Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: ΚΡΗΤΗ ΙΙ: Τίτλοι τέλους για το μεγαθήριο της Anek Lines (Video + Photos)
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > ΚΡΗΤΗ ΙΙ: Τίτλοι τέλους για το μεγαθήριο της Anek Lines (Video + Photos)
BlogΒίντεο πλοίων

ΚΡΗΤΗ ΙΙ: Τίτλοι τέλους για το μεγαθήριο της Anek Lines (Video + Photos)

Ενημερώθηκε: 04/07/2025 15:10
από SPIROS ROUSOS
Μοιράσου
9 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Ήταν 7 Μαρτίου 2025, όταν ο Όμιλος Attica ανακοίνωνε την πώληση του ΚΡΗΤΗ ΙΙ για σκραπ στην Τουρκία, έναντι 3,6 εκατ. δολαρίων, τερματίζοντας έτσι την 28χρονη καριέρα του μεγαθήριου στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Γεγονός, που αναμφίβολα μας γέμισε όλους με θλίψη. Περισσότερο, όμως, εκείνους που έζησαν και δούλεψαν με το ακούραστο γιαπωνέζικο σκαρί της παραδοσιακής Anek Lines από το 1997 μέχρι το 2024.

KRITI II (1)

Σήμερα, έπεσαν και οι τίτλοι τέλους, καθώς το εντυπωσιακό πλοίο απομακρύνθηκε ρυμουλκούμενο (από το Ρ/Κ/ Protug 85/1 της Promarine συμφερόντων Μιχ. Σπανόπουλου) από τον κόλπο της Ελευσίνας όπου βρισκόταν από τις 2 Νοεμβρίου 2024 –παρέα με το αδελφό του ΚΡΗΤΗ Ι- για το τελευταίο του ταξίδι στην παραλία Αλιάγα με πλοίαρχο τον Θεοφάνη Παπαδημητρίου.

Το ΚΡΗΤΗ ΙΙ αγοράστηκε από την ANEK LINES το Μάιο του 1996 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα-Αγκόνα τον Ιούνιο του 1997, κόντρα στα πρώτα υπερσύγχρονα Superfast του αείμνηστου Περικλή Παναγόπουλου. Τότε, μαζί με το αδελφό του ΚΡΗΤΗ Ι υπήρξαν τα μεγαλύτερα RoPax της Αδριατικής. Όπλο τους, δεν ήταν φυσικά η ταχύτητα, αλλά η τεράστια χωρητικότητα (2.200 γραμμικά μέτρα) σε συνδυασμό με έναν καλό δρόμο (22 κόμβους) και φυσικά οικονομία καυσίμων. Μην ξεχνούμε άλλωστε, ότι τα περισσότερα γιαπωνέζικα βαπόρια που μεσουράνησαν στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, διακρίθηκαν σχεδόν όλα για αυτόν ακριβώς το λόγο, το efficiency.

KRITI II (2)

Βαπόρι αμπάσο και μακρύ (192 μέτρα), που θύμιζε μπαούλο, με ασύλληπτο φάρδος (29 μέτρα) για τα ελληνικά δεδομένα και βύθισμα άνω των 8 μέτρων έμφορτο, θύμιζε κυριολεκτικά αεροπλανοφόρο που στο ανοιχτό πέλαγος ταξίδευε ακλόνητο με κάθε καιρό! Μοναδική εξαίρεση στο άνετο ταξίδι που προσέφερε ήταν τα κλασικά γιαπωνέζικα «μάγουλα» στην πλώρη, τα οποία “χαστούκιζαν” τα κύματα του Αιγαίου και της Αδριατικής. Από την ίσαλο και κάτω, όμως, η γάστρα του γίγαντα θύμιζε σταγόνα. Μια γάστρα απίθανη, που μόνο Ιάπωνες μπορούσαν να φανταστούν και να σχεδιάσουν.

COSTAS SARLIS
COSTAS SARLIS

Από εκεί και πέρα, οι χώροι του υπήρξαν κυριολεκτικά χαοτικοί, μέσα και έξω, το μάτι σου χανόταν! Τεράστια σαλόνια, καμπίνες, χαοτικά εξωτερικά καταστρώματα που θύμιζαν «γήπεδα ποδοσφαίρου» και φαρδιούς αλουέδες που θύμιζαν «λεωφόρους». Για το γκαράζ του, τι να πεις. Με χωρητικότητα 130 18μετρα φορτηγά και 100 Ι.Χ. υπήρξε μακράν το πιο άνετο γκαράζ της ακτοπλοΐας μας. Μπορούσε να “καταπιεί” τα πάντα με άνεση, χωρίς να αντιμετωπίζει σχεδόν ποτέ πρόβλημα χωρητικότητας.

COSTAS SARLIS
COSTAS SARLIS

Αξίζει να σημειωθεί, ότι όταν ταξίδευε στη γραμμή του Ηρακλείου ήταν πάντα “πατημένο” από φορτηγά μέχρι έξω! Όσον αφορά το μηχανοστάσιο του γίγαντα, εξοπλιζόταν με δύο τουμπαριστές Mitsubishi-MAN 16V52/55A diesel, συνολικής ιπποδύναμης 32.000 ίππων, που εξασφάλιζαν στο μεγαθήριο υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων, με ιδιαίτερη μάλιστα άνεση. Ωστόσο, στη μανούβρα ήταν δύσκολο, με ένα τιμόνι, αλλά με προπελάκι πλώρα και πρύμα.

KRITI II

Για την ιστορία του αξίζει να αναφέρουμε, ότι όταν χτίστηκε υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της ιαπωνικής ακτοπλοΐας. Ναυπηγήθηκε το 1979 στα Koyo Dockyard Co. Ltd., στη Mihara της Ιαπωνίας. Παραδόθηκε στις 26 Ιουλίου του 1979 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Tsuruga (Honshu) – Otaru (Hokkaido) με το όνομα NEW YUKARI. Το 1981, δέχθηκε μετασκευή προκειμένου να μειώσει τη χωρητικότητά του σε επιβάτες και να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη χωρητικότητα σε φορτηγά, καθώς το modal shift στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ήταν η απομάκρυνση των φορτηγών από τους αυτοκινητόδρομους. Το 1996 πουλήθηκε en block με το αδελφό του ΚΡΗΤΗ Ι (NEW SUZURAN) στη δική μας ANEK LINES, που ήθελε να ενισχύσει την παρουσία της στην Αδριατική με το συγκεκριμένο δίδυμο να αποδεικνύεται ιδανικό. Το πλοίο κατέπλευσε στη Σούδα των Χανίων στις 4 Ιουλίου 1996 και τον Αύγουστο του ιδίου έτους οδηγήθηκε στο Πέραμα όπου δέχθηκε ριζική μετασκευή σε πολυτελές RoPax Ferry, έως το Μάιο του 1997.

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι τη μελέτη και τον σχεδιασμό των εσωτερικών χώρων του θηρίου, ανέλαβε τότε να φέρει σε πέρας το γνωστό αρχιτεκτονικό γραφείο ARCH – MID των κκ Π. Καραβατάκη και Ν. Πεσμαζόγλου, που είχε μάλιστα αναλάβει στο παρελθόν και τη σχεδίαση των εσωτερικών χώρων και άλλων σημαντικών πλοίων της θρυλικής ΑΝΕΚ, όπως τα αξέχαστα ΛΑΤΩ, ΛΙΣΣΟΣ, ΤΑΛΩΣ, ΚΡΗΤΗ ΙΙ κ.α. Το αποτέλεσμα υπήρξε εντυπωσιακό, και το πλοίο εντυπωσίασε με την πολυτέλεια και την πρακτικότητα του ξενοδοχείου του, που αναμφίβολα υπήρξε ένα από τα δυνατά σημεία του έναντι του ανταγωνισμού.

COSTAS SARLIS

Το καλοκαίρι του 1997 «ρίχτηκε στη μάχη» της Αδριατικής, με Πλοίαρχο τον Cpt Απόστολο Φετάνη, εκπλήσσοντας τους πάντες με τις τεράστιες δυνατότητες του. Μάλιστα, ταξίδευε με 23 κόμβους, καλύπτοντας τα 507 ν.μ. της διαδρομής σε 22,5 ώρες. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι από τη γέφυρά του πέρασαν επίσης και οι Πλοίαρχοι Απόστολος Αποστολάκης, Στέλιος Κριθηνάκης, Δημήτρης Αλυσσανδράτος, Διαμαντής Παπαγεωργίου και Μάρκος Πολομαρκάκης.

COSTAS SARLIS
COSTAS SARLIS

Το 2001, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ μεταφέρθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Τεργέστη, ενώ από το 2002 με την έλευση των Νορβηγικών Olympic Champion και Hellenic Spirit μεταφέρθηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα και συγκεκριμένα στη γραμμή του Ηρακλείου, όπου υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένο και συνεπές. Τον Απρίλιο του 2009, η ΑΝΕΚ τολμά το απίθανο. Με τη ΝΕΛ να καταρρέει σταδιακά και έχοντας ήδη δρομολογήσει το μεγάλο ΛΙΣΣΟΣ στο Βόρειο Αιγαίο, αρχίζει να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη γραμμή. Σε μια λοιπόν έξοδο συντήρησης του ΛΙΣΣΟΣ τολμά και δρομολογεί το μεγαθήριό της στο Βόρειο Αιγαίο, προκαλώντας για ένα μήνα σοκ και δέος στους νησιώτες της γραμμής.

COSTAS SARLIS
COSTAS SARLIS

Μια κίνηση, που φανέρωσε τη δύναμη αλλά και την πρόθεση της κρητικής εταιρείας να υπερκαλύψει το κενό εφόσον η γραμμή το απαιτούσε. Ωστόσο, το πλοίο επέστρεψε στη γραμμή του Ηρακλείου όπου ήταν περισσότερο απαραίτητο και δούλευε ασταμάτητα και ανταγωνιστικά, απέναντι στα «Παλάτια» των Μινωικών Γραμμών. Στη γραμμή αυτή παρέμεινε μέχρι και το τέλος του το 2024, με ενδιάμεσα διαλείμματα και αντικαταστάσεις στην Αδριατική. Πάντα πιστό και συνεπές απέναντι στους επιβάτες της γραμμής που το εμπιστεύονταν για το ταξίδι τους. Το βασικότερο, όμως, που πρέπει να ειπωθεί ήταν ότι διατηρούσε το δρόμο των 21 κόμβων αβίαστα, παρά τα χρόνια του.

COSTAS SARLIS
COSTAS SARLIS

Παρόλα αυτά, μετά και την τελευταία συγχώνευση της ΑΝΕΚ με τον Όμιλο Attica τα δεδομένα άλλαξαν. Το γιαπωνέζικο θηρίο, όντας πλέον κουρασμένο και παλιό έπρεπε πλέον να παραδώσει τη θέση του σε ένα νεότερο πλοίο (ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ/1991), ολοκληρώνοντας έτσι την 28ετη ευδόκιμη υπηρεσία του στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επιπλέον, η οποιαδήποτε σκέψη έγινε για περαιτέρω αξιοποίηση του απαιτούσε αρκετά χρήματα που πιθανότατα δεν θα είχαν αντίκρισμα απέναντι στα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα και κανονισμούς που ήδη είναι σε ισχύ (πχ ETS).

KRITI II (2)

Έτσι, αναπόφευκτα σφραγίστηκε η μοίρα του και το επιβλητικό σκαρί που σηματοδότησε με την παρουσία του την ανάπτυξη της Χανιώτικης Εταιρείας οδηγήθηκε σε παροπλισμό στην Ελευσίνα το Νοέμβριο του 2024, ενώ συνακόλουθα πουλήθηκε για σκραπ στην Τουρκία στις αρχές Μαρτίου.

Το επιβλητικό πλοίο που σκέπαζε τα πάντα στο πέρασμά του φεύγει και η ακτοπλοΐα μας γίνεται ακόμη φτωχότερη από πλοία που προσέφεραν απλόχερα πολύ περισσότερα από όσα ζητήσαμε. Το ΚΡΗΤΗ ΙΙ, ανήκει σε αυτή την κατηγορία και έτσι πρέπει να το θυμόμαστε. Κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και αναμφίβολα συνέβαλλε με την πολύτιμη προσφορά του στην ανάπτυξη της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αντίο γίγαντα, καλό ταξίδι στην ιστορία……

 

Σπύρος Ρούσσος

KRITI II (3)

 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΚΟΜΗ

Κρήτη ΙΙ – Το πλωτό γεφύρι της Anek Lines

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Anek LinesΚρήτη ΙΙ

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο7
Λύπη20
Ευτυχία0
Νύστα1
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη3
Προηγούμενο άρθρο Porfyrousa F/B ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ: Τροποποίηση δρομολογίων λόγω δυσμενέστερων καιρικών 20/03/2025
Επόμενο άρθρο Clydebuilt Dark Island Η Clydebuilt παρουσίασε το Dark Island

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

NARKOTIKA
Συνελήφθησαν τρεις Έλληνες ιδιοκτήτες πλοίου που είχε «πιαστεί» με 4,5 τόνους κοκαΐνης στην Ισπανία (VIDEO)
Blog 52 λεπτά πριν
ΣΣΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων 2025-2026
Δελτία τύπου 1 ημέρα πριν
Spyros Doukas
Attica Group – O Σπύρος Δούκας στη θέση του Chief Customer Value Officer του Ομίλου Attica
Δελτία τύπου 1 ημέρα πριν
Type
Η Ελλάδα αποκτά στρατηγική θαλάσσια ισχύ με την προμήθεια τεσσάρων νέων υποβρυχίων
Διεθνής ενημέρωση 2 ημέρες πριν
ONEX
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Onex με 15 Νέες Προσλήψεις Αποφοίτων της ΕΠΑΣ Μαθητείας ΔΥΠΑ Ελευσίνας
Δελτία τύπου 2 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΚρουαζιέρα

Παραδόθηκε η MSC Bellissima

από Sakis Antoniou 6 έτη πριν
BlogΔελτία τύπου

Zanteferries Τροποποίηση δρομολογίου Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη 14/02/2021

από Ομάδα Web 4 έτη πριν
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Δημάρχου Σαλαμίνας Γιώργου Παναγόπουλου με τον Διοικητή της ΔΑΛ
BlogΔελτία τύπου

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Δημάρχου Σαλαμίνας Γιώργου Παναγόπουλου με τον Διοικητή της ΔΑΛ

από Konstantinos Papadopoulos 6 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;