Καθελκύστηκε σήμερα το πρωί στα MHI στο Shimonoseki (Enoura plant) το πρώτο από τα δύο νεότευκτα ropax ferries της ιαπωνικής MeimonTaiyo Ferry, Ferry Kyoto.
Είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει ναυπηγηθεί για την παραδοσιακή γιαπωνέζικη εταιρεία και αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2021. Θα αντικαταστήσει το Ferry Kyoto II (9.770gt/2002) στη γραμμή Osaka Nanko-Shin Moji (Kitakyushu City).
Η διαρρύθμιση και ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων του βασίζεται στο concept “atmosphere of an ancient city,” με στόχο να αποπνέεται περισσότερο η αίσθηση της Ιαπωνίας. Οι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου είναι άνετοι και έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε να αξιοποιούν στο έπακρο το μεγάλο μέγεθος του, με γνώμονα την άνεση των επιβατών. Άνετο εστιατόριο, λουτρά, σαλόνια με πανοραμική θέα, καθώς και δημιουργία καμπινών western type με κρεβάτια (εγκατάλειψη του κλασικού ιαπωνικού στυλ), είναι μερικά από αυτά που αναμένεται να απολαύσει ο επιβάτης που θα επιλέξει το Ferry Kyoto για το ταξίδι του.
Στο μηχανοστάσιο, έχει εγκατασταθεί μια υπερσύγχρονη μονάδα πρόωσης υβριδικού τύπου (hybrid-type azimuth propulsion assist method), η οποία θα συνδυάζεται με το δημοφιλές air lubrication system της Mitsubishi. Σύστημα μέσω του οποίου θα επιτυγχάνεται σημαντική ενεργειακή απόδοση (περίπου 35% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με τα υπάρχοντα σκάφη), καθώς και βελτιωμένες δυνατότητες ευελιξίας στις μανούβρες. Επιπλέον, μαζί με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2 που επιτυγχάνονται, το πλοίο θα εξοπλίζεται και με μονάδες scrubber που θα περιορίζουν σημαντικά και τις ατμοσφαιρικές εκπομπές (SOx), καθιστώντας έτσι το εντυπωσιακό πλοίο φιλικότερο προς το περιβάλλον.
Σήμερα, η ναυτιλία στην Ιαπωνία ακολουθεί -για τις θαλάσσιες μεταφορές- ένα modal shift που στηρίζεται στη μείωση των εκπομπών CO2 στις χερσαίες μεταφορές, στην έλλειψη που υπάρχει για οδηγούς μεγάλων αποστάσεων, καθώς και στις μεταρρυθμίσεις που λαμβάνουν χώρα στην αγορά εργασίας της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Κατά συνέπεια, αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση για ολοένα και μεγαλύτερα σε χωρητικότητα ropax ferries και RORO.
Μελλοντικός, λοιπόν, στόχος της Mitsubishi Shipbuilding είναι η κατασκευή πλοίων επιβατηγών / οχηματαγωγών-φορτηγών, που θα επιτυγχάνουν υψηλές ενεργειακές και περιβαλλοντικές επιδόσεις και ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της αξιοπιστίας των θαλασσίων μεταφορών.
Το Ferry Kyoto έχει χωρητικότητα 15.400gt, μήκος 195m, πλάτος 27,8m και θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 23 κόμβων. Η μεταφορική του ικανότητα θα είναι για 675 επιβάτες, 162 φορτηγά (12m) και 140 Ι.Χ.
Σπύρος Ρούσσος
φωτο: Mitsubishi Shipbuilding, rara.jp