Στο λιμάνι της Ραφήνας κατέπλευσε στις 21 Μαρτίου -πλήρως ανανεωμένη- η ναυαρχίδα της Fast Ferries ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π., που προετοιμάζεται πυρετωδώς -εδώ και αρκετό καιρό τώρα- ενόψει της νέας θερινής σεζόν. Το μεγάλο πλοίο, μετά το πέρας των προγραμματισμένων ετήσιων εργασιών συντήρησης και δεξαμενισμού του στο Πέραμα, θα ριχτεί στη «μάχη των Κυκλάδων» και μάλιστα με ενδιαφέροντα δρομολόγια, από όσο μαθαίνουμε.
Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, η φετινή απογευματινή ζώνη της Ραφήνας έχει ζητηθεί να μοιραστεί εξίσου και ανάλογα στα δύο «θηρία» της γραμμής ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και ANDROS QUEEN, τα οποία -από τα τέλη Μαΐου- θα ταξιδεύουν εναλλάξ με καθημερινές αναχωρήσεις στις 15.30 και 17.30 αντίστοιχα. Η διαφορά είναι, ότι το πλοίο που θα αναχωρεί στις 15.30 θα αναλάβει και την υποχρέωση να εκτελεί το δρομολόγιο Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος και Πάρος.
Γεγονός, που αποκαλύπτει αφενός μια τάση αυτορρύθμισης της γραμμής και αφετέρου την πρόθεση των δύο βασικών «παικτών» της Ραφήνας να λειτουργήσουν προς όφελος του επιβατικού κοινού και των νησιών της γραμμής. Μάλιστα, θα είναι η πρώτη φορά που θα υπάρχει εναλλακτική πρόταση, καθώς και σημαντικά αυξημένη προσφερόμενη χωρητικότητα στην απογευματινή ζώνη της Ραφήνας με δύο τόσο μεγάλα πλοία. Την ίδια στιγμή, η πρωινή ζώνη θα παραμείνει εξίσου μοιρασμένη, διασφαλίζοντας έτσι την ύπαρξη του υγειούς ανταγωνισμού, που είναι προς όφελος των εταιρειών.
Το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π., θα ξεκινήσει τα κλασικά απογευματινά του δρομολόγια (17.30) στις 27 Μαρτίου, ενώ το ομόσταυλο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. θα επιστρέψει στην γνώριμη πρωινή ζώνη πλήρως ανανεωμένο στις 27 Απριλίου, λίγο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Υπενθυμίζεται, ότι το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί της Fast Ferries, εξυπηρετεί με απόλυτη συνέπεια και αποτελεσματικότητα τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας από την 1η Απριλίου του 2007 και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 2000 (Kanda Yamanishi, Ishinomaki) και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ποστάλια της ακτοπλοΐας μας.
Έχει χωρητικότητα 7.326gt (3.227 dwt), μήκος 118,1m, πλάτος 21m και βύθισμα 5,20m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 1.200 επιβάτες και 300 I.X. (900 γραμμικά μέτρα για φορτηγά). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Niigata 9PC2-6L diesel συνολικής ιπποδύναμης 13.500 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.
Φωτο: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος