Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Στην Ελλάδα αφίχθηκε χθες, προερχόμενο από τη Ριέκα της Κροατίας, το τελευταίο απόκτημα της A-Ships Management, DUBROVNIK. Το στιβαρό ιρλανδέζικο σκαρί αγοράστηκε στις 14 Απριλίου από την Κροατική κρατική εταιρεία Jadrolinija, μετά από δύο διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν για την πώλησή του.
Το DUBROVNIK ναυπηγήθηκε -ως CONNACHT- στην Ιρλανδία (Verolme Cork Dockyards) το 1979, για λογαριασμό της θρυλικής B&I Line και υπηρέτησε στις γραμμές Swansea-Cork, Cork-Pembroke Dock, Dublin-Liverpool και Dublin-Holyhead. Tον Ιούνιο του 1988 πουλήθηκε στη γαλλική Britanny Ferries, η οποία το μετονόμασε σε DUCHESS ANNE και το δρομολόγησε στις γραμμές St Malo-Portsmouth, St Malo-Cork, Roscoff-Cork και Roscoff-Plymouth. Toν Οκτώβριο του 1996, αγοράστηκε από την Κροατική Jadrolinija, η οποία το δρομολόγησε κυρίως σε γραμμές μεταξύ Κροατίας – Ιταλίας (Split-Ancona, Dubrovnik-Bari) μέχρι και τον Οκτώβριο του 2022, οπότε και τέθηκε προς πώληση. Στις 7 Μαρτίου 2023 εκτέλεσε το τελευταίο του δρομολόγιο μεταξύ Split-Ancona και εν συνεχεία μεταφέρθηκε στη Ριέκα.
Το ναυτικό βαπόρι της A-Ships Management, θα μετονομαστεί σε PRINCE και θα αξιοποιηθεί είτε στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπρίντιζι, είτε μεταξύ Ιταλίας (Μπρίντιζι) – Αλβανίας (Valona), αφού προηγουμένως πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και δεξαμενισμός στο Πέραμα (ΝΑΥΣΙ). Είναι το τρίτο πλοίο που εντάσσεται στον στόλο της εταιρείας και στόχο έχει την ενίσχυση της θέσης της στις γραμμές που εξυπηρετεί. Σημειώνεται, ότι τα άλλα δύο πλοία της εταιρείας, GALAXY (10.553gt/1979) και GOLDEN BRIDGE (26.463gt/1990), είναι αυτή την περίοδο ναυλωμένα στην Siremar και την GNV αντίστοιχα.
Το DUBROVNIK διαθέτει 148 καμπίνες με 457 κρεβάτια, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι του εντυπωσιάζουν αναλογικά με το μέγεθός του, καθώς εκτός από πολυτελή σαλόνια περιλαμβάνουν επίσης Αεροπορικά Καθίσματα (384), Εστιατόριο (135 καθίσματα), Self Service (224 καθίσματα), καφετέρια (224 καθίσματα), Ζαχαροπλαστείο, Παιδότοπο και εκκλησάκι.
Έχει χωρητικότητα 9.795gt (1.310 dwt), μήκος 122,36m, πλάτος 18,82m και βύθισμα 4,83m. Μπορεί να μεταφέρει 1.300 επιβάτες και 300 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές 8-cyl-ΜΑΚ 8ΜU551AK, συνολικής ιπποδύναμης 18.000 b.h.p. και αναπτύσσει ταχύτητα 20 κόμβων.
Καλορίζικο και καλοτάξιδο!
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος