Μπορεί η πανδημία να θερίζει παγκοσμίως, ωστόσο τα ναυπηγεία στην μακρινή Ιαπωνία δεν έχουν σταματήσει να χτίζουν αξιόλογα πλοία και να μας εντυπωσιάζουν.
Ποια, όμως, είναι τα επιβατηγά/οχηματαγωγά που χτίζονται αυτήν την περίοδο στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου;
Ας τα γνωρίσουμε εν συντομία:
Το UMITERACHI της Kyushu Yusen Co
Το UMITERACHI είναι το νεότευκτο ποσταλάκι της Kyushu Yusen Co, το οποίο καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία Usuki (yard No. 1783), στις 16 Φεβρουαρίου 2021. Το πλοίο αυτό θα αντικαταστήσει το παλαιότερο FERRY GENKAI (675gt/1983) και αναμένεται να δρομολογηθεί στη γραμμή Hitakatsu (Tsushima island)-Hakata (Fukuoka) τον Ιούνιο του 2021.
Το UMITERACHI έχει χωρητικότητα 1.100gt, μήκος 81,5m και πλάτος 13,40m. Η μεταφορική του ικανότητα θα είναι για 174 επιβάτες. Θα εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Niigata 6MG28AHX συνολικής ιπποδύναμης 3.018 b.h.p. και θα αναπτύσσει ταχύτητα 17 κόμβων.
Το εντυπωσιακό ποσταλάκι εξοπλίζεται, επίσης, με προπέλες μεταβλητού βήματος, διπλά σπαστά τιμόνια, 2 bow thruster, καθώς και ένα ζεύγος πτερυγίων ευστάθειας της Mitsubishi.
Το νεότευκτο της MARIX LINE
Επόμενο είναι το νεότευκτο πλοίο της παραδοσιακής Marix Line, με έδρα την Kagoshima. Μια εταιρεία, με πολυετή παράδοση στα φορτηγοπόσταλα που συνδέουν την Ιαπωνία με την Okinawa. Το πλοίο χτίζεται ήδη στα ναυπηγεία Naikai (Utsumi Shipbuilding) και αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2021.
Το εντυπωσιακό νέο πλοίο, θα αντικαταστήσει το QUEEN CORAL 8 (4.945gt/1999) στη γραμμή Kagoshima – Amami Islands – Okinawa και θα είναι ενεργειακά και περιβαλλοντολογικά πιο φιλικό πλοίο σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Η χωρητικότητα του θα είναι 8.000gt, ενώ θα έχει διαστάσεις 145m x 24m. Η μεταφορική του ικανότητα θα είναι για 655 επιβάτες, 30 φορτηγά (12m) και 44 Ι.Χ.. Επιπρόσθετα, θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 246 TEU (10 ποδών) και 8 TEU (20 ποδών). Θα εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή συνολικής ισχύος 12.000 kw και θα αναπτύσσει ταχύτητα 21 κόμβων.
Τα νεότευκτα της Meimon Taiyo Ferry
Στις 18 Δεκεμβρίου 2019, ανακοινώθηκε από την Meimon Taiyo Ferry η κατασκευή δυο νεότευκτων ropax ferries (15.400gt) από τα MHI στο Shimonoseki. Η συνολική επένδυση αγγίζει τα 20 δισ. γιεν, ενώ τα πλοία θα είναι 1,5 φορά μεγαλύτερα σε μέγεθος συγκριτικά με τους προκατόχους τους και θα εξοπλίζονται με μονάδες scrubber. Γεγονός, που τα καθιστά ως τα φιλικότερα προς το περιβάλλον και μεγαλύτερα πλοία που χτίστηκαν ποτέ για την ιαπωνική εταιρεία.
Η κατασκευή του πρώτου από τα δύο δίδυμα θηρία έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ αναμένεται να παραδοθούν τον Δεκέμβριο του 2021 και Μάρτιο του 2022 αντίστοιχα, αντικαθιστώντας τα μικρότερα σε χωρητικότητα FERRY KYOTO II (9.770gt/2002) και FERRY FUKUOKA II (9.774g/2002) στη γραμμή Osaka Nanko-Shin Moji (Kitakyushu City).
Τα νέα πλοία θα έχουν χωρητικότητα 15.400gt, μήκος 195m, πλάτος 27,8m και θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 23 κόμβων. Η μεταφορική τους ικανότητα θα είναι για 715 επιβάτες, 170 φορτηγά και 90 Ι.Χ.
