FERRY AI
Πρόκειται για το νεότευκτο καμάρι της ιαπωνικής Nankai Ferry, FERRY AI (2.825gt), που ταξιδεύει στη γραμμή Wakayama-Tokushima από τις 15 Δεκεμβρίου 2019. Ναυπηγήθηκε στα Sanoyas Shipbuilding Corporation, με yard number 1369 και αντικατέστησε τον προκάτοχό του FERRY TSURUGI (2.604gt/1997), που πουλήθηκε στην Ελλάδα (HERMES).
Το FERRY AI, εξοπλίζεται με bow thruster, προπέλες μεταβλητού βήματος και διπλά τιμόνια, διαθέτει πρύμνη split stern, ενώ υπάρχει και anti-rolling tank που έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στα φουγάρα, με σκοπό να διασφαλίζει την ευστάθεια και την άνεση στο ταξίδι. Οι κοινόχρηστοι χώροι του πλοίου είναι ιδιαίτερα σχεδιασμένοι και μελετημένοι. Είναι barrier – free, υπάρχει ασανσέρ που προσφέρει πρόσβαση από το γκαράζ απευθείας στο deck υποδοχής, φωτιστικά led σε όλους τους χώρους για εξοικονόμηση ενέργειας, ειδικός χώρο νοσηλείας, τμήμα οδηγών φορτηγών με κοινόχρηστα λουτρα, θέσεις με ατομικό φωτισμό και πρίζα παροχής (AC100V) και observation deck lounge. Επιπλέον, το FERRY AI είναι βαμμένο με οικολογική βαφή και εξοπλίζεται με σύστημα κλιματισμού πολλαπλών ζωνών.
Το FERRY AI έχει χωρητικότητα 2.820gt (1.300 dwt), μήκος 108 μέτρα, πλάτος 17,5 μέτρα και βύθισμα 4,40 μέτρα. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 427 επιβάτες και 37 φορτηγά (8 τόνων), με ύψος γκαράζ 4,3 μέτρα. Eξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 6 DKM-36e συνολικής ισχύος 7.000 kw, ενώ στο 75% της ισχύος τους δίνουν τη δυνατότητα στο πλοίο να αναπτύσσει ταχύτητα 18,4 κόμβων.
Φωτο: Sanoyas Shipbuilding
FERRY KAIHO
Ανήκει στην Kume Shosen KK και ταξιδεύει στη γραμμή Naha – Tonakijima – Kumejima από την 1η Ιουλίου 2019. Ναυπηγήθηκε στα Usuki Shipyards (yard number 1779) και αντικατέστησε το παλαιότερο NEW KUMESHIMA (680gt/1988). Είναι κονταδελφό του ομόσταυλου FERRY RYUKYU (1.188gt/2012) που ναυπηγήθηκε –στο ίδιο ναυπηγείο – το 2012 και είναι από τα ομορφότερα πλοία της ιαπωνικής ακτοπλοΐας.
Διαθέτει βολβοειδή πλώρη, split stern και εξοπλίζεται με bow thruster, πτερύγια ευστάθειας και διπλά τιμόνια. Επιπλέον, διαθέτει ξύλινες κουπαστές και άνετους διαδρόμους περιπάτου, ενώ μεγάλο μέρος των εξωτερικών καταστρωμάτων του έχουν επενδυθεί με ξύλο τικ.
Το FERRY KAIHO έχει χωρητικότητα 1.200gt (464 dwt), μήκος 83,9 μέτρα, πλάτος 13,60 μέτρα και βύθισμα 3,80 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 350 επιβάτες και 51 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 8 DKM-28e συνολικής ιπποδύναμης 6.800 bhp και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Φωτο: twitter
SEA PASEO
Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές ποσταλάκι, που διαθέτει υψηλής ποιότητας ξενοδοχείο και εξαιρετικούς εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους. Ονομάζεται SEA PASEO, ανήκει στην Setonaikai Kisen Co και η δρομολόγησή του έφερε πραγματική επανάσταση στη γραμμή Hiroshima – Kure – Matsuyama.
