Στις “hot” αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές, ανανεώνοντας τους στόλους τους με πλοία που τους τοποθετούν καλύτερα στις δύο ναυλαγορές.
Ασταμάτητη η Global Ship Lease
Δυναμικά κινείται το τελευταίο διάστημα στη second hand αγορά η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, καθώς μετά το πρόσφατο deal για την απόκτηση 12 πλοίων πρόσθεσε τέσσερα ακόμη στο στόλο της.
Ειδικότερα, η εταιρεία αγόρασε τέσσερα containerships, τύπου panamax, χωρητικότητας 5.470 TEUs έκαστο και μέσης ηλικίας 11 ετών, έναντι 148 εκατ. δολαρίων.
Μόλις παραδοθούν, τα πλοία θα ναυλωθούν σε κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών για μία περίοδο τριών ετών, ενώ υπάρχει και option για τρία ακόμη χρόνια.
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή, στη διάρκεια της τριετούς ναύλωσης τα πλοία αναμένεται να συνεισφέρουν περίπου 124,4 εκατ. δολάρια στα EBITDA.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Γιουρούκος έκανε λόγο για πλοία υψηλών προδιαγραφών. Όπως είπε, τα πλοία αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα της στρατηγικής της εταιρείας για μεγάλη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων (refrigerated containers).
Ειδικότερα, κάθε πλοίο μπορεί να φορτώσει 1.200 τέτοια containers, διπλάσια από το μέσο όρο για πλοία χωρητικότητας 5.000 – 7.000 TEUs.
Αναφορικά με τον κλάδο των containerships, ο κ. Γιουρούκος σημείωσε ότι υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις στο ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης για μία “φανταστική” αγορά, βιώσιμη σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
“Η εταιρεία είναι καλά τοποθετημένη να υλοποιήσει την αναπτυξιακή στρατηγική αύξησης των μακροπρόθεσμων κερδών, περιορισμού του ρίσκου και δημιουργίας αξίας για τους μετόχους” πρόσθεσε.
Με τις τελευταίες προσθήκες, ο στόλος της Global Ship Lease, η οποία είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αποτελείται από 66 containerships, συνολικής χωρητικότητας 344.650 TEUs.
Η κίνηση της Safe Bulkers
Στην απόκτηση ενός bulk carrier, τύπου panamax, προχώρησε η Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.
Η αγορά του πλοίου κατασκευής 2013 (στην Ιαπωνία) και χωρητικότητας 78.000 dwt, θα χρηματοδοτηθεί με αποθεματικά της εταιρείας.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή γνωστοποίησε ότι έχει αγοράσει ένα ακόμη ιαπωνικής κατασκευής (2011) πλοίο, ενώ πούλησε πέντε παλαιότερα βαπόρια, εκ των οποίων τρία είναι panamax και δύο kamsarmax.
Τέλος, επισημοποίησε την παραγγελία τεσσάρων πλοίων, τρία εκ των οποίων είναι post panamax και ένα kamsarmax.
“Το νέο απόκτημα είναι μέρος της προσπάθειας της εταιρείας για σταδιακή ανανέωση του στόλου, μέσα από επιλεγμένες αγορές νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων ιαπωνικής κατασκευής για την αντικατάσταση παλαιότερου τονάζ ή κινεζικής κατασκευής πλοίων”, επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Λουκάς Μπαρμπαρής.
“Το κύριο μέρος της στρατηγικής ανανέωσης παραμένει η απόκτηση νεότευκτων προηγμένου σχεδιασμού και ενεργειακής αποδοτικότητας”, κατέληξε.
πηγή: capital.gr