BLUE LINE
Είναι το νεότευκτο ποστάλι της ιαπωνικής Uchinomi Ferry και παραδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2020. Πρόκειται για την τέταρτη γενιά πλοίου που λαμβάνει το συγκεκριμένο όνομα (1970, 1987, 2001) και αντικατέστησε το παλαιότερο BLUE LINE (999gt/2001) στη γραμμή Takamatsu-Uchinomi.
H συμπαθητική “παντόφλα” διαθέτει λειτουργικούς και όμορφους εσωτερικούς χώρους, καθώς και άνετα καταστρώματα περιπάτου. Όλοι οι χώροι είναι barrier-free, ενώ προσφέρονται άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου και observation lounge.
Το ΒLUE LINE καθελκύστηκε στα ναυπηγεία Usuki (Oita) στις 9 Μαΐου 2020 (yard number 1780). Έχει χωρητικότητα 981gt, μήκος 69,70m, πλάτος 14m και βύθισμα 3,60m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 400 επιβάτες, 43 Ι.Χ. ή 12 μεγάλα φορτηγά. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 2.648 kw και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 15,5 κόμβων (16,42 κόμβοι max).
SHOYO MARU
Είναι το δεύτερο από δύο νεότευκτα ποστάλια που παρήγγειλε στα τέλη του 2018 η ιαπωνική Ishizaki Kisen στα φημισμένα Naikai (Utsumi Shipbuilding). Το SHOYO MARU παραδόθηκε στις 15 Ιουλίου 2020 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Matsuyama-Kure-Hiroshima την 1η Αυγούστου 2020. Την συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετεί μαζί με το αδελφό του KYOKUYO MARU, το οποίο προηγήθηκε τον Οκτώβριο του 2019.
Στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους διαθέτει δωρεάν πρόσβαση Wi-Fi, είναι barrier-free, ενώ διαθέτει και ανελκυστήρα που δίνει απευθείας πρόσβαση από το γκαράζ στο κεντρικό κατάστρωμα του πλοίου. Το πλοίο εξοπλίζεται, επίσης, με bow thruster, διπλά τιμόνια, ενώ κάθε μια από τις δύο προπέλες του εξοπλίζεται με το eco-cap, που στόχο έχει την αύξηση της απόδοσης πρόωσης.
Το SHOYO MARU έχει χωρητικότητα 875gt (420 dwt), μήκος 62,2 m, πλάτος 13m και βύθισμα 2,80m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 300 επιβάτες και 33 Ι.Χ. ή 6 φορτηγά (12m) και 2 φορτηγά (15m). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 6 DEM-23 diesel συνολικής ισχύος 2.400 kw (3.263 b.h.p.) και αναπτύσσει ταχύτητα 14,8 κόμβων.
φωτο: Naikai
NEW FERRY AGUNI
Πρόκειται για το νεότευκτο καμάρι της ιαπωνικής Aguni Village, το οποίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Aguni Jima – Naha (Okinawa) στις 15 Ιουλίου 2020. Το NEW FERRY AGUNI, με την εντυπωσιακή φορεσιά, αντικατέστησε το παλαιότερο FERRY AGUNI (451gt/2002) στην ανωτέρω γραμμή και καθελκύστηκε στις 26 Μαρτίου 2020 από τα Miura Shipyard Co. (yard number 1608), που ειδικεύονται στην κατασκευή πλοίων αυτής της κατηγορίας
Πρόκειται για ένα ναυτικό πλοίο με πολλές δυνατότητες, καθώς ενσωματώνει εξοπλισμό που θα ζήλευαν μεγαλύτερα πλοία από αυτό. Διαθέτει καλοσμιλεμένη βολβοειδή πλώρη και εξοπλίζεται με διπλά τιμόνια, δυο bow thruster και πτερύγια ευστάθειας. Επιπλέον, εξωτερικά διαθέτει διαδρόμους περιπάτου, ενώ το γκαράζ του έχει ύψος 4,10 μέτρα. Το ταξίδι μαζί του διαρκεί περίπου 2 ώρες.