Χτίστηκε στα ναυπηγεία Kanda (yard number 582) και παραδόθηκε στις 26 Ιουλίου 2019. Ο σχεδιασμός και η λεπτομέρεια στην εσωτερική του διακόσμηση, φανερώνουν τι μπορούν να κάνουν οι Ιάπωνες όταν βρίσκονται σε μεγάλα κέφια.
Το SEA PASEO έχει χωρητικότητα 980gt (290 dwt), μήκος 61 μέτρα, πλάτος 13,60 μέτρα και βύθισμα 3,15 μέτρα. Έχει ικανότητα μεταφοράς 300 επιβατών και 35 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές Niigata 6 MG 26 HLX και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 15 κόμβους. Επιπλέον, διαθέτει split stern, bow thruster, διπλά τιμόνια και δυο 5φτερες προπέλες μεταβλητού βήματος.
Φωτο: Kohda San (Marine Traffic)
MISHIMA
Είναι το νεότευκτο ποσταλάκι της Sakido Kisen και ταξιδεύει στη γραμμή Sasebo – Sakido – Ejima – Hirashima – Shin Kamigoshima. Ναυπηγήθηκε στα MAEHATA Shipbuilding το Μάιο του 2019 και τον Ιούνιο του 2019 διαδέχθηκε το FERRY MISHIMA (271gt/1995), που πουλήθηκε στην Ελλάδα (ΕΥΔΟΚΙΑ).
Το MISHIMA έχει χωρητικότητα 199gt (80 dwt), μήκος 44,09m, πλάτος 9,60m και βύθισμα 3,50m. Μπορεί να μεταφέρει 145 επιβάτες και 11 Ι.Χ. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 1.470 KW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 13,5 κόμβων.
φωτο: Marine Traffic
INORI
Αποτελεί την τελευταία προσθήκη στον στόλο της Kyushu Shosen και εξυπηρετεί τη γραμμή Sasebo-Ukutaira-Ojika από τις 12 Μαΐου 2019. Το INORI ναυπηγήθηκε στα Naikai (Setoda) με yard number 805 και διαδέχθηκε τον προκάτοχό του FERRY NARUSHIO (645gt/1987) στην ανωτέρω γραμμή.
Το όμορφο ποσταλάκι, με την ιδιαίτερη πλώρη, εξοπλίζεται με anti-rolling tanks που είναι τοποθετημένα στο ανώτερο κατάστρωμα – αντί για πτερύγια ευστάθειας- δυο bow thruster, διπλά τιμόνια, καθώς και με προπέλες σταθερού βήματος.
Έχει χωρητικότητα 1.450gt (450 dwt), μήκος 80 μέτρα, πλάτος 14,40 μέτρα και βύθισμα 3,70 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 432 επιβάτες και 17 (8μετρα) φορτηγά. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές Daihatsu Diesel 6 DKM-26e συνολικής ιπποδύναμης 5.200 ίππων και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 16 κόμβων.
φωτο: Kyushu Shosen
OLYMPIA DREAM SETO
Μπορεί στην Ελλάδα να χτίζονται αξιόλογες “παντόφλες”, όμως και στην Ιαπωνία δεν πάνε πίσω. Το OLYMPIA DREAM SETO της Ryobi Holdings αποτελεί μια τέτοια περίπτωση. Η ναυπήγησή του ανακοινώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2018, ενώ από την 1η Μαΐου 2019 είναι δρομολογημένο στη γραμμή Shin Okayama Port – Shodoshima Tonosho Port.
Το ξενοδοχείο του έχει σχεδιαστεί από τον κ. Eiji Mitooka, γνωστό Ιάπωνα αρχιτέκτονα/διακοσμητή, ενώ ο στόχος του είναι να προσφέρει στους επιβάτες του ανέσεις μοναδικές, καθώς το πλοίο υπηρετεί το mini cruise concept. Οι εξωτερικοί διάδρομοι περιπάτου είναι άνετοι και διατρέχουν περιμετρικά το πλοίο, ενώ συνάμα είναι επενδεδυμένοι με ξύλο τικ. Η γάστρα του, διαθέτει επίσης πρωτοποριακό σχεδιασμό, καθώς διαθέτει βολβοειδή πλώρη, διπλά τιμόνια και προπέλες σταθερού βήματος. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου στη γραμμή αύξησε τον αριθμό των επιβατών και των Ι.Χ. της γραμμής κατά 20%.
Το OLYMPIA DREAM SETO, με την πρωτότυπη φορεσιά, χτίστηκε στα Fujiwara Shipbuilding (Imabari). Έχει χωρητικότητα 900gt, μήκος 60 μέτρα και πλάτος 14,7 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες και 60 Ι.Χ. Η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι 13 κόμβοι και εκτελεί το δρομολόγιο του σε 70 λεπτά.
Φωτο: Ryobi Holdings
FERRY OSHIMA
Ανήκει στην Oshima Mura, ναυπηγήθηκε το 2019 στα mahebata Shipbuilding και ταξιδεύει στη γραμμή Hirado-Oyama/Matsuyama. Έχει χωρητικότητα 272gt (108 dwt), μήκος 46,57m, πλάτος 10m και βύθισμα 3,50m. Μπορεί να μεταφέρει 150 επιβάτες 2 Ι.Χ. και ένα μεγάλο λεωφορείο ή 10 Ι.Χ. Εξοπλίζεται 2 κύριες μηχανές συνολικής ιπποδύναμης 1.472 b.h.p. και αναπτύσσει ταχύτητα 13,3 κόμβων.
φωτο: Mahebata Shupbuilding
FERRY NEW AWASHIMA
Είναι το νεότευκτο καμάρι της ιαπωνικής Awashima Line και δρομολογήθηκε στη γραμμή Awashima – Iwafune – (Murakami-shi) στις 19 Απριλίου 2019. Το FERRY NEW AWASHIMA ναυπηγήθηκε στα Miura Shipbuilding και αντικατέστησε τον προκάτοχό του FERRY AWASHIMA (626gt/1992).
Το εντυπωσιακό ποσταλάκι διαθέτει εντυπωσιακό σχεδιασμό και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Έχει χωρητικότητα 650gt (300 dwt), μήκος 70 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και βύθισμα 3,40 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 400 επιβάτες. Επιπλέον, διαθέτει βολβό στην πλώρη και εξοπλίζεται με πτερύγια ευστάθειας, διπλά bow thruster, σπαστά τιμόνια και προπέλες σταθερού βήματος.
Φωτο: Miura Shipbuilding
DIAMOND IKI 2019
Παραδόθηκε στις 14 Μαρτίου 2019 και από την 1η Απριλίου του ιδίου έτους εξυπηρετεί τη γραμμή Karatsu – Iki. Το DIAMOND IKI, είναι το νεότευκτο ποσταλάκι της Kyushu Yusen και ναυπηγήθηκε στα Yamanaka shipbuilding (yard number 1085) στο Imabari. Το συγκεκριμένο πλοίο αντικατέστησε το παλαιότερο FERRY ASUZA (683gt/1987) στην ανωτέρω γραμμή, ενώ το κόστος κατασκευής του επιδοτήθηκε από την ιαπωνικό δημόσιο με 2,03 εκατ. γιεν, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η κινητικότητα στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Περιφέρειας του Ναγκασάκι, κάτι το οποίο αντανακλάται και στη μειωμένη τιμή του ναύλου κατά 20%.
Το DIAMOND IKI έχει χωρητικότητα 932gt (486 dwt), μήκος 76 μέτρα, πλάτος 13μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Μεταφέρει 350 επιβάτες και 43 Ι.Χ. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Niigata 6MG28H συνολικής ιπποδύναμης 4.000 bhp και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 14,8 κόμβων και μέγιστη 17,72 κόμβων.
Φωτο: Yamanaka Shosen
KITAKAMI
Last but not least, όπως θα έλεγαν και οι Βρετανοί είναι το απαστράπτον νεότευκτο θηρίο ΚΙΤΑΚΑΜΙ της φημισμένης Taiheiyo Ferry. Η παραγγελία του έγινε τον Μάιο του 2017, ενώ παραδόθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2019. Εν συνεχεία, στις 25 Ιανουαρίου 2019 δρομολογήθηκε στη γραμμή Sendai-Tomakomai και αναμφίβολα αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά πλοία της ιαπωνικής ακτοπλοΐας (Ship of the year 2019/JASNAOE).
