Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Καπτά Γεράσιμος Γιακουμίδης – ο θρυλικός “Τζέρρυ” της Ακτοπλοΐας !
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Βίντεο πλοίων > Καπτά Γεράσιμος Γιακουμίδης – ο θρυλικός “Τζέρρυ” της Ακτοπλοΐας !
Βίντεο πλοίωνΠαρουσιάσεις πληρωμάτων

Καπτά Γεράσιμος Γιακουμίδης – ο θρυλικός “Τζέρρυ” της Ακτοπλοΐας !

Ενημερώθηκε: 12/01/2019 11:41
από Konstantinos Papadopoulos
Μοιράσου
8 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Cpt Γεράσιμος Γιακουμίδης, κατά κόσμον «Τζέρρυ»,

Πρόσφατα ταξιδέψαμε με ένα από τα ιστορικότερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, το Ε/Γ-Ο/Γ «AQUA BLUE» ένα γιαπωνέζικο σκαρί του 1975, το οποίο ανακατασκευάστηκε πλήρως από τη SEAJETS και είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε από κοντά τον Πλοίαρχό του, Cpt Γεράσιμο Γιακουμίδη, κατά κόσμον «Τζέρρυ», όνομα που αποδόθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’80 από έναν πράκτορα στη Σαντορίνη τον κ. Λουκά Πελεκάνο και διαδόθηκε στους κύκλους της ακτοπλοΐας. Ο Καπετάνιος πρόσφατα ύστερα από πολλά χρόνια επέστρεψε στην επιβατηγό ελληνική ακτοπλοΐα!

Contents
Σε ποιο πλοίο πρωτοπιάσατε Καπετάνιε;Η είσοδος στην ΑκτοπλοΐαΗ περίοδος της «ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ»

Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Σύρο, ενώ η καταγωγή του προέρχεται από αρκετά νησιά.. Ψαρά, Κάσο, Μαργαρίτες Ρεθύμνου, Κεφαλονιά και Κύπρο!
Αγάπησε τη θάλασσα και εξακολουθεί να την υπηρετεί.. «θα συνεχίσω να ταξιδεύω» μας λέει με αποφασιστικότητα μέσα στη μεγάλη τοξοειδή Γέφυρα του «AQUA BLUE»! Μια Γέφυρα η οποία δεν διαθέτει χειριστήρια στις βαρδιόλες και τα παραγγέλματα του Πλοιάρχου γίνονται φωναχτά, ανεβάζοντας περισσότερο το βαθμό δυσκολίας για την πρόσδεση στα δύσκολα λιμάνια με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

  • Σε ποιο πλοίο πρωτοπιάσατε Καπετάνιε;

    «Ξεκίνησα την καριέρα μου ως Πλοίαρχος το 1980 σε ένα ποστάλι της ΕΛΜΕΣ, το παλιό «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ» του 1948, το οποίο εξυπηρετούσε στη γραμμή του Μπρίντιζι και πλαγιοδετούσε, έβαζε αυτοκίνητα από πλαϊνό καταπέλτη».

ΕΛΜΕΣ, το παλιό «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ»

Αργότερα πήγε στη θυγατρική εταιρεία της ίδιας εφοπλιστικής οικογένειας Γιαννουλάτου τη Libra Maritime, όπου είχε το παλιό τουρμπινάδικο T.S.S. «NEPTUNIA» του 1956, το μετέπειτα «ΚΟΡΙΝΘΙΑ» της ΕΛΜΕΣ. Μάλιστα την εποχή εκείνη γύρω στο 1984, το πλοίο ναυλωνόταν για σχολικές κρουαζιέρες σε όλη τη Μεσόγειο, για μαθητές αγγλικών σχολείων.
«Δύσκολο βαπόρι, το δυσκολότερο στην καριέρα μου στα επιβατικά, αλλά ήταν τα καλύτερα χρόνια, τα καλύτερα μου ταξίδια» μας διηγείται ο Καπτά Γεράσιμος.

 

Μετά έρχεται η σειρά των Ro-Ro πλοίων της εταιρείας Libra Maritime, όπου και ο Καπτά Γεράσιμος πέρασε από τις Γέφυρες και των τεσσάρων  «ΑΤΛΑΣ», αρχικά στο  I και  ΙΙ τα οποία ήταν τα μετέπειτα  «ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»  και   «ΣΙΦΝΟΣ ΕΞΠΡΕΣ»  και μετά στα  III  και  IV, τα οποία ήταν τα μετέπειτα  «SATURNUS» και «VEGA»  της  VENTOURIS FERRIES.

«BARI EXPRESS» VENTOURIS FERRIES

Γύρω στο 1985 μετακομίζει στη  VENTOURIS FERRIES  που έχει πλέον ισχυροποιήσει την παρουσία της στη νέα γραμμή του Μπάρι και αναλαμβάνει το ομώνυμο βελγικό σκαρί  «BARI EXPRESS» , στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπάρι, μια γραμμή που άνοιξε το συγκεκριμένο πλοίο και η κίνηση αυτή στέφθηκε με επιτυχία.

 

 

Η είσοδος στην Ακτοπλοΐα

Το «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» της VENTOURIS FERRIES

Το 1986 κάνει την είσοδό του στην Ακτοπλοΐα του Αιγαίου, στον έτερο «Βέλγο» αδερφό, το θρυλικό «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ»  της  VENTOURIS FERRIES, σε μια άκρως ανταγωνιστική γραμμή από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Ίο και Σαντορίνη, όπου εξυπηρετούσαν κι άλλα σημαντικά πλοία – θρύλοι της εποχής εκείνης.

 

 

 

«ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ»

Συνεχίζοντας στη  VENTOURIS SEA LINES  λίγο αργότερα το 1987 έκανε ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην καριέρα του, καθώς ο  Βαγγέλης Βεντούρης   τον έστειλε στην Αγγλία να φέρει το γαλλικό  «SENLAC»   στην Ελλάδα, το οποίο λίγο καιρό μετά μεταμορφώθηκε στο αξεπέραστο  «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ» των Κυκλάδων!
Το ταξίδεψε στην Παροναξία – Σαντορίνη από το 1988 και βγήκε «λίρα εκατό» για την εταιρεία του πολύ γρήγορα.

 

το θρυλικό «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ»

Ύστερα ήρθε η σειρά να περάσει από τη Γέφυρα ενός άλλου «Ευρωπαίου», αυτή τη φορά «Ιπτάμενου Ολλανδού» και έτσι γύρω στο 1991 ξεκίνησε το θρυλικό  «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ»  με τον καινούργιο του βολβό που μόλις είχε φορέσει, το δεύτερο κατά σειρά δυσκολότερο ακτοπλοϊκό βαπόρι στην καριέρα του. Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν και ο πρώτος Πλοίαρχος που καθιέρωσε την τακτική του  ανάποδου δεσίματος  στον Πειραιά, δηλαδή την πρύμνη προς τον προβλήτα και την πλώρη προς τη μπούκα του λιμανιού, αντίθετα δηλαδή με τον τρόπο που έδενε μέχρι τότε το βαπόρι, για να γλιτώνει χρόνο από τη μανούβρα του πρωινού δρομολογίου και να ανταποκρίνεται στο σκληρό ανταγωνισμό με τον έτερο «μαχητή» της Συροτηνομυκονίας,  «ΝΑΪΑΣ ΙΙ».

Η περίοδος της «ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ»

Πηνελόπη Α – Penelope A

Το 1991 ακολουθεί ένα ακόμη σημαντικό κεφάλαιο στην καριέρα του, καθώς πηγαίνει στην  AGOUDIMOS LINES  του κ. Μίμη Αγούδημου και η γνώμη του για την τελική επιλογή αγοράς του  «HORSA», έχει βαρύνουσα σημασία λόγω της εμπειρίας και της άριστης εκτίμησης προς το αδελφό “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ” που είχε για αρκετό καιρό πλοιαρχήσει!

 

 

«SUPERFERRY»

Έτσι το 1992 ο Καπτά «Jerry» με «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α», ξεκινούν μαζί να γράφουν χρυσή ιστορία στη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας από τη Ραφήνα, ενώ οι κόντρες με το πρώτο γιαπωνέζικο «SUPERFERRY» (1992) του Στρίντζη είναι ανεπανάληπτες και έχουν χαραχτεί στη μνήμη πολλών νησιωτών και επιβατών της γραμμής.

 

 

  • Το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ» είναι το πλοίο που σημάδεψε περισσότερο την καρδιά σας Καπετάνιε;
    «Όχι το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ» αλλά το αδελφό του, το “ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ” είναι το βαπόρι που έμεινε περισσότερο στην καρδιά μου, γιατί το έφερα ο ίδιος από το εξωτερικό και έζησα από κοντά τη μετασκευή και το ξεκίνημά του. Ήταν άριστο για την εποχή του, με εκπληκτικές δυνατότητες στη μανούβρα»!

Το 1995 αφήνει πίσω του την ακτοπλοΐα και πηγαίνει Πλοηγός στο λιμάνι της Καβάλας, ενώ τρία χρόνια και κάτι αργότερα κατεβαίνει στην Πλοηγική υπηρεσία του Πειραιά, όπου υπηρετεί για 17 χρόνια.

ALIOS-RO-RO-CARGO-IMO-7902635

Η επάνοδος του στα RO/RO πλοία έρχεται μετά από 20 συναπτά έτη υπηρεσίας ως Πλοηγός, μέσα από την εταιρεία κυπριακών συμφερόντων  SALAMIS LINES, καθώς βρίσκεται αρχικά στο «ALIOS» και αργότερα στο «ALEXO».