Το NEW FERRY AGUNI έχει χωρητικότητα 650gt (250 dwt), μήκος 72m, πλάτος 12,50m και βύθισμα 3,35m. Μπορεί να μεταφέρει 400 επιβάτες και 17 Ι.Χ. συν 4 φορτηγά (10t) ή 20 Ι.Χ. και 2 νταλίκες (20t). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ιπποδύναμης 3.600 b.h.p. και ταξιδεύει με ταχύτητα 17,5 κόμβων.
φωτο: Miura Shipbuilding
BLUE LUMINOUS
Είναι το προτελευταίο από μια σειρά επαναστατικών πλοίων που παρήγγειλε η Tsugaru Kaikyo Ferry το 2013 στα φημισμένα ναυπηγεία Naikai, προκειμένου να ανανεώσει τον στόλο της στη γραμμή Aomori-Hakodate. Τα πλοία που προηγήθηκαν είναι τα BLUE MERMAID (8.820gt/2014), BLUE DOLPHIN (8.800gt/2016) και BLUE HAPINESS (8.800gt/2017), ενώ η σειρά ολοκληρώνεται φέτος με την παράδοση του SILVER BREEZE (2021), που ναυλώθηκε στην Silver Ferry.
Το BLUE LUMINUS καθελκύστηκε στις 9 Ιανουαρίου 2020 (Naikai/Setoda) και παραδόθηκε στην ιαπωνική εταιρεία την 1η Ιουνίου του ιδίου έτους. Δέκα ημέρες αργότερα δρομολογήθηκε στη γραμμή Aomori – Hakodate, αντικαθιστώντας το BLUE DOLPHIN 2 (7.003gt/1994), που πουλήθηκε στην Ταϊλάνδη.
Το BLUE LUMINUS είναι αναμφίβολα πλοίο επαναστατικό. Οι κοινόχρηστοι χώροι του είναι barrier-free, ενώ διατίθεται και ανελκυστήρας που εξασφαλίζει πρόσβαση από το γκαράζ σε όλα τα καταστρώματα του πλοίου. Τα οχήματα φορτώνονται σε 3 deck, μέσω δύο ραμπών και ενός bow visor, ενώ μέσα στο γκαράζ υπάρχουν και εσωτερικές ράμπες που επικοινωνούν με όλα τα deck, διευκολύνοντας έτσι την ταχύτητα φορτοεκφόρτωσης.
Ο σχεδιασμός της γάστρας του πλοίου είναι εξίσου επαναστατικός, καθώς η βολβοειδής πλώρη καταλήγει σε μια πρύμνη τύπου single hull, όπου υπάρχει μια προπέλα μεταβλητού βήματος και ένα τιμόνι με δυνατότητα μέγιστης γωνίας στρέψης 45 μοιρών. Ο σχεδιασμός αυτός, εξασφαλίζει μέγιστη αξιοπλοΐα και μεγάλη ευελιξία στις μανούβρες, ακόμη και σε λιμάνια που δεν το επιτρέπουν λόγω μεγέθους, ενώ ένα bow thruster, δύο stern thruster, καθώς και ένα ζευγάρι πτερυγίων ευστάθειας συμπληρώνουν τον εξοπλισμό αυτού του ιδιαίτερου πλοίου.
Το BLUE LUMINUS έχει χωρητικότητα 8.800gt (3.440 dwt), μήκος 144,13m, πλάτος 23m και βύθισμα 6m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 583 επιβάτες, 70 φορτηγά (12m), 1 φορτηγό 8m και 30 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή Hitachi Zosen-MAN B & W 6S50MC-C8.21 συνολικής ισχύος 9.945 kw και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων (22,2 κόμβοι max).
φωτο: Naikai
SETTSU καιYAMATO
Πρόκειται για τα νεότευκτα καμάρια μιας από τις μεγαλύτερες και πιο παλιές ακτοπλοϊκές εταιρείες της Ιαπωνίας, της Hankyu Ferry. Τα δίδυμα αυτά θηρία είναι τα μεγαλύτερα πλοία αυτής της κατηγορίας και πιθανότερο τα μεγαλύτερα της Ιαπωνικής Ακτοπλοΐας, με χωρητικότητα 36.000gt (διεθνής μέτρηση).
Τα δύο θηρία αντικατέστησαν διαδοχικά (10.03.2020 και 30.06.2020) τα παλαιότερα αδελφά YAMATO και TSUKUSHI (13,353gt/2003) στη γραμμή Kitakyushu (Shin Moji)-Kobe. Το πρώτο πουλήθηκε αρχικά στην Stena RoRo και μετέπειτα στην Φιλιππινέζικη 2GO TRAVEL, ενώ το δεύτερο είναι ακόμη προς πώληση.
Και τα δύο πλοία διαθέτουν ιδιαίτερα μεγάλη χωρητικότητα, καθώς μπορούν να φιλοξενήσουν φορτηγά οχήματα σε 3 deck και επιβατικά Ι.Χ. σε 2 deck. Επιπλέον, το ανώτερο deck για Ι.Χ. επικοινωνεί απευθείας με τους κοινόχρηστους χώρους των επιβατών, δίνοντας έτσι εύκολη πρόσβαση στο ξενοδοχείο του, στα ΑμεΑ και τους ηλικιωμένους. Επίσης, διαθέτουν 2 ανελκυστήρες, ενώ ορισμένες από τις καμπίνες που διατίθενται είναι barrier-free και προσφέρουν διευκολύνσεις ακόμη και στα άτομα με αναπηρία.
Τα τεράστια πλοία έχουν ναυτικό σχεδιασμό, διαθέτουν βολβοειδή πλώρη (counter bow type), 2 bow thruster, 2 stern thruster, διπλά τιμόνια με δυνατότητα μεγάλης γωνίας στρέψης και προπέλες μεταβλητού βήματος. Επιπλέον, εξοπλίζονται με μονάδες scrubber, ενώ η γάστρα τους έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με το σύστημα MALS (Mitsubishi Air Lubrication System) των ναυπηγείων Mitsubishi, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Τα SETTSU και YAMATO ναυπηγήθηκαν στα Mitsubishi Shipbuilding Co., έχουν χωρητικότητα 16.300gt (7.126 dwt), μήκος 195m, πλάτος 29,6m και βύθισμα 6,95m. Η μεταφορική τους ικανότητα είναι για 663 επιβάτες, 277 φορτηγά (8,5 μέτρων) και 188 Ι.Χ. Εξοπλίζονται με 2 κύριες μηχανές Wartsila 14 v.31 συνολικής ισχύος 17.080 kw και αναπτύσσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβων.
Φωτο: Wartsila, φωτο: Mitsubishi Heavy Industries
SALVIA MARU
Ίσως, το πλοίο με την πιο εντυπωσιακή φορεσιά στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Το SALVIA MARU, είναι νεότευκτο φορτηγοπόσταλο και ανήκει στην Tokai Kisen, η οποία τα τελευταία χρόνια εντυπωσιάζει με τις ζωηρές φορεσιές των πλοίων της.
Το εντυπωσιακό ποστάλι καθελκύστηκε στις 27 Νοεμβρίου 2019 από τα Mitsubishi Heavy Industries στο Shimonoseki και παραδόθηκε στον Ιούνιο του 2020. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Tokyo –Oshima-Toshima-Niijima-Shikinejima-Kozushima στις 5 Ιουνίου 2020 και αντικατέστησε το παλαιότερο SALVIA MARU (4.992gt/1992). Το συγκεκριμένο ποστάλι, είναι το τρίτο κατά σειρά πλοίο στην ιστορία της παραδοσιακής εταιρείας που λαμβάνει το συγκεκριμένο όνομα, ενώ υπεύθυνη για το φαντασμαγορικό λογότυπο -τύπου “wave spray” – που ντύνει τις μπάντες του, είναι η σχεδιάστρια κα. Asseo Ngo, που σχεδίασε και το έμβλημα για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο 2020.
Το πλοίο εξοπλίζεται με ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης που αναπτύχθηκε από την MSB. Το σύστημα αυτό, αποτελείται από προπέλες μεταβλητού βήματος (μονού άξονα) και azimuth προπέλες με δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών. Σε σύγκριση με το συμβατικό σύστημα πρόωσης διπλού άξονα, το νέο σύστημα απαιτεί λιγότερα εξαρτήματα (βραχίονες, άξονες, πηδάλια), μειώνοντας έτσι σημαντικά την αντίσταση στο νερό.