Η απόφαση για την ναυπήγησή του πάει πίσω στα τέλη του 2010, όταν η διοίκηση της ιαπωνικής εταιρείας ήθελε την αντικατάσταση του ΚΙΤΑΚΑΜΙ δεύτερης γενιάς (1989), που σύντομα θα πλησίαζε τα 30 έτη. Ωστόσο, η δαπανηρή εσωτερική ανακαίνισή του το 2005 καθυστέρησε την αντικατάστασή του. Τελικά, το πλοίο αντικαταστάθηκε το 2019 και πουλήθηκε για σκραπ. Αναμφίβολα η εξωτερική εμφάνιση του νέου ΚΙΤΑΚΑΜΙ φανερώνει έντονα τη μεγάλη στροφή της ιαπωνικής εταιρείας στη μεταφορά φορτίων. Το μεγάλο ναυτικό πλοίο χτίστηκε στα Mitsubishi Heavy Industries στο Shimonoseki (yard number 1208) και δεν κρύβει καθόλου τις καθαρόαιμες ιαπωνικές καταβολές του.
Ωστόσο, έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Μειωμένη –κατά 20%- χωρητικότητα σε επιβάτες, λιγότεροι κοινόχρηστοι χώροι, περισσότερες καμπίνες, μεγαλύτερο γκαράζ, λιγότερες υπερκατασκευές, μακρύτερη πλώρη και επαναφορά της ράμπας πλώρα δεξιά, που είχε “καταργηθεί” μετά την έλευση του KISO (15.000gt/2004). Συνολικά, θα λέγαμε ότι είναι ασυνήθιστο και αρκετά διαφορετικό από ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα η Taiheiyo Ferry.
Το πλοίο διαθέτει 8 καταστρώματα, όπου τα 1,2,3 και 4 αποτελούν το γκαράζ. Στα υπόλοιπα deck κατανέμονται οι κοινόχρηστοι χώροι, οι οποίοι αν και είναι πιο περιορισμένοι, είναι εξαιρετικής ποιότητας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους εστιατόριο, lounge bar, καθώς και αίθουσα χορού στο deck 6. Η εσωτερική διακόσμηση βασίζεται στη θεματολογία Space, ενώ στο deck 6 διατίθενται δύο κοινόχρηστα λουτρά (για άνδρες και γυναίκες) καθώς και κατάστημα για αγορές.
Η κατανομή των επιβατών εντός του πλοίου γίνεται σε δύο θέσεις, ανάλογα με το επίπεδο της άνεσης που προσφέρεται. Έτσι, το πλοίο διαθέτει 57 καμπίνες πρώτης θέσης (decks 6 και 7) που είναι τοποθετημένες εμπρός. Ακολουθούν 6 καμπίνες Western-style Deluxe, 4 καμπίνες Japanese-style Deluxe, 12 κλασικές κουκέτες, 33 δίκλινες και δυο καμπίνες pet-friendly. Στην οικονομική θέση προσφέρονται 75 μεμονωμένα διαμερίσματα που βρίσκονται μπροστά από το Deck 6, 200 μονές κάψουλες και 48 διπλές κάψουλες.
Το ΚΙΤΑΚΑΜΙ έχει χωρητικότητα 14.100gt (5.989 dwt), μήκος 192,5 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,1 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 543 επιβάτες, 166 φορτηγά και 146 Ι.Χ. (1.600 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές JFE 12PC2-6B συνολικής ισχύος 16.000 kw και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητά 21,5 κόμβους (μέγιστη 24 κόμβους). Επιπλέον, το εντυπωσιακό πλοίο διαθέτει 2 bow thruster, 1 stern thruster και πτερύγια ευστάθειας. Το ταξίδι μαζί του διαρκεί 21 ώρες και 40 λεπτά!
φωτο: jasnaoe.or.jp