 

 

 

Το παλιό λιμάνι της Μυκόνου»

Αγαπημένο λιμάνι για μανούβρα Καπετάνιε;
«Το παλιό της Μυκόνου» ! Μας απάντησε χωρίς καν να το σκεφτεί. Λογικό να αναφέρει ένα τόσο δύσκολο λιμάνι αγαπημένο για μανούβρα; Λογικό, για αυτόν τον Καπετάνιο που έχει ζήσει στο αίμα του τον ανταγωνισμό της Ακτοπλοΐας, τις θρυλικές κόντρες του Αιγαίου, με θρυλικά βαπόρια, θρυλικά σινιάλα.. Είναι και αυτός ένας Καπετάνιος – θρύλος, που έγραψε τη δική του ιστορία και κατέχει τη δικιά του γωνιά στο πάνθεον της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Και όπως μάθαμε πρόσφατα, επινόησε μια πατέντα εκείνα τα χρόνια, για να δένει πιο γρήγορα και με ασφάλεια στο παλιό της Μυκόνου με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ώστε να μην παρασύρεται από τον αέρα και να φέρνει τον καταπέλτη σχεδόν πάνω από το ντόκο!  «Γιακουμίδειο Στροφή»  την ονόμασαν τότε, τη δεκαετία του ’90 και την ακολούθησαν να την κάνουν πράξη αρκετοί Πλοίαρχοι.

Καπετάν Γεράσιμος Γιακουμίδης.. η ιστορία γράφει, όσο το ταξίδι συνεχίζεται!

  • Συνέντευξη – κείμενο:  Σίμος Μιχάλογλου
  • Φωτογραφίες – αρχεία:  Κώστας Σαρλής, Σίμος Μιχάλογλου
  • Αλλη πηγή φωτογραφιών:  shipspotting.com

ΔΕΙΤΕ ΣΕ DRONE VIDEO, ΤΟ ΡΕΜΕΝΤΖΟ ΤΟΥ Cpt ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΓΙΑΚΟΥΜΙΔΗ ΜΕ ΤΟ Ε/Γ-Ο/Γ «AQUA BLUE», ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ:

 

 

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:drone videoelliniki aktoploiaΕλληνική ακτοπλοΐαπαρουσιάσεις ναυτικώνπλοίαρχοισυνεντεύξεις ναυτικών

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο1
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από Konstantinos Papadopoulos
Ακολουθήστε:
Το Αρχιπέλαγος είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα. Με χιλιάδες αναγνώστες καθημερινά από όλο τον κόσμο και εκατοντάδες αναδημοσιεύσεις. Στηρίζουμε την ναυτιλία μας , στηρίζουμε την Ελλάδα.
Προηγούμενο άρθρο Το "InCat" των Κυκλάδων «NAXOS JET» ! (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ) «NAXOS JET» Ρεμέντζο στην Τήνο μέσα από τη Γέφυρα (ΒΙΝΤΕΟ)
Επόμενο άρθρο Οι Μινωικές Γραμμές ήρθαν για να μείνουν στα Χανιά!

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

ΓΥΜΝΗ ΝΑΥΛΩΣΗ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ Ε/Γ-Ο/Γ ΠΛΟΙΟΥ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Δελτία τύπου 16 ώρες πριν
NARKOTIKA
Συνελήφθησαν τρεις Έλληνες ιδιοκτήτες πλοίου που είχε «πιαστεί» με 4,5 τόνους κοκαΐνης στην Ισπανία (VIDEO)
Blog 1 ημέρα πριν
ΣΣΕ Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων 2025-2026
Δελτία τύπου 2 ημέρες πριν
Spyros Doukas
Attica Group – O Σπύρος Δούκας στη θέση του Chief Customer Value Officer του Ομίλου Attica
Δελτία τύπου 2 ημέρες πριν
Type
Η Ελλάδα αποκτά στρατηγική θαλάσσια ισχύ με την προμήθεια τεσσάρων νέων υποβρυχίων
Διεθνής ενημέρωση 3 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΑκτοπλοϊα

Στην Καβάλα για πρώτη φορά το Νάξος

από Ομάδα Web 6 έτη πριν
Νέο πλοίο στην ακτοπλοΐα από την Ιαπωνία
BlogΑκτοπλοϊα

Νέο πλοίο στην ακτοπλοΐα από την Ιαπωνία

από Ομάδα Web 6 έτη πριν
ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Καθαρά κέρδη 1,7 εκ. ευρώ Α’ Τριμήνου 2018
Ναυτιλιακές επενδύσεις

ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Καθαρά κέρδη 1,7 εκ. ευρώ Α’ Τριμήνου 2018

από WebTeam 7 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;