Κύριε Υπουργέ,
Ναυτικοί μας καταγγέλλουν σοβαρές δυσλειτουργίες στην Υπηρεσία του Υπουργείου σας που ασχολείται με διεκπεραιώσεις που άπτονται των Ναυτικών Μητρώων, στην οδό 2ας Μεραρχίας στον Πειραιά. Συγκεκριμένα, διαμαρτύρονται οι ναυτικοί για το ότι, ενώ οι υπάλληλοι της εν λόγω Υπηρεσίας δεν απαντούν ούτε στα τηλέφωνα ούτε στα email των ναυτικών, είναι απαιτητό για τις διεκπεραιώσεις το κλείσιμο ραντεβού από τον κάθε ενδιαφερόμενο είτε τηλεφωνικά είτε με email. Η προβληματικότητα της εξυπηρέτησης των ναυτικών μας καταγγέλλεται ότι επεκτείνεται ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία οι ταλαιπωρούμενοι από τις καθυστερήσεις ναυτικοί αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν ιδιώτη διαμεσολαβητή(!), για να ολοκληρώσουν γρηγορότερα την υπόθεσή τους, τον λεγόμενο «ατζέντη». Σημειωτέο ότι οι
«ατζέντηδες» αποκομίζουν εισόδημα χάρη στη δυσλειτουργία της ανωτέρω Υπηρεσίας, ενώ μας αναφέρθηκε ότι αυξήθηκαν οι πολυτελείς ιστοσελίδες «ατζέντηδων», που υπόσχονται ταχεία διεκπεραίωση αιτήσεων, όσων ενδιαφερομένων απευθύνονται στα Μητρώα της οδού 2ας Μεραρχίας στον Πειραιά. Οι ναυτικοί αναφέρουν κιόλας ότι πολύ συχνά ακόμα και οι ίδιοι οι «ατζέντηδες» δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις διεκπεραιώσεις, λόγω καθυστερήσεων οφειλόμενων στην αργή εξυπηρέτηση των αιτημάτων των ναυτικών από την ως άνω Υπηρεσία. Την ήδη προβληματική κατάσταση επέτεινε και η περιστασιακή εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού, που είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο ολόκληρης της Υπηρεσίας Μητρώου για μέρες, ενώ ακούγονται και «κωλύματα» λειτουργίας της, που έχουν να κάνουν με μη αντικατάσταση μιας αρμόδιας για τις διεκπεραιώσεις υπαλλήλου που λείπει με άδεια μητρότητας ή ακόμα και με την απώλεια φακέλων(!) των εκάστοτε ενδιαφερομένων. Η προαναφερθείσα χαοτική κατάσταση ταλαιπωρεί, επί μήνες, τους ναυτικούς μας, οι οποίοι είναι ανάγκη να διεκπεραιώνουν άμεσα εκκρεμότητες που σχετίζονται με το Μητρώο τους, προκειμένου να ταξιδέψουν νομότυπα. Ως εκ τούτου, είναι αυτονόητη η ανάγκη παρέμβασής σας προς αποκατάσταση της ομαλότητας.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Αληθεύουν τα ως άνω αναφερόμενα στις καταγγελίες που λάβαμε;
- Για ποιόν λόγο οι ναυτικοί μας πρέπει να καταφεύγουν σε αμειβόμενους
«ατζέντηδες», για να επιταχύνουν τη διεκπεραίωση υπηρεσιών, που το Κράτος υποχρεούται να τους παρέχει δωρεάν;
- Έχει γίνει έλεγχος για το εάν οι αιτήσεις της περιόδου 2019 – 2022 διεκπεραιώθηκαν με τη σειρά της πρωτοκόλλησής τους, ώστε να διαπιστωθεί αφενός το αν τηρήθηκε η Αρχή της χρηστής διοίκησης στην εξυπηρέτηση αιτημάτων των πολιτών και η επί ίσοις όροις εξυπηρέτηση των τελευταίων και αφετέρου το αν αποφεύχθηκε ο ενδεχόμενος χρηματισμός κάποιων αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων στην ως άνω Υπηρεσία για εκτός σειράς διεκπεραιώσεις;
Ο ερωτών βουλευτής
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