Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Η μεγάλη ευκαιρία για τους Greeks
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Η μεγάλη ευκαιρία για τους Greeks
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Η μεγάλη ευκαιρία για τους Greeks
BlogΝαυτιλιακές επενδύσεις

Η μεγάλη ευκαιρία για τους Greeks

Ενημερώθηκε: 09/03/2021 18:44
από Ομάδα Web
Μοιράσου
7 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Όπως τώρα, που η αγορά αρχίζει να ζητάει συγκεκριμένα πλοία, τα οποία οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν στα χέρια τους. Η αρχή έγινε με την γιγαντιαία ασιατική ναυτιλιακή Evergreen Marine, η οποία ζητά από εφοπλιστές και ναυπηγεία προσφορές για τη ναύλωση (ή την αγορά) εννέα συν δύο νεότευκτων ultra large boxships με scrubbers, αξίας 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Και ακολούθησε, χθες, η γερμανική container line, Hapag-Lloyd, η οποία ανακοίνωσε ότι ζητά προσφορές για έξι νεότευκτα ultra large containerships. Με τα slots στα ναυπηγεία να είναι από… δυσεύρετα ως ανύπαρκτα, οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι είναι leaders στις παραγγελίες και παραλαβές νεότευκτων ultra large πλοίων με scrubbers, δείχνουν να έχουν το «προβάδισμα» σε μια αγορά η οποία δείχνει τάση αναζήτησης πολύ μεγάλων σκαριών.

 

Οι συμμετέχοντες

Σε ό,τι αφορά την Evergreen Marine, η ναυτιλιακή με έδρα την Ταϊβάν, η οποία «καίγεται» να μεγαλώσει το τονάζ της (εκσυγχρονίζοντας, παράλληλα, τον στόλο της), ώστε να είναι ανταγωνιστική στις μεταφορές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, απευθύνθηκε στα ναυπηγεία Imabari της Ιαπωνίας, των οποίων είναι παραδοσιακός πελάτης, ζητώντας την κατασκευή πλοίων νέας τεχνολογίας. Όμως εισέπραξε αρνητική απάντηση, καθώς δεν υπάρχουν slots για να καλυφθούν -τουλάχιστον όλες- οι ανάγκες της σε νεότευκτα πλοία.

 

Έτσι, ζήτησε από πλοιοκτήτες και ναυπηγεία να της υποβάλλουν προσφορές, οι οποίες θα αφορούν χρονοναυλώσεις έως και εννέα νεότευκτων boxships χωρητικότητας περίπου 23.000 teu το καθένα, με option για επέκταση της συμφωνίας για δύο ακόμα πλοία. Εδώ λοιπόν, έρχονται οι Greeks.

 

Όπως μεταδίδει το Tradewinds, ήδη έχουν υποβάλλει προσφορές προς την Evergreen Marine, επτά εταιρίες. Το «προβάδισμα”, έχει η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου και λόγω ονόματος και τονάζ, αλλά και λόγω… προϊστορίας. Μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, η ελληνική ναυτιλιακή προχώρησε στην εξαγορά του 60% που κατείχε μέχρι πρότινος η York Capital σε πέντε containerships, ναυπηγημένα το 2016 και χωρητικότητας 14.000 ΤΕUs έκαστο, αποκτώντας την πλήρη κυριότητα επάνω τους.

 

Η «λεπτομέρεια» είναι ότι τα εν λόγω containerships είναι ναυλωμένα από την Evergreen έως το 2026. Έτσι, η Evergreen έχει ήδη συνεργασία με την Costamare και η ανάθεση σε αυτή του νέου προγράμματός της, θα μπορούσε να αποτελεί «επέκταση» της συνεργασίας τους. Το άλλο ισχυρό «χαρτί» είναι το γεγονός ότι η ελληνικών συμφερόντων εταιρία προχώρησε εντός του 2018 σε παραγγελίες νεότευκτων και αγορές second-hand πλοίων συνολικής αξίας 900 εκατ. δολαρίων…

 

Στο «παιχνίδι» ετοιμάζονται να μπουν και άλλες ελληνικές ναυτιλιακές οι οποίες έχουν παραλάβει, ή ετοιμάζονται να παραλάβουν τις παραγγελίες που έχουν κάνει για νεότευκτα πλοία σε ναυπηγεία, ενώ το Tradewinds μεταδίδει ότι ήδη έχει υποβάλλει προσφορά στην Evergreen Marine άλλη μια εταιρία ελληνικών συμφερόντων, η οποία δραστηριοποιείται στα boxships. Παρόλα αυτά, το όνομα της ναυτιλιακής δεν έχει γνωστό. Σημειώνεται πως στα boxships δραστηριοποιούνται μεταξύ άλλων οι Diana του Συμεών Παληού, η ΤΕΝ του Νικόλα Τσάκου, η Cont Ships του N. Πατέρα, η Box Ships του Μιχάλη Μποδούρογλου κ.α.

 

Προς το παρόν, στη «ναυμαχία» για τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια της Evergreen έχουν εισέλθει και άλλες δυνάμεις, όχι μόνο από την Ελλάδα. Προσφορές έχουν καταθέσει, ή πρόκειται να καταθέσουν τρεις ιαπωνικές εταιρίες (οι Ιάπωνες εφοπλιστές ακολουθούν τους Έλληνες στις παραγγελίες πλοίων), αλλά και η Zodiac Maritime.

