον Απρίλιο. Ιδίως από το Μάιο και μετά βλέπουμε μια εκτόξευση των ναύλων. Σε αυτό βοήθησαν ιδιαίτερα οι διακινούμενοι όγκοι φορτίων σιδηρομεταλλεύματος και κάρβουνου, καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και ενέργειας ήταν αυξημένες. Από το Νοέμβριο και μετά σημειώνεται έντονη πτώση με σημάδια ανάκαμψης το Δεκέμβριο.

Το 2021 το εμπόριο Ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 3,5%, όμως η συνολική αύξηση στόλου έφτασε το 5%. Παράλληλα, η αγορά φαίνεται να ξεπέρασε το σοκ από την πτώση της ζήτησης του 2020, λόγω της πανδημίας, και σταδιακά ανέκαμψε, υπογραμμίζει ο Commercial Manager TMC MARITIME.

Προκλήσεις

Οι εμπλεκόμενοι στο θαλάσσιο εμπόριο είχαν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις με κυριότερες τα lockdowns, τους περιορισμούς στα ταξίδια και τη μείωση παραγωγής. Όλα αυτά οδηγούν σε μείωση της ζήτησης και κατ’ επέκταση μείωση του εμπορίου. Αυτή η κατάσταση φαίνεται να επηρέασε ιδιαίτερα τα tankers. Αντιθέτως, το 2021 είδαμε άνοδο των φορτηγών και των containers με γενικότερη αύξηση, αλλά κυρίως του όγκου φορτίων κάρβουνου και σιτηρών και ένα ράλι του κατασκευαστικού τομέα στην Κίνα.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, που φάνηκε να επηρεάζουν το εμπόριο του κάρβουνου, ωστόσο άλλες περιοχές όπως η Ινδονησία κάλυψαν το κενό.

Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας ήταν οι μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια της Κίνας που δημιούργησαν προβλήματα στο operation των πλοίων και μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας, κρατώντας τους ναύλους σε τροχιά αύξησης.

Για το 2022 οι προβλέψεις είναι θετικές, όμως φαίνεται ότι ο Covid19 θα παραμείνει μέσω των μεταλλάξεων του. Έτσι, οι περιορισμοί στα ταξίδια και τις αλλαγές πληρωμάτων θα συνεχίσουν να αποτελούν “σταυρόλεξο προς επίλυση” για τους πλοιοκτήτες.

Πρωταγωνιστής η Κίνα
Η Κίνα θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο με τις προβλέψεις για το 2022 να τη θέλουν να τρέχει με 5% αύξηση του ΑΕΠ, όταν οι αντίστοιχοι αριθμοί για το παγκόσμιο ΑΕΠ είναι 4,9% (για τις ΗΠΑ 5,2%).

Οι προσπάθειες για καθαρότερα καύσιμα θα συνεχιστούν με εντονότερους ρυθμούς, ωστόσο μέχρι τώρα όλα δείχνουν ότι δεν επηρεάζουν σημαντικά τη λειτουργία των πλοίων, ως προς το τεχνικό μέρο. Ως προς τους ναύλους, όμως τα πλοία με συστήματα καθαρισμού ρύπων κλείνουν σε υψηλότερα νούμερα από τα πλοία που δεν έχουν scrubbers. Αναμένουμε όμως την ανάπτυξη πιο φιλικών στο περιβάλλον τεχνολογιών. Επίσης, οι ναυτιλιακές εταιρείες, αρχικά οι μεγάλες και στη συνέχεια όλες, θα πρέπει να προετοιμαστούν για τους κανονισμούς του 2023 και τις αγορές παραγώγων καυσαερίων.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον περιμένουμε αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου Ξηρού φορτίου που θα πλησιάσει το 3%, με θετικές προβλέψεις για την κατανάλωση άνθρακα και τη μεταφορά σιτηρών. Η αισιοδοξία επικρατεί και η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να προσαρμόζεται και να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, καταλήγει ο κ. Αρχοντάκης.

 

ΠΗΓΗ ot.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Ναυτιλία

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από Ομάδα Web
Ακολουθήστε:
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο Πρόγραμμα Astoria Grande 2022
Επόμενο άρθρο Απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

ELYROS ANEK LINES ATTICA AERIAL FOTO 03
Νέες προσφορές από την Attica Group ενόψει της θερινής περιόδου στις γραμμές της Κρήτη
Βίντεο πλοίων 3 ημέρες πριν
Ms. Melina Travlos
Ο Όμιλος Neptune ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle».
Δελτία τύπου 6 ημέρες πριν
photo: trade winds
Νέα Παραγγελία Τεσσάρων Δεξαμενόπλοιων από την Polembros Shipping – Στρατηγική Ενίσχυση και Εκσυγχρονισμός του Στόλου
Blog 1 εβδομάδα πριν
photo: beyondparallel.csis.org
Βόρεια Κορέα: Σε Όρθια Θέση το Αντεστραμμένο Πολεμικό Πλοίο μετά το Αποτυχημένο Καθέλκυσμα
Blog 1 εβδομάδα πριν
photo: maritime optima
Ξεκίνημα Νέας Φάσης για τον Ρωσικό «Shadow Fleet» LNG – Το Arctic Mulan Φορτώνει μετά από Οκτώ Μήνες Σιγής
Blog 1 εβδομάδα πριν

Στην ίδια κατηγορία

Porfyrousa
BlogΔελτία τύπου

ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ | Δελτίο Τύπου (Τροποποίηση Σαβ. 13/04/2024)

από Ομάδα Web 1 έτος πριν
BlogΔιεθνής ενημέρωσηΛιμενικά νέαΠοντοπόρος Ναυτιλία

Το Ocean Trader στη δεξαμενή Piraeus III

από Ομάδα Web 4 έτη πριν
«Λευκά Όρη» Αφιέρωμα στο πλοίο (anek Lines) (19)
BlogΑφιερώματα πλοίων

«Λευκά Όρη» Αφιέρωμα στο πλοίο (anek lines) IMO: 9035876

από Konstantinos Papadopoulos 12 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;