Ο πατέρας του Καπετάνιος στα ποντοπόρα, συνταξιούχος τώρα, ο ίδιος γέννημα-θρέμμα στο Χατζηκυριάκειο του Πειραιά, όμως είχε αποφασίσει από μικρός να ασχοληθεί με τη «στεριά».
Ο Γιάννης Μαλατέστας είχε φιλοδοξίες να ακολουθήσει το management στα ξενοδοχειακά επαγγέλματα και εργάστηκε σε δύο μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας, ενώ διετέλεσε και υπεύθυνος catering.
Το 1998 λόγω της επαγγελματικής του προϋπηρεσίας και εμπειρίας που κατείχε, βρέθηκε για πρώτη φορά στα καράβια.
Ξεκίνησε ως θαλαμηπόλος στα τουριστικά ημερόπλοια του Αργοσαρωνικού.
Το «Γιωργής» εκείνης της εποχής
αλλά και το «Ερμής» του Ποταμιάνου
καθώς και το «Thomas II» (πρώην «ΑΧΙΛΛΕΥΣ»
των ιταλικών επανορθώσεων) που εργάστηκε, μίλησαν στην καρδιά του και η θάλασσα κύλησε στο αίμα του.
Το επόμενο σκαλοπάτι πλέον στην καριέρα του ήταν η HELLENIC SEAWAYS το 2000 (Minoan Flying Dolphins).
Εργάστηκε ως θαλαμηπόλος σε όλα τα μεγάλα Ε/Γ – Ο/Γ Ταχύπλοα της εταιρείας τότε ( «Highspeed 1», «Highspeed 2», «Highspeed 3», «Highspeed 4», «Highspeed 5»).
Έχοντας από μικρός το πάθος του Hotel Management, αφιερώθηκε με αγάπη στη δουλειά του, καταφέρνοντας από νωρίς το στόχο να γίνει Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος. Το 2005 ήταν ο νεότερος Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος στην εταιρεία!
«Το πρώτο πλοίο που έπιασα Προϊστάμενος ήταν το «Highspeed 2» το 2005. Ακολούθησαν το “1″, το «3», το «4», το «5» και το «6».»
Το 2009 πηγαίνει στην AEGEAN SPEED LINES και ναυτολογείται στο «
»που μόλις είχε φτάσει από την Εσθονία, στη γραμμή των δυτικών Κυκλάδων μέχρι το 2011.
Τη χρονιά 2011 – 2012 διετέλεσε Καθηγητής στη σχολή Θαλαμηπόλων Ε.Ν στον Πειραιά.
«Δίδασκα το μάθημα επαγγελματικές γνώσεις πάνω στην ξενοδοχειακή τέχνη.”
Πραγματικά αυτό το επάγγελμα χρειάζεται τέχνη, που για να το ασκήσει κάποιος σωστά πρέπει να την κατέχει καλά!
Λίγο μετά έρχεται ξανά στη HELLENIC SEAWAYS. Ξεκινά στο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» όπου είναι το εφαλτήριο του για να ταξιδεύει πλέον με τα μεγάλα συμβατικά πλοία της εταιρείας.
Τα «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» (στην επισκευή), «ΑΡΙΑΔΝΗ», «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» και «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ» είναι τα βαπόρια που ταξίδεψαν και συνεχίζουν να ταξιδεύουν την καριέρα του.
– “Από όλα αυτά ποιο είναι το αγαπημένο πλοίο;”
– “Το ΑΡΙΑΔΝΗ, και το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ!”
– “Πιο πολύ καιρό έχετε εργαστεί εκεί;”
– “Περισσότερο στο ΑΡΙΑΔΝΗ και στο ΜΥΚΟΝΟΣ.”
– “Το ΑΡΙΑΔΝΗ γιατί το προτιμάτε;”
– “Γιατί είναι πλοίο το οποίο είναι άνετο σε όσο κόσμο και να βάλει μέσα, παρέχεις δηλαδή στους επιβάτες την άνεση πολύ εύκολα!”
– “Αγαπημένη γραμμή;”
– “Η Χίος – Μυτιλήνη, που έχω μάθει πλέον όλους τους επιβάτες, ονομαστικά τον καθένα.”
Η επαγγελματική εμπειρία του Γιάννη Μαλατέστα από τα ξενοδοχεία τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, βοήθησε να φέρει έναν άλλο αέρα στον ξενοδοχειακό τομέα στα πλοία.
“Βασικά είναι κάτι που αγαπώ, είναι ένα κομμάτι που το είχα επιλέξει από μικρός, να συναναστρέφομαι με τον κόσμο, να κάνω διαχείριση πλήθους, από πιτσιρικάς το είχα αυτό, ήθελα να κυνηγώ τους τίτλους πολύ σύντομα, όπως και σαν Προϊστάμενος που έγινα ο νεότερος από 27 ετών. Μπήκα κατευθείαν στα βαθιά, αλλά είχα την άνεση να το κάνω!
Είμαι πάρα πολύ αυστηρός στο ξενοδοχειακό, αλλά είναι οι απαιτήσεις αυτό που κάνω εγώ θέλω να το κάνουν κι όλοι οι υπόλοιποι. Έχω απαίτηση να είναι ευγενικοί. Δεν το δέχομαι με τίποτα να φύγει επιβάτης από εδώ με παράπονο. Θα κάνω ό,τι μπορώ και με βαπόρι γεμάτο, να εξυπηρετήσω και τον τελευταίο επιβάτη.
Βάζω τον εαυτό μου στη θέση του επιβάτη και απαιτώ την απάντηση που θα δώσω σε αυτόν να είναι η απάντηση που θα επιθυμούσα να λάβω εγώ ως επιβάτης.”
– “Τι σας αρέσει περισσότερο από τη δουλειά σας;”
– “Το a la carte είναι το αγαπημένο μου κομμάτι σε ένα πλοίο και το σαλόνι Α ‘ θέσης. Το a la carte μου θυμίζει ένα άλλο κομμάτι, σε βγάζει πλέον από το χώρο του πλοίου, σε πάει σε ένα εστιατόριο που δουλεύεται απέξω, νομίζεις ότι είσαι σε ένα καλό ιταλικό εστιατόριο στον έξω κόσμο. Μου αρέσει η άνεση που μπορεί να έχει ο θαλαμηπόλος μέσα, έχω απαίτηση να είναι άνετοι οι σερβιτόροι σε αυτό το χώρο.
Το σαλόνι της Α’ θέσης θέλω να δουλεύει σαν κανονική καφετέρια. Είναι το πρώτο που κοιτάζω σε ένα καράβι. Και να σερβίρονται τα πάντα σε γυάλινα και πορσελάνινα!”
– “Σε αυτό το σημείο να πούμε δύο λόγια και για το τωρινό σας πλοίο και επίσης αγαπημένο σας, το Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ»!»
– Το πλοίο δείχνει άνετο στον επιβάτη. Ο σχεδιασμός, ο φωτισμός και τα χρώματα των εσωτερικών χώρων βοηθά αυτή την εικόνα, είναι σαν να μπαίνει κάποιος σε ένα εμπορικό κέντρο.
Το self service είναι μεγάλο, άνετο και εξυπηρετεί πολύ τους επιβάτες.
Το σύνολο των κρεβατιών ανέρχονται στα 370, μοιρασμένα σε 108 καμπίνες. Σε καθημερινή βάση ακόμη και αυτή την εποχή οι καμπίνες κλείνονται. Ακόμη και 500 επιβάτες να ταξιδεύουν οι 300 θα βρίσκονται σε καμπίνες.”
– “Έχετε παιδιά;”
– “Έχω ένα γιο 7 χρονών!”
– “Πως θα σας φαινόταν αν ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα;”
– “Δεν θα είχα πρόβλημα αν το ακολουθήσει. Πιστεύω είναι μια λύση το ναυτικό επάγγελμα για αυτά που περιμένουμε στην πορεία. Θέλει να γίνει Καπετάνιος σε πολεμικά πλοία…”
Κύριε Προϊστάμενε σας ευχαριστούμε θερμά και σας ευχόμαστε να έχετε πάντα καλά ταξίδια, με υγεία!
Συνέντευξη – κείμενο: Σίμος Μιχάλογλου
Φωτογραφίες: Κώστας Σαρλής – Σίμος Μιχάλογλου – Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος