- Route Rafina – Andros – (Tinos) – (Mykonos)
- IMO 7346221
- Building year 1974 / 1993
- Building yard Boelwerf Vlaanderen, Belgium (#1477)
- Owner Golden Star Ferry Shipping Co.
- Operator Golden Star Ferries
- Length 118,01 m
- Breadth 19,21 m
- Draft 4,3 m
- G.R.T. 5.052 / 8.789
- Machinery Pielstick
- Speed 21 kn.
- Type of Voyage Short international voyage
- Number of passengers 1.154 / 1.832
- Number of beds 148
- Number of cars 170 / 260
- Lanemetres 380
- Flag: Greece
Το να γράφεις συνοδευτικό κείμενο αφιερώματος για ένα καράβι τόσο δημοφιλές, με τόσο μακριά ιστορία στην ελληνική ακτοπλοία, είναι κάτι τόσο βαρύ, όσο το όνομά του.
SUPERFERRY II!
Ένα όνομα που ακούγεται σαν λέξη συνώνυμη του βαθύ γαλάζιου του Αιγαίου μας και του φωτεινού λευκού των αγαπημένων νησιών μας, της ’νδρου, της Τήνου και της Μυκόνου!
Superferry II
και η σκέψη τρέχει σε γλυκές αναμνήσεις από τις δύο περασμένες δεκαετίες! Ένα πλοίο που έχει γράψει με χρυσά γράμματα, μακρά ιστορία στο χώρο της ακτοπλοίας.
Το πλοίο αποπερατώθηκε στο Βέλγιο το 1974 και στην Ελλάδα ξεκίνησε δρομολόγια τέλη Ιανουαρίου του 1993, στη γνώριμή του γραμμή των Ανατολικών Κυκλάδων, την οποία υπηρέτησε πιστά όλα αυτά τα χρόνια, κερδίζοντας πολύ μεγάλη μερίδα φανατικών ταξιδευτών και καραβολατρών!

Ήταν καλότυχο μιας και ευτύχισε να έχει στο τιμόνι του για τα περισσότερα χρόνια της καριέρας του στα κυκλαδίτικα νερά, τον πασίγνωστο Καπετάν Κώστα Τζώρτζη, ο οποίος πρόσφερε μια ξεχωριστή αίγλη στο πλοίο αλλά και το πλοίο του το ανταπέδωσε με την αξιοπιστία του και την ασφαλή πλεύση του.
Αν υπήρχε ένα μουσικό κομμάτι που θα θελα να αφιερώσω στο Superferry II, αυτό θα ήταν το γνωστό τραγούδι του Γιάννη Κότσιρα, «Και πάλι παιδί»!!!
Το λέω αυτό γιατί το βαπόρι ουσιαστικά ξαναγεννήθηκε! Προσπέρασε ακόμη και τα εφηβικά χρόνια και επέστρεψε στα παιδικά του χρόνια, έγινε και πάλι παιδί! Και έχει μπροστά του μια ζωή ακόμη, για να σκίζει με την κοφτερή του πλώρη το απέραντο γαλάζιο και να στολίζει με την παρουσία του τα λιμάνια των όμορφων νησιών μας!

Όλη αυτή την αναγέννηση τη χρωστά στην αγάπη, το μεράκι και τον αστείρευτο ρομαντισμό των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου, οι οποίοι το αγαπούσαν και το εκτιμούσαν απεριόριστα, χρόνια τώρα, μιας και κατάγονται από τις Στενιές, το γραφικό χωριό της ’νδρου, γνωστό γιατί «γεννά» συνεχώς εφοπλιστές εδώ και πολλά-πολλά χρόνια.

Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν φέτος στο αγαπημένο Superferry II ήταν πολλές, ουσιαστικές και βαθιές μιας και πολλές από αυτές έφτασαν σχεδόν μέχρι τη «ραχοκοκαλιά» του βαποριού.
Πολλές από αυτές τις αλλαγές, μπορεί να τις διακρίνει ο επιβάτης που ταξίδευε με το πλοίο και τα προηγούμενα χρόνια και πραγματικά θα μείνει έκπληκτος από τις βελτιώσεις, τις ανανεώσεις και τις προσθήκες!
Όμως σε τομείς που δεν φαίνονται στο μάτι ενός απλού ταξιδιώτη, όπως ο μηχανολογικός, πραγματοποιήθηκαν οι πιο σημαντικές αλλαγές, με ειδικό team που κατέβηκε από τη Γαλλία για να προσφέρει την τεχνογνωσία του και να παρακολουθήσει από κοντά τις εργασίες. Μεταξύ άλλων, αναβαθμίστηκαν πλήρως οι μηχανές και αντικαταστάθηκε πλήθος εξαρτημάτων και μηχανικών μερών από αυθεντικά νέα, πραγματοποιήθηκε πλαστικοποίηση όλων των υφάλων του πλοίου και προστέθηκε ολοκαίνουργιος βολβός σε αντικατάσταση του παλαιού. Όλα αυτά χάρισαν στο Superferry II, νέα ώθηση, την πολυπόθητη αυξημένη ταχύτητα (μέγιστη 21 κόμβοι) καθώς και χαμηλότερες καταναλώσεις.
Τα παραπάνω μας τα εξηγούν καλύτερα ο Πλοίαρχος του πλοίου, Καπετάν Τάσος Τρέσσος και ο Α’ Μηχανικός Μαστρό Δημοσθένης Ρέρρας, στις συνεντεύξεις on camera που μας παραχώρησαν.
Η γέφυρα του πλοιου
Κάθε όμορφη και ενδιαφέρουσα γωνιά του Superferry II, από τη γέφυρα έως και το μηχανοστάσιο και από το σαλόνι της Α’ θέσης έως και τις πολυτελείς καμπίνες, οπότε θα περιορίσουμε τα πολλά λόγια στην γραπτή περιγραφή του βαποριού, γιατί μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις και χιλιάδες εικόνες, εκατομμύρια λέξεις, σκέψεις και συναισθήματα!
Μπαίνουμε από το αριστερό καταπελτάκι των επιβατών, όπου βρίσκεται και η κυλιόμενη σκάλα και ανεβαίνουμε στο κύριο deck με τους περισσότερους κοινόχρηστους χώρους. Να σημειωθεί ότι το Superferry ΙΙ ήταν από τα πρώτα ημερόπλοια που τοποθετήθηκε κυλιόμενη κλίμακα!

Στο τέλος της κλίμακας μας περιμένει με ένα ζεστό χαμόγελο, ο Προϊστάμενος Οικονομικός του πλοίου, κ. Σπύρος Ξένος, όπου μας υποδέχεται στο πλοίο. Ο κ. Ξένος μας παραχώρησε και μια σύντομη on camera συνέντευξη, όπου μεταξύ άλλων μας εξηγεί τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στο Superferry II.

Στο δεξί μας χέρι βλέπουμε το λογιστήριο του πλοίου, με τον καλό φίλο Πέτρο Ζούρα, Α Λογιστή, να μας καλωσορίζει και δίπλα ακριβώς, στη reception του πλοίου, μας υποδέχεται ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος κ. Αλέξανδρος Γριμάνης, ο οποίος μας παραχώρησε κι εκείνος μια σύντομη συνέντευξη οn camera, περιγράφοντας τις ξεχωριστές ανέσεις που απολαμβάνει ο επιβάτης του Superferry II.
Ο μεγάλος χώρος σαν πλατεία που εκτείνεται μπροστά μας, ονομάζεται AGORA και διαθέτει ένα μπαρ.
Ένα σημαντικό μυστικό από τα πολλά που χάρισαν την απόλυτη επιτυχία στο Superferry II, είναι ότι κάποιος που βρίσκεται πρύμα, στην κορυφή της κυλιόμενης, βλέπει απευθείας το πλωριό σαλόνι και έτσι δίνεται η αίσθηση της άπλας, της άνεσης και της ευκολίας κινήσεων! Αυτή την ιδέα υιοθέτησαν κατόπιν και άλλα πλοία, με αποτέλεσμα να χρηστούν κι αυτά ως ιδιαιτέρως αγαπητά και επιτυχημένα.

Προχωρώντας στους ευρύχωρους διαδρόμους προς τα εμπρός, με την ονομασία PERGOLA, οδηγούμαστε στο μεγάλο και πολυτελές σαλόνι ΙΟΝΙΑΝ, με παράθυρα στην πλώρη, που φωτίζουν ομοιόμορφα το χώρο. Εκεί βρίσκουμε και το μπαρ του ΙΟΝΙΑΝ, που εξυπηρετεί πρόθυμα όσους επιλέξουν να καθίσουν στο μπροστινό σαλόνι του 5ου Deck.
Ενδιάμεσα, μεταξύ AGORA και IONIAN, συναντάμε τα δύο καταστήματα του πλοίου και το χώρο με τις πολυθρόνες μασάζ!

