Με το συγκεκριμένο άρθρο, ξεκινάει ένα όμορφο και συναρπαστικό ταξίδι στα φημισμένα σκαριά της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, ανά έτος κατασκευής. Πλοία, όμορφα, εντυπωσιακά και ιδιόμορφα, που μας κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον για μια από τις σημαντικότερες ναυπηγικές βιομηχανίες του πλανήτη.
Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, από κοντά τα νεότευκτα του 2018 που υπηρετούν την ακτοπλοΐα της Ιαπωνίας.
RAINBOW KAMOME
Το ιδιόμορφο αυτό ποστάλι, ανήκει στην Kyusho Shosen Co. Ltd και δρομολογήθηκε στη γραμμή Shimabara – Kumamoto στις 22 Δεκεμβρίου 2018. Ναυπηγήθηκε στα Miura Shipbuilding Co Ltd -yard number 1581- και η κατασκευή του κόστισε 1,5 δις γιεν.
Το RAINBOW KAMOME (Seagull) φανερώνει τις μεγάλες δυνατότητες των Ιαπώνων ναυπηγών στην κατασκευή πλοίων αυτής της κατηγορίας, καθώς ο σχεδιασμός των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του πλοίου κυριολεκτικά εντυπωσιάζουν. Το πλοίο αντικατέστησε το παλαιότερο FERRY ASO (697gt/1989) στην ανωτέρω γραμμή και έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Χωρητικότητα 850gt (350 dwt), μήκος 60,5 μέτρα, πλάτος 13,5 μέτρα και βύθισμα 3 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 485 (296 καθίσματα) επιβάτες, 34 Ι.Χ. και 11 φορτηγά. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ιπποδύναμης 5.200 b.h.p. και ταξιδεύει με ταχύτητα 14 κόμβων. Το συμπαθητικό ποσταλάκι εξοπλίζεται, επίσης, με διπλά τιμόνια και bow thruster.
Φωτο: Miura Shipbuilding
SILVER TIARA
Είναι το καμάρι της Kawasaki Kinkai Kisen (Silver Ferry) και εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Tomakomai-Hachinohe από τα τέλη Απριλίου 2018. Καθελκύστηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2017 στα φημισμένα Naikai -με yard number 857- και αντικατέστησε το παλαιότερο SILVER QUEEN (7.003gt/1998) που μεταφέρθηκε στη γραμμή Miyako-Muroran.
Το SILVER TIARA αποτελεί μια πιο “jumbo” εκδοχή του ομόσταυλου SILVER 8 (9.483gt/2013) και αναμφίβολα εντυπωσιάζει με τις δυνατότητες που διαθέτει. Εξοπλίζεται με μεγάλες ράμπες φορτοεκφόρτωσης πλώρα στην δεξιά του μπάντα και πρύμα, ενώ διαθέτει και μεγάλες εσωτερικές ράμπες για εύκολη πρόσβαση στα 3 deck του μεγάλου γκαράζ που διαθέτει. Οι κοινόχρηστοι χώροι του είναι barrier free, ενώ η προσεκτικά σχεδιασμένη γάστρα του -με την βολβοειδή πλώρη- βελτιώνει σημαντικά την υδροδυναμική του απόδοση και αξιοπλοΐα. Το εντυπωσιακό ποστάλι διαθέτει, επίσης, πτερύγια ευστάθειας, δύο bow συν ένα stern thruster, καθώς και διπλά τιμόνια για μέγιστη ευελιξία στις μανούβρες.
Το πλοίο της Silver Ferry, έχει χωρητικότητα 8.600gt (3.620 dwt), μήκος 148,8m, πλάτος 23,4m και βύθισμα 5,80m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 494 επιβάτες (476 κρεβάτια), 82 (12μετρα) φορτηγά, 30 Ι.Χ. και 57 μεγάλες μοτοσυκλέτες. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN Makita-Mitsui 8S35ME-B9,5 diesel συνολικής ισχύος 13.920 kw και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 19,7 κόμβων.
Φωτο: Naikai
FERRY TOSHIMA 2
Πρόκειται για το νεότευκτο καμάρι της Tokara Kisen που συνδέει την kagoshima με τα λιμάνια Tenjima και Naze. Καθελκύστηκε στις 19 Νοεμβρίου 2017 (yard number 1207) στα Mitsubishi Shipbuilding Co και παραδόθηκε την 1η Μαρτίου 2018. Η κατασκευή του κόστισε 4,2 δις γεν και αντικατέστησε το 17χρονο FERRY TOSHIMA (1.391gt/2000).
Το νεότευκτο πλοίο, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, ωστόσο το παλαιότερο FERRY TOSHIMA είναι πιο ναυτικό βαπόρι. Ο άριστος σχεδιασμός της γάστρας του, σε συνδυασμό με τις προπέλες υψηλής αποτελεσματικότητας, επιτυγχάνουν μέγιστες αποδόσεις. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster και διπλά τιμόνια για ευελιξία στα λιμάνια, ενώ ένα ζευγάρι πτερυγίων ευστάθειας εγγυάται έναν άνετο για τους επιβάτες ταξίδι.
Το FERRY TOSHIMA 2 έχει χωρητικότητα 1.953gt (700 dwt), μήκος 93.5 m, πλάτος 15.80 m και βύθισμα 4,55 m. Μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες, 26 TEU, 3 φορτηγά (12m) και 15 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ιπποδύναμης 10.600 bhp και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Φωτο: Akashaki Masataka (Marine Traffic)
ORANGE EHIME και ORANGE OSAKA
Είναι τα δίδυμα καμάρια της Shikokou Kaihatsu Ferry (Orange Ferry), τα οποία παραγγέλθηκαν το Νοέμβριο του 2016 και ξεχωρίζουν για την απλότητα των γραμμών τους. Αμφότερα χτίστηκαν από τα Imabari Shipbuilding, με στόχο να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα ORANGE No8 (9.975gt/1994) και ORANGE No7 (9.917gt/1994) αντίστοιχα, που με την σειρά τους πουλήθηκαν στην Κορέα και την Ελλάδα (RIGEL VII). Η διαφορά στην φιλοσοφία κατασκευής, σε σχέση με τους προκατόχους τους, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Διαθέτουν σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα, μεγαλύτερες διαστάσεις, ενώ για την πρόωσή τους φροντίζει μια κύρια μηχανή, αντί για δύο.
Το ORANGE EHIME δρομολογήθηκε πρώτο στη γραμμή Osaka-Toyo στις 21 Αυγούστου 2018, ενώ το αδελφό του FERRY OSAKA το δίπλωσε μερικούς μήνες αργότερα, στις 6 Δεκεμβρίου του ιδίου έτους.
Τα δύο πλοία “κοσμήματα” αποτελούν την αιχμή του δόρατος της ιαπωνικής εταιρείας στον 21ο αιώνα και έχουν τα ακόλουθα τεχνικά χαρακτηριστικά: Xωρητικότητα 15.000gt (5.850 dwt), μήκος 199m, πλάτος 27m και βύθισμα 6,2m. Μεταφορική ικανότητα για 500 επιβάτες και 180 φορτηγά. Διαθέτουν μια κύρια μηχανή Pielstick 18PC2-6B diesel και μπορούν να αναπτύξουν υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων και μέγιστη 23,5κόμβων.
Πηγή: Kenro Oshita (marine traffic)
SUNFLOWER SATSUMA και SUNFLOWER KIRISHIMA
Είναι τα εντυπωσιακά δίδυμα θηρία του φημισμένου ιαπωνικού κολοσσού Mitsui OSK. Ναυπηγήθηκαν στα Japan Marine United (Isogo), σπάζοντας την πολυετή παράδοση της εταιρείας που ναυπηγούσε τα πλοία της στα Mitsubishi Heavy Industries. Πρόκειται για δυο στιβαρά σκαριά, με σχεδιασμό που εντυπωσιάζει, τα οποία δικαιωματικά κέρδισαν το Βραβείο των Πλοίων της χρονιάς 2018!
Με τη ναυπήγησή τους η Mitsui OSK αντικατέστησε τα επίσης εντυπωσιακά δίδυμα SUNFLOWER KIRISHIMA (12.418gt/1993) και SUNFLOWER SATSUMA (ξαδέλφια του δικού μας ΕΛΥΡΟΣ) στη γραμμή Osaka-Shibushi, τα οποία εν συνεχεία πουλήθηκαν στην Ινδονησία.
Τα δύο εντυπωσιακά πλοία έχουν 16% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τους προκάτοχους τους, ενώ η βασική διαφορά αυτής της γενιάς από τη γενιά SUNFLOWER FURANO του 2017, είναι η θέση των ραμπών, που έχουν τοποθετηθεί μόνο από τη δεξιά πλευρά, ώστε τα πλοία να είναι συμβατά με τις υποδομές των λιμανιών που εξυπηρετούν.
Το SUNFLOWER SATSUMA ανέλαβε καθήκοντα τον Απρίλιο του 2018, ενώ μερικούς μήνες αργότερα, στις 15 Σεπτεμβρίου 2018, ακολούθησε το SUNFLOWER KIRISHIMA και έκτοτε η γραμμή Osaka-Shibushi εξυπηρετείται μόνο από νεότευκτα πλοία.
Το δύο πλοία έχουν χωρητικότητα 13.500gt (6.500 dwt), μήκος 192m, πλάτος 27m και βύθισμα 6,8m. Διαθέτουν μεταφορική ικανότητα για 709 επιβάτες, 121 μεγάλα φορτηγά και 136 Ι.Χ.. Εξοπλίζονται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 17.760 kw και αναπτύσσουν ταχύτητα 23 κόμβων.
Φωτο: Bridge Valley (Maritime Traffic), Mitsui OSK
NANASHIMA
Τα νεότευκτα του 2018 κλείνουν με το μικρό πορθμείο NANASHIMA της Nakajima Kisen Co, Ltd. To συμπαθητικό ποσταλάκι χτίστηκε στα φημισμένα Naikai (Setoda) και παραδόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2018.
Το πλοίο αυτό σήμερα εξυπηρετεί τη γραμμή Nakajima Shoto-Islands – Matsuyama (Mitsuhama port) και διαθέτει δυνατότητες που θα ζήλευαν μεγαλύτερα πλοία. Διαθέτει καλοσχεδιασμένη γάστρα πρύμα, διπλά σπαστά τιμόνια και bow thruster, ενώ οι προπέλες του διαθέτουν eco-cap για εξοικονόμηση ενέργειας. Οι κοινόχρηστοι χώροι του είναι barrier-free, ενώ διαθέτει ακόμη και ανελκυστήρα που οδηγεί απευθείας από το χώρο του γκαράζ στο deck της υποδοχής.
Το NANASHIMA έχει χωρητικότητα 755gt (346 dwt), μήκος 55,13m, πλάτος 13m και βύθισμα 2,90m. Έχει μεταφορική ικανότητα για 494 επιβάτες, 7 φορτηγά (12m), 1 φορτηγό (8m) και 31 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 6DEM-23 diesel και αναπτύσσει ταχύτητα 13,5 κόμβων.
Φωτο: Naikai