 

Πρόκειται για τη ναυτιλιακή του Ισραηλινού, με έδρα στο Μονακό, μεγιστάνα, Eyal Ofer, η οποία στοχεύει το πρόγραμμα που έχει ύψος σχεδόν ίδιο με τον ετήσιο τζίρο της. Εδώ, ο Ofer προβάλλεται ως «αντίπαλο δέος» των ελληνικών ναυτιλιακών και δη της Costamare στη διεκδίκηση των συμβολαίων χρονοναύλωσης της Ever-green.

 

Μια άλλη εταιρία, η οποία έχει ήδη δηλώσει παρούσα στη… ναυμαχία για τα «μάτια» της Evergreen Marine, είναι η Seaspan. Πρόκειται για την καναδέζικη ναυτιλιακή που ίδρυσε ο Dennis Washin-gton και δραστηριοποιείται στις μεταφορές κάθε είδους. Από τη ναυτιλία, στους σιδηροδρόμους και την αεροπορία.

 

ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΝ

Ανησυχία για τα τάνκερ

Οι επιθέσεις (με τορπίλες και μαγνητικές νάρκες) σε δύο τάνκερ τα οποία έπλεαν στον Κόλπο του Ομάν, την προηγούμενη εβδομάδα, προκάλεσαν ανησυχία στους Greeks, οι οποίοι ελέγχουν το 25% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων.

 

Με ένα στα πέντε βαρέλια πετρελαίου που μεταφέρεται, να περνά από τον συγκεκριμένο θαλάσσιο δρόμο, οι ελληνικές ναυτιλιακές έλαβαν μέτρα για τα πληρώματα και τα πλοία τους από την πρώτη ώρα, ενώ βρίσκονται σε συνεχείς επαφές με τις διπλωματικές, αλλά και τις μυστικές υπηρεσίες των εμπλεκόμενων χωρών, καθώς και τους πελάτες τους, τις πετρελαϊκές.

 

Οι πρώτες οδηγίες στα πληρώματα των πλοίων ελληνικών ναυτιλιακών που ταξίδευαν ή επρόκειτο να ταξιδέψουν στην περιοχή, ήταν να μείνουν μακριά από τον Κόλπο του Ομάν και, αν αυτό είναι αναπόφευκτο, να ταξιδεύουν με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, στελέχη ναυτιλιακών τόνιζαν ότι το ρίσκο που έχει προκύψει, ανεβάζει το operating cost των πλοίων και δεν αποκλείεται να υπάρξουν συζητήσεις με ναυλωτές, βάσει των νέων συνθηκών.

 

Οι Greeks κατέχουν έναν στόλο δεξαμενοπλοίων που ήδη ξεπερνά τους 130 εκατομμύρια τόνους, ενώ μεγαλώνει με ετήσιο ρυθμό 7%. Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005, οπότε έλεγχαν το 21% του παγκόσμιου στόλου, αποδίδεται στην απόκτηση VLCCs.

 

Οι «πρωταθλητές» μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών στα δεξαμενόπλοια είναι ο όμιλος Αγγελικούση, ο όμιλος Τσάκου και η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου, η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου, η Thenamaris Νικόλα Μαρτίνου, η Cardiff του Γιώργου Οικονόμου, η Navios της Αγγελικής Φράγκου, η Eastern Mediterranean του Θανάση Μαρτίνου και η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη.

 

πηγή: dealnews.gr

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ShippingΝαυτιλία

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
Προηγούμενο άρθρο Η επένδυση της Cosco ωφελεί τον Πειραιά Η επένδυση της Cosco ωφελεί τον Πειραιά
Επόμενο άρθρο Κάποιος γιορτάζει Κάποιος γιορτάζει

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

Regent Seven Seas Cruises
Πρόγραμμα Regent Seven Seas Cruises 2027
Blog 1 ημέρα πριν
Oceania Cruises Allura
Η Oceania Cruises παρέλαβε το Allura και παρήγγειλε άλλα 2 πλοία
Blog 1 ημέρα πριν
Star of the Seas
Παραδόθηκε το Star of the Seas
Blog 1 ημέρα πριν
Attica Group team
10 βραβεία για τον Όμιλο Attica στα Health & Safety Awards 2025 Για 3η συνεχόμενη χρονιά
Δελτία τύπου 2 ημέρες πριν
SAONISOS (9)
Απαγόρευση απόπλου του πλοίου «Σαόνησος» λόγω βλάβης στο πηδάλιο
Ακτοπλοϊα 3 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

Πρόγραμμα Mano Maritime 2019
BlogΚρουαζιέρα

Πρόγραμμα Mano Maritime 2019

από WebTeam 7 έτη πριν
VIKING NEPTUNE viking Venus
BlogΚρουαζιέρα

Πρόγραμμα Viking Ocean Cruises 2025

από Sakis Antoniou 1 έτος πριν
BlogΚρουαζιέρα

Αποκαταστάθηκε η βλάβη στο Viking Sky

από Sakis Antoniou 6 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;