Ανεβαίνουμε τις σκάλες και βρισκόμαστε προς πρύμα, στο χώρο των αεροπορικών καθισμάτων, με τεράστια, χορταστικά παράθυρα, που φτάνουν σχεδόν μέχρι το δάπεδο και χαρίζουν μοναδική θέα
στο Αρχιπέλαγος!
Δίπλα ακριβώς ακούμε ζωντανούς ήχους και εφέ! Ασφαλώς και πρόκειται για τη μοναδική αίθουσα HOME CINEMA, με αναπαυτικά καθίσματα σε χαμηλό φωτισμό και όλοι αυτοί οι ήχοι γεννώνται από τα υπερσύγχρονα μηχανήματα, που θα καλύψουν και τα πιο απαιτητικά γούστα και βέβαια με δύο κινηματογραφικές ταινίες στο κάθε ταξίδι, θα περνά ο χρόνος ανέμελα και γρήγορα!
Προχωράμε προς τα εμπρός και μπαίνουμε στο φωτεινό και πολυτελέστατο σαλόνι της Α θέσης με το όνομα AFRODITE. Το σαλόνι βλέπει ατέλειωτη θέα στην πλώρη και διαθέτει το δικό του μπαρ. Η εξυπηρέτηση είναι άψογη καθώς οι παραγγελίες λαμβάνονται από τα τραπεζάκια και τα ροφήματα και τα σνακς σερβίρονται σε πορσελάνινα ποτήρια και πιάτα αντίστοιχα.
Ανεβαίνουμε ακόμη ένα επίπεδο, στο 7ο Deck, όπου συναντάμε τις δύο Lux καμπίνες του πλοίου με ονόματα από δύο νησιά-προορισμούς του Superferry II, την ’νδρο και τη Μύκονο. Να συμπληρώσουμε πως και οι υπόλοιπες καμπίνες του πλοίου, είναι όλες εξωτερικές.
Ανεβαίνοντας στην ιστορική γέφυρα, συναντάμε τον γνωστό Καπετάν Τρέσσο, με μεγάλη ιστορία στην ακτοπλοία! Μάλιστα στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, μας έδειξε με καμάρι ένα πολύ όμορφο λεύκωμα που έχει φτιάξει, με φωτογραφίες από όλα τα πλοία που έχει καπετανέψει! Πρώτο στη λίστα το ΑΙΓΑΙΟΝ, όπου ξεκίνησε σαν Καπετάνιος, βελγικό σκαρί κι αυτό και πιθανόν το τελευταίο που θα λάβει θέση σε αυτή τη μακρά λίστα, θα είναι επίσης βελγικό: Το Superferry II, ένα καράβι όπου ήδη έχει μπει στην καρδιά του Καπετάν Τάσου!

Συναντήσαμε ακόμη τον Ύπαρχο του πλοίου, Καπετάν Θανάση Χαλά και τους Υποπλοιάρχους κ.κ. Αντώνη Βιδάλη και Αντώνη Μαμά.
Οι εξωτερικοί χώροι του Superferry II είναι απίστευτοι! Οι πιο ιδανικοί για το Αιγαίο, για τον ήλιο μας, για τον επιβάτη και τον καραβολάτρη που θέλει να απολαύσει τις ομορφιές του ελληνικού θαλασσινού τοπίου και να αναπνέει το πολύτιμο αεράκι, ποτισμένο με ιώδιο από το βαθύ γαλάζιο!

Κατεβαίνοντας στην καρδιά του πλοίου, στο μηχανοστάσιο και στους χώρους του, μας υποδέχτηκε με θέρμη όλο το team της μηχανής και ο Α Μηχανικός κ. Δημοσθένης Ρέρρας, μας ξενάγησε στο βασίλειο του, για να αφουγκραστούμε και οι ίδιοι τις δύο Pielstick να δουλεύουν ακούραστα, με ζωηρό τέμπο!
Ακόμη συναντήσαμε τον κ. Κυριάκο Πιρπινιά, Προϊστάμενο Ηλεκτρολόγο και τον κ. Ελευθέριο Απόκοντο, ΑΒ’ Μηχανικό. Τους ευχαριστούμε όλους για τη θερμή φιλοξενία στο μηχανοστάσιο!
Μοναδικές εικόνες, γνώσεις και εμπειρίες!
Σας ευχόμαστε καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ BINTEO AΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ SUPERFERRY II
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ SUPERFERRY II
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΤΗ GOLDEN STAR FERRIES ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
- Τους εφοπλιστές κ.κ. Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου.
- Την κ. Μαίρη Στυλιανέλη.
- Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον καλό φίλο, Ηλία Γρηγοράτο!
Τέλος ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθειά του στα γυρίσματα στο λιμάνι της Τήνου, τον καλό φίλο και φανατικό καραβολάτρη του Superferry II, Βαγγέλη Μπακτή!
Ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία στο πλοίο και τη σημαντική προσφορά τους στην πραγματοποίηση του αφιερώματός μας, στο αγαπημένο Superferry II,
- Τον κ. Πλοίαρχο, Καπετάν Τάσο Τρέσσο,
- Τον κ. Α΄ Μηχανικό, Μαστρό Δημοσθένη Ρέρρα,
- Τον κ. Ύπαρχο, Καπετάν Θανάση Χαλά,
- Τον κ. Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο, Αλέξανδρο Γριμάνη,
- Τον κ. Προϊστάμενο Οικονομικό, Σπύρο Ξένο,
- Όλους τους Αξιωματικούς και όλο το Πλήρωμα του βαποριού, που συνέβαλε τα μέγιστα στην επιτυχή πραγματοποίηση του αφιερώματος!
Ένα μεγάλο ευχάριστο στο πλήρωμα του «Superferry II»
ΤΡΕΣΣΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
ΧΑΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΥΠΑΡΧΟΣ
ΒΙΔΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
ΜΑΜΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
ΜΙΧΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
ΡΕΡΡΑΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ – Α’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΑΠΟΚΟΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ – Α/Β’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΠΕΤΡΟΣ – Β’ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – Β’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΣΟΡΩΤΟΣ ΠΕΤΡΟΣ – Γ’ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΓΑΒΑΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – Γ’ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΠΙΡΠΙΝΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΙΣΤ.ΗΛΕΚΤΡ/ΓΟΣ
ΞΕΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΠΡΟΙΣΤ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ
ΖΟΥΡΑΣ ΠΕΤΡΟΣ – Α’OIKONOMIKOΣ
ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – Β’OIKONOMIKOΣ
ΚΑΚΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΚΟΥΤΣΟΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΦΛΑΚΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΜΑΝΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΗΛΙΑΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ – ΝΑΥΤΗΣ
ΡΙΦΟΥΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΝΑΥΤΟΠΑΙΣ
ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ – Α’ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ
ΓΡΙΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Α’ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ – Α ΜΗΧ/ΓΟΣ
ΚΟΚΩΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – Α’ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ
ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Β’ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ
ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΓΡΑΤΣΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΔΟΚ.ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ
ΓΡΙΜΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – ΠΡΟΙΣΤ.ΑΡΧΙΘ/ΛΟΣ
ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – Β΄ΑΡΧΙΘ/ΛΟΣ
ΤΟΥΜΠΑ ΡΑΜΑΝΤΑΝ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΔΕΡΜΑΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΑΡΓΕΙΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΛΙΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΠΙΚΟΣ ΜΙΧΑΗΛ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΝΥΔΡΙΩΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
ΜΑΡΓΕΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
ΤΣΙΣΤΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ – ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
ΜΩΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
ΚΑΤΟΧΙΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΜΑΘ.ΒΟΗΘ.ΦΡΟΝΤ.
ΠΑΡΑΒΑΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – Α’ΜΑΓΕΙΡΑΣ
ΣΟΥΡΜΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – Β’ΜΑΓΕΙΡΑΣ
ΠΕΤΣΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΧΥΤΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ
ΓΕΡΟΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΧΥΤΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος :Κάμερα
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος : Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου: Συνέντευξη
- Αντώνης Καλλίτσης : Σημειώσεις
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation,