Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Κουνάει μαντίλι η Cosco στον Πειραιά
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Κουνάει μαντίλι η Cosco στον Πειραιά
BlogΛιμενικά νέα

Κουνάει μαντίλι η Cosco στον Πειραιά

Ενημερώθηκε: 09/04/2019 13:20
από WebTeam
Μοιράσου
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Στην δημιουργία εναλλακτικής πύλης εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, αποκτώντας τη δυνατότητα παράκαμψης του Πειραιά, προχωρά η Cosco Shipping, κρατικός “βραχίονας” της Κίνας στον κλάδο της ναυτιλίας, την ώρα που τα επενδυτικά της σχέδια για τον Πειραιά προσκρούουν στην ελληνική γραφειοκρατία. Με την νέα συμφωνία της κινεζικής εταιρίας με την Ιταλική κυβέρνηση, η Cosco αποκτά πρόσβαση στις λιμενικές υποδομές της Ιταλίας, με επίκεντρο το λιμάνι της Τεργέστης.

Με την κίνηση η κινεζική εταιρία αποκτά έναν ισχυρό μοχλό πίεσης έναντι της Ελλάδας και, σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.gr, ήδη έχει διαμηνύσει στην ελληνική κυβέρνηση ότι αν δεν ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου στον Πειραιά θα εξεταστεί ακόμα και υποβάθμιση της επένδυσης με την αξιοποίηση άλλων λιμένων σε άλλες χώρες.

Στο πλαίσιο αυτό, η Κίνα υπέγραψε συμφωνία με την Ιταλία, για την εδραίωση στενής συνεργασίας σε ό,τι αφορά το μεγαλεπίβολο εγχείρημα του «Δρόμου του Μεταξιού», μιας σύγχρονης εμπορικής αρτηρίας που θα ενώνει εμπορικά την Ανατολή με την Δύση, μέσω ενός τεράστιου δικτύου οδικών αξόνων, λιμενικών υποδομών και σιδηροδρομικών συνδέσεων. Η είδηση έκανε ιδιαίτερη αίσθηση, καθώς πρόκειται για την πρώτη τέτοια συνεργασία με χώρα-μέλος του γκρουπ των ισχυρότερων οικονομικών του κόσμου (G20).

Με τη συμφωνία, η Κίνα θα αποκτήσει πρόσβαση στις λιμενικές υποδομές της Ιταλίας, με το λιμάνι της Τεργέστης, αλλά και εκείνο της Γένοβας να εμφανίζονται ήδη ως βασικοί πρωταγωνιστές της συμφωνίας, καθώς ο κινεζικός κατασκευαστικός όμιλος China Communications Construction Company, θα αναλάβει την διαχείρισή τους, προχωρώντας και στα απαιτούμενα έργα υποδομής για την αναβάθμιση των λιμανιών.

Σε πρώτο πλάνο, αναμένεται να βρεθεί η Τεργέστη. Το λιμάνι της Αδριατικής είναι έτοιμο να παίξει τον ρόλο του «αντι-Πειραιά», ως μια εναλλακτική πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Γηραιά Ήπειρο. Όπως σπεύδουν να τονίσουν ειδικοί του κλάδου της ναυτιλίας, εκτός από την δέσμευση της Κίνας να αναβαθμίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ιταλίας, ώστε να ενισχυθεί η συνδεσιμότητα με τον εμπορικό διάδρομο Αδριατικής-Βαλτικής (συνδέει τα λιμάνια της Βαλτικής στο βορρά με εκείνα της Αδριατικής στο νότο), η συνεργασία με την Ιταλία, θα οδηγήσει αρκετούς ομίλους μεταφορών στο να επιλέξουν πλέον και το λιμάνι της Τεργέστης για τις ανάγκες τους, αποκτώντας μια ακόμα εναλλακτική έναντι του Πειραιά.

Πρόκειται για μια κίνηση που θα έπρεπε να θορυβήσει ακόμα περισσότερο τους καθ’ ημάς «ταγούς» της κατ’ επίφαση νομιμότητας και υπέρμαχους των ξένων επενδύσεων αρκεί αυτές να είναι «όπως τις θέλουμε εμείς», δηλαδή να μην θίγουν συμφέροντα και κυρίως να μη στερούν πολύτιμες ψήφους…

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσφατη απόρριψη μέρους του επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά (κι ενώ έχουν ήδη μεσολαβήσει σχεδόν δύο χρόνια αναμονής), έκανε τον γύρο του κόσμου και αναδείχθηκε από διεθνή μέσα, όχι μόνο της Κίνας, αλλά ακόμα και παγκοσμίως (σχετικό καυστικό δημοσίευμα για την Ελλάδα φιλοξένησε η Wall Street Journal).

Ωστόσο, πέραν της προφανούς αρνητικής δημοσιότητας για λόγους που ουδείς νοήμων άνθρωπος μπορεί να αντιληφθεί, πέραν των προφανών μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων που εξυπηρετούνται, το ζήτημα έχει προφανή αντίκτυπο και στην Κίνα, η οποία πλέον προχωρά σε μια νέα στρατηγική, ώστε να μην βρίσκεται «όμηρος» των ελληνικών «ιδιαιτεροτήτων». Άλλωστε, η τελευταία αυτή εξέλιξη ήταν μόλις ένα από τα «επεισόδια» που έχουν διαδραματιστεί τα τελευταία χρόνια, μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου, σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κινεζική εταιρία ήδη μετέφερε άτυπα στην ελληνική κυβέρνηση την απόφασή της να αναζητήσει δραστικές εναλλακτικές λύσεις, στην περίπτωση που συνεχιστούν οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση των επενδυτικών της σχεδίων στον Πειραιά. Μάλιστα, σύμφωνα με ορισμένες πηγές η απειλεί αυτή ήταν που κινητοποίησε την ελληνική κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα, συγκαλώντας έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου για την απεμπλοκή του master plan της Cosco μετά την απόφαση του ΚΑΣ για την κήρυξη μεγάλου μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου.

Το λιμάνι της Τεργέστης

Η Τεργέστη είναι ιδανικά τοποθετημένη για να επωφεληθεί. Διαθέτει καλές συνδέσεις, η τοποθεσία είναι εξαιρετική και το 2018 διαχειρίστηκε 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, το ιταλικό λιμάνι υπερτερεί του Πειραιά, από πλευράς τοποθεσίας, καθώς βρίσκονται εγγύτερα στην κεντρική Ευρώπη. Μέσω των σιδηροδρομικών συνδέσεων, η Τεργέστη συνδέεται απευθείας με τις αγορές της Αυστρίας, της Γερμανίας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, το Βέλγιο, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και το Λουξεμβούργο.

Εκτός όμως από την Τεργέστη, η Cosco έχει αποκτήσει τον έλεγχο μιας σειράς άλλων λιμανιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Το τουρκικό λιμάνι Kumport και τα λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της κινητικότητας της Cosco Shipping Ports, η οποία έχει αποκτήσει στρατηγικές συμμετοχές σε Ελλάδα, Τουρκία, Ισπανία και πλέον και Ιταλία, διαθέτοντας την απαιτούμενη ευελιξία, προκειμένου να προστατευτεί απέναντι σε κάθε ενδεχόμενο.

Αναδημοσίευση απο economistas.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:cosco

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από WebTeam
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ H/S/F KNOSSOS PALACE
Επόμενο άρθρο Συγκέντρωση – παράσταση διαμαρτυρίας εν ενεργεία και συνταξιούχων Ναυτεργατών

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

OceanFacts iStock atese www.istockphoto
Η Ελλάδα Επικυρώνει την Παγκόσμια Συνθήκη για τους Ωκεανούς – Ιστορικό Βήμα για την Προστασία της Θαλάσσιας Κληρονομιάς
Blog 4 ημέρες πριν
GALAZIA PATRIDA iz8h5oP.original (Αντιγραφή)
Η Τουρκία Θωρακίζει την «Γαλάζια Πατρίδα» με Νέο Εθνικό Σύστημα Παρακολούθησης Πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο
Blog 4 ημέρες πριν
orsted2 0
Η Πράσινη Ενέργεια αλλάζει τον Χάρτη της Ναυτιλίας – Το Ηνωμένο Βασίλειο Εγκρίνει Μεγάλη Επέκταση Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων
Blog 4 ημέρες πριν
PANAGIA SKIADENI (3)
Dodekanisos Seaways: Το Παναγία Σκιαδενη επιστρέφει δυναμικά στην γραμμή Ρόδος-Συμη
Blog 4 ημέρες πριν
im 703124
Η Παγκόσμια Ναυτιλιακή Λεωφόρος σε Κρίση: Η Αποσύνδεση ΗΠΑ–Κίνας Πλήττει τη Μεταφορά Εμπορευμάτων
Blog 5 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

Blog

Καθελκύστηκε ο World Navigator

από Sakis Antoniou 5 έτη πριν
Υψηλότερους ναύλους αναμένουν στα Containerships
BlogΠοντοπόρος Ναυτιλία

Υψηλότερους ναύλους αναμένουν στα containerships

από Ομάδα Web 6 έτη πριν
BlogΑφιερώματα πλοίων

«COSMOS» Αναβιώνοντας την παλιά αίγλη του Αργοσαρωνικού (αφιέρωμα στο πλοίο)

από Konstantinos Papadopoulos 8 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;