Στα 102,5 εκατ. ευρώ ανέρχεται η κατ’ εκτίμηση συμβολή της Celestyal Cruises στην εθνική οικονομία για το 2018. Την επισήμανση αυτή έκανε ο Γιώργος Κουμπενάς, διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών (Chief Operations Officer) της εταιρείας, στο πλαίσιο παρουσίασης των στόχων της για τα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα, όσον αφορά τους επιχειρησιακούς στόχους, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν σε δημοσιογραφικά πηγαδάκια μετά το τέλος της παρουσίασης, η Celestyal δεν έχει εγκαταλείψει τον σχεδιασμό για την απόκτηση ή κατασκευή νέου κρουαζιερόπλοιου με δυνατότητα φιλοξενίας από 1.500 μέχρι 2.000 επιβάτες. Η επόμενη χρονιά θα είναι μια περίοδος που η Αν. Μεσόγειος θα μετρήσει τις δυνάμεις της, αφού σταδιακά ανοίγουν και πάλι σαν προορισμοί η Αίγυπτος και η Τουρκία. Εφόσον ο αναπτυξιακός σχεδιασμός υλοποιηθεί, η εταιρεία θα εξετάσει και πάλι να το ενδεχόμενο να πάει και σε νέο πλοίο.
«Παγώνει» το Λαύριο
Αναφορικά με τα πλάνα της εταιρείας για την κατασκευή βάσης κρουαζιέρας στο Λαύριο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου έχει ενημερώσει ότι δεν θα προχωρήσει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, χωρίς να αιτιολογήσει την απόφασή της. Η Celestyal τουλάχιστον πέντε χρόνια επιχειρεί να καταστήσει σαν βάση της το λιμάνι του Λαυρίου, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει βρει «ευήκοα ώτα».Παράλληλα όμως ήδη η εταιρεία έχει κάνει λόγο για αντικίνητρα στην τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε., με αφορμή τις εξαγγελθείσες αυξήσεις ύψους 20% από το 2020 για όσα πλοία κάνουν home port στο «μεγάλο λιμάνι».
Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά στη «Ν» η εταιρεία: «Οι αυξήσεις προσθέτουν ουσιαστικά ένα ακόμη αντικίνητρο για την ανάπτυξη του homeporting στην Ελλάδα και προστίθενται στους παράγοντες που καθιστούν το λιμάνι του Πειραιά μη ανταγωνιστικό».
Η λειτουργία
Τα άμεσα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας για το 2018 ανήλθαν στα 28 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη προώθησης και διαφήμισης της Ελλάδας έφτασε τα 4,1 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τα πλοία της εταιρείας πραγματοποίησαν συνολικά 663 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια, μεταφέροντας 108.000 επιβάτες, με τη συνολική εκτιμώμενη δαπάνη των επιβατών να αγγίζει τα 39 εκατ. ευρώ το 2018.
Οι στόχοι
Ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδης, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Ιούλιο, αναφέρθηκε στα θετικά μηνύματα της κρουαζιέρας για την περιοχή, παρά τις γεωπολιτικές συγκυρίες του προηγούμενου διαστήματος. Επίσης, επισήμανε τις σημαντικές προσπάθειες της Celestyal Cruises για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, όπου φέτος, για πρώτη φορά, η περίοδος πραγματοποίησης κρουαζιέρων ήταν διευρυμένη έως και τον Νοέμβριο, ενώ σημείωσε πως το 2019 τα δρομολόγια θα επιμηκυνθούν κατά 8 εβδομάδες από τις 4 εβδομάδες που ήταν το 2018, καλύπτοντας τη ζήτηση του κοινού για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και το φθινόπωρο.
Επέκταση
Ο κ. Θεοφιλίδης τόνισε πως σκοπός της εταιρείας, κάθε χρόνο, παραμένει η συνεχής βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, αλλά και η λήψη νέων, καινοτόμων πρωτοβουλιών. Σημαντικός στόχος για το 2019, σημείωσε πως, είναι να εντείνει περαιτέρω τις προσπάθειές της για τη δραστηριοποίηση όλο τον χρόνο μέσω της προσθήκης νέων δρομολογίων κρουαζιέρας, όπως το «Εκλεκτό Αιγαίο» και οι «3 Ήπειροι».
Οσον αφορά το εμπορικό κομμάτι και ως αποτέλεσμα της δικτύωσης της εταιρείας σε 11 χώρες με πρώτη από όλες τις ΗΠΑ, τη φετινή χρονιά, καταγράφηκε αύξηση των Αμερικανών και Ευρωπαίων τουριστών. Συγκεκριμένα, το 52% επιβατών προήλθαν από μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, ενώ το 29% των επιβατών από κοντινές αγορές της Ευρώπης.
πηγή: naftemporiki