MIYAZAKI CAR FERRY: “Ferry Takachiho” και “Ferry Rokko”
Τον Δεκέμβριο του 2019, η ιαπωνική Miyazaki Car Ferry, επίσης, υπέγραψε με τα ναυπηγεία Naikai (Utsumi Shipbuilding) συμφωνία για την κατασκευή 2 μεγάλων ropax ferries, με στόχο να αντικαταστήσει τα δίδυμα MIYAZAKI EXPRESS (11.931gt/1996) και KOBE EXPRESS (11.933gt/1997) στη γραμμή Kobe-Miyazaki.
Τα πλοία με την εντυπωσιακή πλώρη αναμένεται να παραδοθούν τον Μάιο του 2022 και Νοέμβριο 2022 αντίστοιχα και η ναυπήγησή τους συμπίπτει με την επέτειο των 50 ετών από την ίδρυση της παραδοσιακής εταιρείας, η οποία ξεκίνησε την διαδρομή της ως Nihon Car Ferry στις αρχές του ‘70.
Τα νέα πλοία θα φέρουν τα ονόματα FERRY TAKACHIHO και FERRY ROKKO και θα έχουν χωρητικότητα 14.200gt, μήκος 194m, πλάτος 27,6m. Η μεταφορική τους ικανότητα θα είναι για 580 επιβάτες, 163 φορτηγά και 81 Ι.Χ., ενώ θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 23 κόμβων.
To RoPax SOLEIL της TOKYO KYUSHU FERRY
Υπό ναυπήγηση στα Mitsubishi Shipbuilding (Tategami, Nagasaki Shipyard) είναι αυτή την περίοδο και το δεύτερο νεότευκτο πλοίο της νεοσύστατης Tokyo Kyushu Ferry, SOLEIL, το οποίο καθελκύστηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020.
Η Tokyo Kyushu Ferry δημιουργήθηκε από τον ιαπωνικό κολοσσό SHK LINE GROUP τον Δεκέμβριο του 2018, με σκοπό να διαχειριστεί δυο μεγάλα RoPax πλοία στη γραμμή Yokosuka – Shin Moji που θα εκτελούν 6 δρομολόγια την εβδομάδα.
Ωστόσο, τα σχέδια στην πορεία άλλαξαν ενώ η δημιουργία της νέας εταιρείας έχει προκαλέσει αναταραχή στους κόλπους της Shin Nihonkai Ferry, καθώς το προσωπικό της εκφράζει έντονες αντιθέσεις.
Τα πλοία παραγγέλθηκαν στα τέλη του Σεπτεμβρίου 2019, ενώ το πρώτο (HAMAYU/15.400gt) παραδόθηκε στις αρχές Μαρτίου και δρομολογήθηκε στη γραμμή Otaru-Maizuru. Ωστόσο, από τον Απρίλιο ενδέχεται να εξυπηρετήσει και τη γραμμή Tsuruga – Tomakomai.
Τα ιδιόμορφα ορθόπλωρα πλοία έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Χωρητικότητα 15.400gt, μήκος 222,5 μέτρα., πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 7,4 μέτρα. Μεταφορική του ικανότητα για 268 επιβάτες, 154 φορτηγά (12m) και 30 Ι.Χ.. Εξοπλίζονται με 4 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 34.160 kw και αναπτύσσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 28,3 κόμβων. Επιπλέον, έχουν βελτιωμένο energy efficiency κατά 6%, κυρίως λόγω του νέου σχεδιασμού της γάστρας, ενώ εξοπλίζονται με μονάδες scrubbers. Το SOLEIL αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2021.
To SILVER BREEZE της Silver Ferry
To SILVER BREEZE θα είναι η νέα προσθήκη στον στόλο της Kawasaki Kinkai Kisen (Silver Ferry) και αυτή την περίοδο χτίζεται στα ναυπηγεία Naikai Zosen (Setoda). Καθελκύστηκε στις 27 Ιανουαρίου 2021 και ανήκει στην Tsugaru Kaikyo Ferry, η οποία το ναύλωσε (bare-boat) στην Silver Ferry, με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Hachinohe – Tomakomai.
Το εντυπωσιακό ποστάλι, που εξωτερικά θυμίζει αρκετά τα πλοία της Tsugaru Kaikyo Ferry, αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2021 και θα αντικαταστήσει το παλαιότερο VENILIA (6.558gt/1998), που έχει τεθεί ήδη προς πώληση.
Το SILVER BREEZE έχει χωρητικότητα 8.900gt (3.440 dwt), μήκος 145 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα. Η μεταφορική του ικανότητα θα είναι για 400 επιβάτες, 70 (12m) φορτηγά και 30 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή Hitachi Zosen-MAN B & W 6S50MC-C8.2 1 συνολικής ιπποδύναμης 13.200 bhp και θα αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.
Φωτο: Kouhei Matsuda, Meimon Taiyo Ferry, Marix Line, rara.jp, Naikai Zosen, twitter