Επιπλέον, με το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζεται μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, καθώς μειώνονται τόσο ο θόρυβος όσο και οι κραδασμοί που προκαλούνται από τα συμβατικά συστήματα πρόωσης. Τέλος, το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης azimuth, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στις μανούβρες, καθώς αυξάνει την ασφάλεια και την ταχύτητα κατά την προσέγγιση ή την αναχώρηση από τους προβλήτες.
Συνολικά, πάντως, το νεότευκτο καμάρι της Tokai Kisen είναι ένα οικολογικό πλοίο (Eco-Ship) με υψηλή ενεργειακή απόδοση και προσβασιμότητα χωρίς εμπόδια (barrier-free).
Το SALVIA MARU έχει χωρητικότητα 6.200gt (1.050 dwt), μήκος 118m, πλάτος 17m και βύθισμα 5,4m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 1.343 επιβάτες και 38 TEUS. Εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή Mitsubishi 6UEC35LSE-Eco-B2 diesel/MSB συνολικής ισχύος 5.220 kw και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster και πτερύγια ευστάθειας.
φωτο: Tokai Kisen
FERRY MISHIMA
Είναι το νεότευκτο καμάρι της ιαπωνικής Mishima Mura, το οποίο παραδόθηκε στις 30 Μαρτίου 2020 και αντικατέστησε το παλαιότερο MISHIMA (1.196gt/2001) στη γραμμή Kagoshima-Takeshima-Iwojima-Kuroshima. Πρόκειται για νησάκια που ανήξουν στην ευρύτερη περιφέρεια της kagoshima.
Το FERRY MISHIMA καθελκύστηκε στις 26 Δεκεμβρίου 2019 στα Naikai (Utsumi Shipbuilding), με yard number 811 και κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι της kagoshima την 1η Απριλίου 2020.
Ο σχεδιασμός της γάστρας του είναι ο κλασικός γιαπωνέζικος. Διαθέτει βολβοειδή πλώρη, που καταλήγει στην πρύμνη σε single stern hull. Εξοπλίζεται με 2 bow thruster, πτερύγια ευστάθειας και διπλά τιμόνια τα οποία έχουν μέγιστη γωνία στρέψης 70 μοιρών. Γεγονός, που του επιτρέπουν να κάνει αποτελεσματικές μανούβρες ακόμη και με πολύ χαμηλή ταχύτητα.
Η πρόσβαση στο γκαράζ γίνεται από μια μεγάλη ράμπα στην δεξιά πλευρά του πλοίου, ενώ το κομοδέσιο με το γκαράζ επικοινωνούν και με ανελκυστήρα.
Το ιδιόμορφο πλοίο έχει χωρητικότητα 1.850gt (530 dwt), μήκος 89,60m, πλάτος 15,40m και βύθισμα 4,30m. Μπορεί να μεταφέρει 250 επιβάτες, 25 Ι.Χ. και 6 φορτηγά (12m). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 6DKM-36e συνολικής ισχύος 6.800 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19,09 κόμβων (20,2 κόμβοι max).
φωτο: Rikio Tokuda
AMAPOLA SOYA
Είναι το τελευταίο απόκτημα της Heartland Ferry και δραστηριοποιείται στις γραμμές Rishiri/Rebun. Η παραγγελία για τη ναυπήγησή του έγινε τον Οκτώβριο του 2018, ενώ παραδόθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2020. Το νεότευκτο πλοίο αντικατέστησε το παλαιότερο FEELEASE SOYA (3.551gt/2001), το οποίο πουλήθηκε το 2019 στην Φιλιππινέζικη Cokaliong Shipping Lines και μετονομάστηκε σε FILIPINAS MINDANAO.
Καθελκύστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 (Naikai Zosen, Setoda/Onomichi) –με yard number 810- και δρομολογήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2020. Το εντυπωσιακό ποστάλι εξοπλίζεται με διπλά bow thruster, δίδυμα σπαστά τιμόνια, προπέλες μεταβλητού βήματος, πτερύγια ευστάθειας και είναι split stern.
Το AMAPOLA SOYA έχει χωρητικότητα 4.280gt (640 dwt), μήκος 96,5 μέτρα, πλάτος 15 μέτρα και βύθισμα 3,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 550 επιβάτες, 21 φορτηγά (8t) και 53 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu-6DCM-32e diesel και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 19,25 κόμβων.
Φωτο: Heartland Ferry