Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Κλειδί η ακτοπλοΐα για την ανάπτυξη της χώρας
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Κλειδί η ακτοπλοΐα για την ανάπτυξη της χώρας
BlogΑκτοπλοϊα

Κλειδί η ακτοπλοΐα για την ανάπτυξη της χώρας

Ενημερώθηκε: 07/02/2019 15:11
από WebTeam
Μοιράσου
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Σε μια χώρα που το αρχιπέλαγος του Αιγαίου αποτελεί πνεύμονα πολιτισμού, σημείο γεωπολιτικής αναφοράς και εργαστήρι οικονομικής ανάπτυξης ο ρόλος της επιβατηγού ναυτιλίας αναδεικνύεται ως κομβικός. Καθορίζει την εξέλιξη των κοινωνιών εξασφαλίζοντας τη συνοχή των νησιωτικών κρατών συμμετέχοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη των νησιών.

Στην Ελλάδα, µέσω αµέσων και εµµέσων επιδράσεων η Ακτοπλοΐα συµµετέχει στο ΑΕΠ µε 12,9 δις ή µε ποσοστό 7,3%, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα δροµολόγια της Αδριατικής η συµµετοχή ξεπερνά τα 16 δις ή το 9,2% του ΑΕΠ.

Δεν είναι τυχαίο ότι ενώ το συνολικό θαλάσσιο µεταφορικό έργο επιβατών στην Ευρώπη ανέρχεται σε 215.000.000 επιβάτες, το 15 % ή 32 εκ. αφορούν την Ελλάδα και το 16% ή 35 εκ. επιβάτες την Ιταλία. Δηλαδή η Ιταλία και η Ελλάδα συµµετέχουν µε ποσοστό 31% στη συνολική Ευρωπαϊκή κίνηση.

Η διαφορά µας µε την Ιταλία είναι ο µεγάλος αριθµός, σχεδόν τριπλάσιος, των νησιών που εξυπηρετούµε, το οποίο κάνει το έργο µας πολύ δύσκολο και περίπλοκο.

Εκτός από την επιβατική κίνηση ιδιαίτερης σηµασίας είναι η εµπορευµατική κίνηση, δηλαδή η µεταφορά φορτηγών αυτοκινήτων και τρέιλερς. Επειδή δεν διαθέτουµε ακριβή στατιστικά στοιχεία, εκτιµούµε ότι στην ΕΕ µεταφέρονται µε επιβατικά πλοία 100-150 εκ. τόνοι εµπορευµάτων.

Στη γραµµή Ελλάδας Ιταλίας και στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραµµές διακινούνται κάθε χρόνο 1.600.000 εµπορικά οχήµατα µεταφέροντας 13 εκ. τόνους εµπορευµάτων.

Για την εκτέλεση των θαλάσσιων µεταφορών δεν είναι απαραίτητες οι µεγάλου κόστους και χρόνου επενδύσεις για τη δηµιουργία ασφαλών οδικών αρτηριών, ενώ παράλληλα µε τα επιβατικά πλοία προσφέρεται η δυνατότητα µαζικών µεταφορών επιβατών και οχηµάτων.

Αυτοί οι δύο παράγοντες έχουν ως αποτέλεσµα την επίτευξη συνολικά µικρότερου κόστους µεταφοράς. Ως κόστος εννοούµε το άθροισµα του κόστους των υποδοµών και των ναύλων.

Σχετικά µε τις νησιωτικές περιοχές πρέπει να τονίσουµε ότι τα επιβατικά πλοία στηρίζουν σχεδόν αποκλειστικά το εξαγωγικό και εισαγωγικό εµπόριο, ενώ µεγάλη είναι η συµβολή τους και στην τουριστική ανάπτυξη µεταφέροντας µεγάλο αριθµό επισκεπτών.

Αξίζει στο σηµείο αυτό να αναφέρει κανείς ότι από τα 100 νησιά τα οποία εξυπηρετούνται Ακτοπλοϊκά στην Ελλάδα µόνο τα 27 διαθέτουν αεροδρόµιο, δηλαδή τα 73 νησιά στην Ελλάδα εξυπηρετούνται µόνο δια θαλάσσης ενώ η ενδοεπικοινωνία επιτυγχάνεται µόνο µε τα επιβατηγά οχηµαταγωγά πλοία.

‘Ετσι στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές και πορθµειακές γραµµές διακινήθηκαν το 2016, 31,6 εκ επιβάτες και 8,3 εκ. ΙΧ οχήµατα και 1,3 εκ. φορτηγά αυτοκίνητα. Σε ότι αφορά τον τουρισµό υπολογίζουµε ότι στα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 10 εκ τουρίστες εσωτερικού και εξωτερικού και στην Αδριατική 1 εκ.

Με τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία καλύπτονται σχεδόν στο σύνολό τους και οι εµπορευµατικές µεταφορές στα νησιά µας και κυρίως οι µεταφορές υλικών και ειδών διατροφής απαραίτητων για τη δηµιουργία κατάλληλων υποδοµών αλλά και για τη διαβίωση και τις καθηµερινές ανάγκες των νησιωτών και του συνόλου των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιµοποιούν πλοία ή αεροπλάνα.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

Σηµειώνεται ότι η µεταφορά δια θαλάσσης φορτηγών αυτοκινήτων και τρέιλερς έχει ως αποτέλεσµα τη σηµαντική µείωση των χερσαίων µεταφορών και την ευνοϊκή επίδραση στο περιβάλλον.

Για την προστασία του περιβάλλοντος έχουν παρθεί µέτρα µε θετικά αποτελέσµατα. Σε ότι αφορά το CO2 η Ναυτιλία συµµετέχει µε 2,2% έναντι 3,3% το 2009, ενώ το 2020 προβλέπεται ότι θα µειωθεί στο 1,8%.

Στην Ακτοπλοΐα µας τα τελευταία χρόνια η περιεκτικότητα του IFO σε θείο έχει µειωθεί 2 φορές. Η τελευταία ήταν το 2012 µε µείωση της περιεκτικότητας κατά 2%, δηλαδή από 3,5% σε 1,5%, ενώ από το 2020 θα µειωθεί περαιτέρω στο 0,5%.

Επίσης από 1/1/18 εφαρµόζεται ο Ευρωπαϊκός Κανονισµός MRV 2015/757 που αφορά στην πιστοποίηση σχεδίου παρακολούθησης, καταµέτρησης και κοινοποίησης των ρίπων CO2.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Για να µπορέσει, όµως, η Ακτοπλοΐα να αντιµετωπίσει τις µελλοντικές προκλήσεις θεωρούµε απαραίτητη την µείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα που ισχύουν σε άλλες Ευρωπαικές χώρες ούτως ώστε να αποφύγουµε πιθανές αυξήσεις στου ναύλους. Επίσης είναι απαραίτητο να προχωρήσουµε άµεσα στις αναγκαίες θεσµικές αλλαγές για την απαλλαγή των εταιρειών µας από υποχρεώσεις Δηµόσιας Υπηρεσίας και για την παροχή µεγαλύτερης ευελιξίας στην εκµετάλλευση των πλοίων µας.

Ήδη οι Ακτοπλοϊκές µας υπηρεσίες από το 2002 έχουν απελευθερωθεί. Οι προϋποθέσεις δροµολόγησης και δραστηριοποίησης πλοίων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες µας είναι σαφείς και προκαθορισµένες. Συγκεκριµένα οι Εταιρείες δηλώνουν µέχρι 31/1 κάθε χρόνο τα ετήσια δροµολόγια τους και το Υπουργείο απλώς τα ανακοινώνει.

Μετά το 2002 το ισχύον θεσµικό πλαίσιο δηµιούργησε ένα ασφαλές περιβάλλον πάνω στο οποίο βασίστηκαν οι αποφάσεις των εταιρειών µας για νέες επενδύσεις και για τη δηµιουργία ενός σύγχρονου στόλου και την προσφορά αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών.

Οι θεσµικές αλλαγές που έχουµε προτείνει και η απελευθέρωση των Ακτοπλοϊκών υπηρεσιών την οποία διεκδικήσαµε και πετύχαµε µετά από προσπάθειες πολλών ετών και πάνω στην οποία βασίστηκε η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού µας στόλου, αποτελούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών αλλά και για την περαιτέρω ανάπτυξή τους στο µέλλον.

Πρέπει να αποµακρυνθούµε από κάθε σκέψη για παρεµβάσεις και παρεµβολή εµποδίων στις ελεύθερες δροµολογήσεις. Τέτοιες σκέψεις µόνο πρόσκαιρα οφέλη µπορούν να έχουν και καταστροφικές συνέπειες για τις εταιρείες µας, την ανάπτυξη και το µέλλον των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».

του Μιχάλη Σακέλλη/ Προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

Πηγή: reporter.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ακτοπλοΐαΕλληνική ακτοπλοΐα

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από WebTeam
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο Το "InCat" των Κυκλάδων «NAXOS JET» ! (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ) Το “InCat” των Κυκλάδων «NAXOS JET» (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ)
Επόμενο άρθρο Οι ήρωες καπετάνιοι που έσωσαν ζωές στο Μάτι

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

Type
Η Ελλάδα αποκτά στρατηγική θαλάσσια ισχύ με την προμήθεια τεσσάρων νέων υποβρυχίων
Διεθνής ενημέρωση 2 ώρες πριν
ONEX
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Onex με 15 Νέες Προσλήψεις Αποφοίτων της ΕΠΑΣ Μαθητείας ΔΥΠΑ Ελευσίνας
Δελτία τύπου 6 ώρες πριν
Andros King
Νέα σελίδα για το “Andros King” της Golden Star Ferries (video)
Blog 21 ώρες πριν
Regent Seven Seas Cruises
Πρόγραμμα Regent Seven Seas Cruises 2027
Blog 4 ημέρες πριν
Oceania Cruises Allura
Η Oceania Cruises παρέλαβε το Allura και παρήγγειλε άλλα 2 πλοία
Blog 4 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΔελτία τύπου

Συγχαρητήριο μήνυμα της ΠΕΝΕΝ στον δόκιμο Μηχανικό για την συμβολή του στη διάσωση ανθρώπων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

από Ομάδα Web 2 έτη πριν
BlogΑκτοπλοϊα

Εκτάκτως για Σύρο, Πάρο και Νάξο απόψε το Ρόδος

από Ομάδα Web 5 έτη πριν
Ολοκληρώνονται οι μελέτες για τη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο
BlogΛιμενικά νέα

Ολοκληρώνονται οι μελέτες για τη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο

από WebTeam 7 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;