Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Η μεγαλύτερη κόντρα στην ιστορία της ακτοπλοΐας
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Η μεγαλύτερη κόντρα στην ιστορία της ακτοπλοΐας
BlogΕπιλογές συντακτώνΙστορικές αναδρομές

Η μεγαλύτερη κόντρα στην ιστορία της ακτοπλοΐας

Ενημερώθηκε: 15/02/2021 11:55
από Ομάδα Web
Μοιράσου
9 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Κρατούσε χρόνια η κόντρα μεταξύ των δύο αιωνίων ακτοπλοϊκών πλοίων, που εξυπηρετούσαν τη γραμμή της Συροτηνομυκονίας από τον Πειραιά τις δεκαετίες του ’80 και του ’90.
Κάθε πρωί στις 8 αναχωρούσαν σχεδόν ταυτόχρονα, σαν καθαρόαιμα στον ιππόδρομο και ακολουθούσε η «σκληρή» κόντρα μέχρι το πρώτο λιμάνι, τη Σύρο.
Ολλανδός το Παναγία Τήνου, Γάλλος το Ναϊάς ΙΙ και τα δύο προικισμένα με δυνατές μηχανές και έμπειρους Πλοιάρχους και Μηχανικούς, που «μάτωναν» για το πρεστίζ της εταιρείας τους και τα έδιναν όλα ώστε να περάσουν τον αντίπαλο και να φτάσουν πρώτοι.
Εκείνα τα χρόνια οι κόντρες ήταν απαραίτητες, καθώς δεν υπήρχαν οι σημερινές ευκολίες των ηλεκτρονικών κρατήσεων των εισιτηρίων κι έτσι όποιο πλοίο έφτανε πρώτο στο λιμάνι, ήταν κι αυτό που έπαιρνε όλο τον κόσμο.
Μία από τις πολυάριθμες κόντρες τους, καταγράφηκε πριν από 29 χρόνια, την 1η Αυγούστου του 1992 στο φακό του κ. Κανάρη Κεραμάρη, όπου μας έκανε την τιμή να μοιραστεί αυτή την ιστορική φωτογραφία μαζί μας.

Το Παναγία Τήνου ανήκε τότε στη Ventouris Sea Lines του Βαγγέλη Βεντούρη και το Ναϊάς ΙΙ στους αδελφούς Βασίλη και Γιάννη Αγαπητό.

Στη Γέφυρα του Παναγία Τήνου τότε ήταν Πλοίαρχος ο Cpt Σιδερής Μαμίδης, που θυμάται τις έντονες στιγμές εκείνης της ημέρας και περιγράφει χαρακτηριστικά:

“Το Ναϊάς εκείνη την ημέρα καθυστέρησε την αναχώρηση του 10 λεπτά. Ώρα Ναϊάς 8, ώρα Παναγία 8:20. Μόλις το είδα έτριβα τα χέρια μου κι ετοιμάστηκα. Μαζί ήταν κι ο Βαγγέλης ο Βεντούρης. Με την πλώρη γυρισμένη στη μπούκα μόλησα όλους τους κάβους 8:15 και κρατιόμουν λίγο με το προπελάκι. 8:19 καταπέλτες πάνω και 8:20 ακριβώς πρόσω ολοταχώς και οι δύο με εντολή στον Α’ μηχανικό επίσης πατριώτη Γιάννη Σιγάλα, να φουλάρει κανονικά νέτα και να έχει το νου του. Ξεμπουκάραμε σε 3-5 λεπτά με ταχύτητα περί τα 18.5 μίλια διότι το Παναγία αργούσε ν’ ανοίξει. Άρπαξα κάποιες κατάρες από κάτι μαούνες για τ’ απόνερα, που ήταν τότε δίπλα σε φορτηγά που ξεφόρτωναν κι άρχισε το κυνήγι. Ο καιρός μελτέμι 7/8. Το Ναϊάς μπροστά 3.5 μίλια περίπου. Μαζί με τον κ.Βεντούρη κι ο αρχιμηχανικός Κοκκίνης. Ανοίξαμε..

Ο Cpt Σιδερής Μαμίδης στη γέφυρα του θρυλικού Παναγία Τήνου, το 1992 (προσωπικό αρχείο κ. Μαμίδη)

Η κόντρα ήταν οριακή κάπου στον κάβο της Σύρου υπολόγιζα να τον πιάναμε. Ξυρίσαμε Πάτροκλο και Τζια στα δέκα μέτρα. Μετά την Τζια που αρχίζανε οι βουτιές το Παναγία λόγω ζωναριών κι αντίστασης έχανε γύρω στα 0.8 του μιλίου από ταχύτητα ενώ το ΝΑΙΑΣ μόνο 0.40. Ζήτησα ν’ ανοίξουν κι άλλο. Ο πρώτος είπε δεν μπορούσε. Έβλεπα τη “λεία” να ξεφεύγει. Το ίδιο κι ο Βεντούρης. Μόλις πιάσαμε τα Γιούρα κι απαγκιάσαμε λίγο πήγε ο αρχιμηχανικός και άνοιξε. 21.2 εμείς 19.8 το Ναϊάς. Ο Σαρρής ξύρισε το βελοστάσι κι εγώ το “αποτρίχωσα” σαν συριανός και καλύτερος γνώστης των βαθών από τα παιδικά χρόνια. Στον καλόγερο έπαιξα τη μπλόφα της εξωτερικής αριστερά του Ναϊάς πάνω στ’ απόνερο του. Απείχαμε περίπου 100 μέτρα. Ζήτησα κι άλλο δρόμο. Τον πήρα . Άκρα του τάφου σιωπή στη γέφυρα. Οκτώ άνθρωποι κι ο Βεντούρης. Κρεμασμένοι απάνω μου, κανένας δεν μιλούσε, δεν ενοχλούσε. Με καταλάβαιναν. Μισό μίλι απ τον Άη Δημήτρη η πλώρη μου παράλλαξη της αριστερής πρυμναίας μάσκας του Ναϊάς. Και τότε πρόσταξα 20 δεξιά και περνώντας από πρύμνα του ξυστά, έβαλα πλώρη δεξιά της μάσκας του και περασμένη 15 μέτρα. Πήρα την εσωτερική. Απείχα απ’ τα βράχια της Σύρου δεξιά 15 μέτρα και τον περνούσα γρήγορα. Ο Αργύρης μου μίλησε στο VHF λέγοντας ότι “Θα σε κλείσω Σιδερή.” Του απάντησα “Τώρα έιν’ αργά. Αν με κλείσεις τέλος! Ν’ ανοίξεις αριστερά καλύτερα. Το κατάλαβε. Η συνέχεια κάτω απ τον Άγιο Δημήτρη, η φωτό που βλέπετε 20 μέτρα απ’ τη στεριά. Για περισσότερα στον Κανάρη Κεραμάρη που τράβηξε τη φωτογραφία. Την άλλη μέρα πάθαμε διαρροή στον κύλινδρο της δεξιάς μηχανής. Είχε δίκιο ο Σιγάλας. Έτσι ήταν η ακτοπλοΐα τότε. Μια κρύο, μια ζέστη. Στη φωτογραφία δεν ακούγονται τα χειροκροτήματα και οι ιαχές καζούρας των επιβατών, ούτε οι όχι και τόσο ευγενικές αντεγκλήσεις απ’ το Ναϊάς. Ούτε τα θριαμβευτικά σφυρίγματα μπερδεμένα με την καμπάνα του Άη Δημήτρη.”

Μέσα στη γέφυρα του Παναγία Τήνου (προσωπικό αρχείο κ. Μαμίδη)

Ο κ. Κανάρης Κεραμάρης από τη Σύρο, ο άνθρωπος που τράβηξε τη φωτογραφία και ήταν ιδιαίτερα συναισθηματικά δεμένος με το Παναγία Τήνου, γράφει:

«Σάββατο 1η Αυγούστου ήτανε το 92…Όπως τέτοια εποχή μελτέμι φορτωμένο, καλή ώρα όπως σήμερα.
Τότε δύο βαπόρια από Πειραιά το πρωί ..Ναϊάς και Παναγία…Εγώ και ο σήμερα cpt Νίκος Χάλαρης τη στήσαμε στο λιμάνι περιμένοντας με μια παλιά Zenit που είχα με φρέσκο φιλμάκι.
Όπως περιμέναμε μου έρχεται σκαγιά και λέω στο Νίκο.. ρε δε πάμε Άη Δημήτρη να τραβήξουμε από εκεί; Είχαμε και παπάκι οπότε μου λέει και δε πάμε…
Ο βοριάς φορτωμένος πολύ. Περιμένουμε λοιπόν κάτω από τον Άη Δημήτρη εκεί που σήμερα είναι το εκκλησάκι των ψαράδων.
Σκάει μύτη το Ναϊάς αρχίζω τραβάω 1-2. Εν τω μεταξύ περνούσε πολύ κοντά σε σχέση με τις προηγούμενες φορές.. σφυράει τρεις…
Και ξαφνικά η μπάσα σφυρίχτρα του Παναγία στο καπάκι.. από το πουθενά σκάει μύτη η πλώρη του σε απόσταση τόσο κοντινή που νόμιζες ότι αν απλώσεις το χέρι σου θα το πιάσεις… Παθαίνουμε ένα σοκ…
Ο καπτά Νίκος μου φώναζε.. “Τράβα ψηλεεεέ τράβα”… -“Τραβάω ρεεεε τι κάνω;” Φωνάζαμε, χοροπηδάγαμε σαν τα κατσίκια αγκαλιαζόμασταν..Το θέαμα απίστευτο.

“Τα βαπόρια τσιτωμένα και τα δύο, το Ναϊάς γραμμή για τη μπούκα και το Παναγία στην εσωτερική…”

Τα βαπόρια τσιτωμένα και τα δύο, το Ναϊάς γραμμή για τη μπούκα και το Παναγία στην εσωτερική… Περιμέναμε ότι κάποιος θα κόψει… .Καλά κρασά… Κανένας..
Η αλήθεια είναι ότι ψιλοτρομάξαμε. Ώσπου το Ναϊάς αφού το Παναγία πλέον τον περνούσε και γρήγορα μάλιστα, άνοιξε λίγο αριστερά… αλλά λίγο όμως… Και συνέχιζαν στο φουλ…
Άλλη αγωνία τώρα..Με 22 μίλια το Παναγία από την εσωτερική πως θα προλάβει να πλασαριστεί να κόψει δεξιά στη μπούκα και με ένα τιμόνι.
Κόβοντας αριστερά σιγά-σιγά το Ναϊάς και το Παναγία άνοιγε αριστερά αλλά η θάλασσα τελείωνε!  Ώσπου κόβει δεξιά το προπορευόμενο πλέον Παναγία.
Μπατάρισμα μεγάλο για το βαπόρι… Σφύριγμα στη μπούκα για το νικητή…. Εικόνες που δεν ξεχνιούνται ποτέ… Η φωτο αυτή πιστεύω ότι αντιπροσωπεύει την όλη ατμόσφαιρα της χρυσής εποχής της ακτοπλοΐας των ’80 και ’90.»

Η παρακάτω φωτογραφία τραβήχτηκε από το φωτογραφικό φακό του κ. Κανάρη Κεραμάρη στο λιμάνι της Σύρου, την επόμενη ημέρα της μεγάλης κόντρας. Το Ε/Γ-Ο/Γ Παναγία Τήνου κατέπλευσε στο λιμάνι με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στο ταξίδι της επιστροφής από τη Μύκονο και την Τήνο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κεραμάρης:

“2 Αυγούστου 1992. Κατά τις 19:00 άφιξη από Τήνο – Μύκονο. Η προηγούμενη μέρα με τη μεγάλη κόντρα με το Ναϊάς άφησε τα σημάδια της. Όπως ανέφερε ο Cpt Σιδερής Μαμίδης: διαρροή σε κύλινδρο της μιας μηχανής”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:aktoploiaShippingΕλληνική ακτοπλοΐακόντραναϊάς ιιπαναγία τήνουΣιδερής Μαμίδης

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
Προηγούμενο άρθρο Zanteferries Τροποποίηση δρομολογίου Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη 15/02/2021
Επόμενο άρθρο ΠΕΜΕΝ ΠΕΜΕΝ 48ωρη Πανελλαδική – Προειδοποιητική Απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 23 Φλεβάρη

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

ELYROS ANEK LINES ATTICA AERIAL FOTO 03
Νέες προσφορές από την Attica Group ενόψει της θερινής περιόδου στις γραμμές της Κρήτη
Βίντεο πλοίων 2 ώρες πριν
Ms. Melina Travlos
Ο Όμιλος Neptune ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle».
Δελτία τύπου 3 ημέρες πριν
photo: trade winds
Νέα Παραγγελία Τεσσάρων Δεξαμενόπλοιων από την Polembros Shipping – Στρατηγική Ενίσχυση και Εκσυγχρονισμός του Στόλου
Blog 7 ημέρες πριν
photo: beyondparallel.csis.org
Βόρεια Κορέα: Σε Όρθια Θέση το Αντεστραμμένο Πολεμικό Πλοίο μετά το Αποτυχημένο Καθέλκυσμα
Blog 7 ημέρες πριν
photo: maritime optima
Ξεκίνημα Νέας Φάσης για τον Ρωσικό «Shadow Fleet» LNG – Το Arctic Mulan Φορτώνει μετά από Οκτώ Μήνες Σιγής
Blog 7 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΒίντεο πλοίων

DIAGORAS – MOMENTS OF TRIP

από Konstantinos Papadopoulos 13 έτη πριν
BlogΚρουαζιέρα

Αποχώρησε από την Costa το Luminosa

από Sakis Antoniou 3 έτη πριν
BlogΚρουαζιέρα

Πρόγραμμα Saga Holidays 2024

από Sakis Antoniou 2 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;