- Route: Piraeus – (Astypalaia) – (Patmos) – (Lipsi) – (Leros) – (Kalymnos) – Kos – (Nisyros) – (Tilos) – (Symi) – Rhodes – (Kast
- IMO: 8916126
- Building year: 1990 / 2001
- Building yard: [B] Naikai Zosen Corp., Japan (#548)
- Owner: Blue Star Ferries
- Operator: Blue Star Ferries
- Length: 141,54 m
- Breadth: 23,0 m
- Draft: 5,71 m
- GT: 6.939
- Machinery: Pielstick
- Speed: 21 kn.
- Number of passengers: 1.070 / 1.200
- Number of beds:130 / 400
- Number of cars: 35 / 400
- Lanemetres: 900
- Port of registry:Rhodes
- Flag: Greece
Ε/Γ-Ο/Γ «ΔΙΑΓΟΡΑΣ»
Η άγκυρα μαζεύεται αργά και το μπλε γιαπωνέζικο σκαρί γλιστρά απαλά για τη μπούκα του μεγάλου λιμανιού, για ένα ακόμη ταξίδι στην άγονη.
Ο όμορφος και αγαπημένος ΔΙΑΓΟΡΑΣ, ένα από τα αστέρια της Blue Star Ferries, μας φιλοξενεί στους άνετους και ζεστούς χώρους του, για να τον ακολουθήσουμε στα Δωδεκάνησα, να ζήσουμε από κοντά τις μοναδικές πλόες του στο Αρχιπέλαγος της άγονης γραμμής!
Μια άγονη γραμμή που κρύβει μικρούς θησαυρούς αστείρευτης φυσικής ομορφιάς, στα μικρά νησιά που απλώνονται σαν κεντητά μαργαριτάρια σε γαλάζιο φόντο, σ’ αυτή τη γωνιά της θάλασσας του Νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Και η ψυχή της άγονης της Δωδεκανήσου δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από το ΔΙΑΓΟΡΑΣ!
Ένα πλοίο με έντονη προσωπικότητα, για αυτό έχει αγαπηθεί και εκτιμηθεί τόσο πολύ.
ON BOARD «ΔΙΑΓΟΡΑΣ»
ΔΙΑΓΟΡΑΣ: Η ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΑΓΟΝΗΣ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ
Αφήνουμε πίσω μας τον Πειραιά και τα φανάρια του, ένα μεσημέρι Δευτέρας 10 του Σεπτέμβρη 2012 και βάζουμε πλώρη για τα Δωδεκάνησα, με πρώτο σταθμό την Πάτμο, το νησί της Αποκάλυψης.
Ο Cpt. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
Ο αφέντης του πλοίου είναι ο Πλοίαρχός του, ένας Καπετάνιος ποτισμένος με τη θάλασσα από μικρό παιδάκι. Ο λόγος για τον Cpt Ιωάννη Πασχάλη. Γεννήθηκε στις 6/10/1953 στο όμορφο νησί του Παπαδιαμάντη, τη Σκιάθο και έβγαλε το πρώτο του ναυτικό φυλλάδιο σε ηλικία 8 ετών, για να πιάσει δουλειά στα καΐκια του πατέρα του Νικόλαου Πασχάλη!
Το πρώτο του ξύλινο σκάφος που εργάστηκε σ’ αυτή την τόσο μικρή ηλικία, ήταν το Π/Κ «Π. ΠΑΣΧΑΛΗΣ«. Στην επαγγελματική του καριέρα έπιασε ως Δόκιμος στα φορτηγά του Εμπειρίκου το 1972. Το πρώτο του πλοίο ήταν το «ΕΥΓΕΝΙΑ Σ. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ«, στο οποίο λίγο αργότερα συνέχισε ως Ανθυποπλοίαρχος. Η πρώτη αγάπη δεν ξεχνιέται ποτέ και έτσι και ο Καπετάν Γιάννης θυμάται πάντα αυτό το σημαντικό σταθμό στη ζωή του, γι αυτο μία παλιά φωτογραφία του πλοίου, κοσμεί την καμπίνα του στο ΔΙΑΓΟΡΑ.
Ως Καπετάνιος πρωτόπιασε το 1980, σε ένα καραβάκι, το ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ, το οποίο εκτελούσε δρομολόγια στα νησιά των Β. Σποράδων. Παντρεμένος με δύο παιδιά, ο μεγαλύτερος γιος ασχολείται με τη φυσιοθεραπεία, έχοντας ως δεύτερη ασχολία την αστρονομία και την παρατήρηση των ουράνιων σωμάτων, με δικό του ιδιόκτητο αστεροσκοπείο. Ο δεύτερος γιος ακολούθησε το δρόμο του πατέρα του και είναι Ανθυποπλοίαρχος στο Blue Star Πάρος.
Την έμπειρη ομάδα της Γέφυρας συμπληρώνουν ακόμη ο Καπετάν Νικόλαος Πετράκης, Ύπαρχος, ο Καπετάν Ιωάννης Κρητικάκης, Υποπλοίαρχος και πρώην Ασυρματιστής, ο Καπετάν Ηλίας Πιτσικούλης, Υποπλοίαρχος και οι δεσποινίδες Έλενα Μπαγλατσάκου και Βασιλική Προκοπίου, Δόκιμοι Πλοίαρχοι.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΜΟ ΕΩΣ ΤΗ ΣΥΜΗ
Στην πορεία μας, κατά τη διάρκεια της νύχτας, προσεγγίσαμε στα μικρά σκοτεινά λιμάνια των Λειψών, της Λέρου και της Καλύμνου. Δύσκολες προσεγγίσεις, ειδικά τις νυχτερινές ώρες και τις ημέρες που ο καιρός δημιουργεί δύσκολες συνθήκες ναυσιπλοΐας
Το πρώτο βράδυ προχωρά και τα φώτα της Πάτμου αρχίζουν να φωτίζουν τη σκοτεινή θάλασσα. Σε λίγα λεπτά το λιμάνι της θα φωτιστεί ακόμη περισσότερο, με τα φώτα του λαμπρού ΔΙΑΓΟΡΑΣ.
Στην πορεία μας, κατά τη διάρκεια της νύχτας, προσεγγίσαμε στα μικρά σκοτεινά λιμάνια των Λειψών, της Λέρου και της Καλύμνου. Δύσκολες προσεγγίσεις, ειδικά τις νυχτερινές ώρες και τις ημέρες που ο καιρός δημιουργεί δύσκολες συνθήκες ναυσιπλοΐας, όμως οι ιδιαίτερες ανάγκες των νησιών και η πολύτιμη πείρα και ναυτοσύνη του Πληρώματος του καραβιού, μεταμορφώνουν μαγικά τα δύσκολα σε εύκολα.
Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, ο Πλοίαρχος του, οι Αξιωματικοί και το Πλήρωμα, προσεγγίζουν τα νησιά αυτά ακόμη και με δύσκολες συνθήκες, χαρίζοντας το αίσθημα της ασφάλειας στους κατοίκους και δίνοντας πνοή στην καθημερινότητά τους.
Πόσα αμέτρητα πολύτιμα αγαθά φέρνει αυτό το πλοίο σε αυτά τα νησιά, κατά τη διάρκεια του χρόνου. Πόσα φάρμακα, πόσα αγαπημένα πρόσωπα. Πόσες διακομιδές χρειάστηκε να μεταφέρει, χαρίζοντας το πολυτιμότερο αγαθό, την υγεία, σε πολύ κόσμο των νησιών, που βρέθηκε σε δύσκολη στιγμή και άμεση ανάγκη.
Ανεκτίμητη η προσφορά και το έργο του ΔΙΑΓΟΡΑΣ σε αυτά τα νησιά, το οποίο πάνω απ’ όλα είναι κοινωνικό και δευτερευόντως μεταφορικό.
Κατά τις πρωινές ώρες της Τρίτης 11 του Σεπτέμβρη, προσεγγίσαμε το λιμάνι της Κω και από εκεί βάλαμε πλώρη για το πιο γραφικό λιμάνι της γραμμής μας, τη Σύμη. Η αποστολή του arxipelagos αποβιβάστηκε στη Σύμη και έτσι είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να καταγράψουμε στους φακούς μας τον απόπλου του ΔΙΑΓΟΡΑΣ καθώς και τον κατάπλου μερικές ώρες αργότερα, όταν επέστρεψε από τη δωδεκανησιακή πρωτεύουσα, τη Ρόδο.
Μιλήσαμε με τους κατοίκους της Σύμης, να μας πουν από την καρδιά τους, τι σημαίνει ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ γι αυτούς, για τη ζωή τους, την καθημερινότητά τους και να αφουγκραστούμε οι ίδιοι τις ανάγκες τους, ιδιαίτερα το χειμώνα, όπου τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια λιγοστεύουν.
Όλοι οι κάτοικοι είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από το ΔΙΑΓΟΡΑΣ, ένα πλοίο που το γνωρίζουν ήδη μία δεκαετία, από την εποχή της ΔΑΝΕ και κυρίως είναι ευχαριστημένοι που έχουν τη δυνατότητα απευθείας σύνδεσης τόσο με το λιμάνι του Πειραιά, όσο και με το λιμάνι της Ρόδου.
Πάντα βέβαια τους διακατέχει η ανησυχία αν θα εξακολουθεί να εξυπηρετείται το νησί τους στο μέλλον, στο βαθμό που εξυπηρετείται τώρα. Στις μεταφορές του πλοίου στο νησί, καταγράψαμε και αρκετά οχήματα του Στρατού και καταλάβαμε πως και οι ανάγκες του Στρατού για μεταφορές και προμήθειες σε αυτές τις ακριτικές, νησιωτικές περιοχές της πατρίδας μας, έχουν άμεση σχέση εξάρτησης από τις προσεγγίσεις του ΔΙΑΓΟΡΑ στα άγονα νησιά.
Στη Σύμη είχαμε τη χαρά και την ευλογία, ενός ιδιαίτερου προσκυνήματος στον Πανορμίτη και να θαυμάσουμε τη σπάνια φυσική ομορφιά του νησιού.
Μετά από τη σύντομη επίσκεψη μας στο νησί, επιβιβαστήκαμε στο ΔΙΑΓΟΡΑ για το ταξίδι της επιστροφής.
ΣΤΑΣΟΥ ΤΟΥΡΚΟ ΝΑ ΓΙΟΜΙΣΩ!
Το πλοίο στο ιδιαίτερο λιμάνι της Σύμης χαρίζει δυνατές συγκινήσεις στους καραβολάτρες και τους ταξιδιώτες, καθώς κατά τη διάρκεια της μανούβρας πρόσδεσης, η απόσταση της πλώρης και της πρύμνης από τις προβλήτες του λιμανιού, απέχει λίγα μέτρα και έτσι η εικόνα του βαποριού των 141,54 μέτρων μήκος και 23 μέτρων πλάτος, να στριφογυρίζει μέσα στο στενό λιμάνι, είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα! Οι δύο μηχανές του Pielstick, συνολικής δύναμης 15.660 BHP υπακούν άμεσα στις προσταγές του Καπετάν Γιάννη. Μάλιστα μια από τις πιο πολυακουσμένες ατάκες στο χώρο της Γέφυρας, είναι η… «Στάσου Τούρκο να γιομίσω!!!«… αν και δανεισμένη από την ελληνική επανάσταση, χρησιμοποιείται ευρηματικά και χαριτολογώντας τη στιγμή που αναμένεται οι μηχανές να μηδενίσουν τις στροφές από το «πρόσω», ώστε να ξεκινήσει το «ανάποδα»! Μια ατάκα που αντικατοπτρίζει το ιδιαίτερα ζεστό κλίμα, στον οικείο χώρο της Γέφυρας.
ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ!
Αυτό όμως που μας εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν η απόλυτη συνέπεια του πλοίου στις προγραμματισμένες ώρες των δρομολογίων. Με θρησκευτική ευλάβεια, το πλοίο ήταν πάντα on time στις ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων τόσο πιστά, που θα μπορούσαν οι κάτοικοι των νησιών να προγραμματίζουν τα ρολόγια βάσει των χρόνων του πλοίου!
Με μία αρκετά ικανοποιητική ταχύτητα, ώστε να βγαίνει με άνεση το δρομολόγιο, η οποία μπορεί να φτάσει τους 21 κόμβους, ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ το οφείλει αυτό στην ειδικά διαμορφωμένη γάστρα του σκάφους του, η οποία από το μέσο του πλοίου και προς πρύμα, καταλήγει σε δικάρινη, όπως τα καταμαράν σκάφη, χαρίζοντάς του έτσι καλύτερη ταχύτητα, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση.
Την επόμενη ημέρα το πρωί, Τετάρτη 12 του Σεπτέμβρη, ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ περνούσε τα φανάρια του μεγάλου λιμανιού! Ακόμη ένα μακρύ ταξίδι για το πλοίο έφτανε στο τέλος του, όμως ευτυχώς για την αποστολή μας, αυτή η ονειρική περιπέτεια θα συνεχιζόταν!
ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΟΡΑΣ…..
Έτσι παραμείναμε στις καμπίνες μας, οι οποίες ήταν άκρως καραβολατρικές μιας και «κοίταζαν» πλώρα, καθώς βρίσκονταν στο μπροστινό μέρος του πλοίου, με θέα την καλοσχεδιασμένη πλώρη και τον ορίζοντα. Από αυτές τις καμπίνες μπορέσαμε να έχουμε πλήρη εικόνα για τη συμπεριφορά του σκάφους, όταν είχε κατάπλωρα τον καιρό. Αποκομίσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις και πειστήκαμε απόλυτα πως ταξιδεύαμε με ένα καθαρόαιμο θαλασσοβάπορο.
Τις λίγες αυτές ώρες που παραμείναμε μέσα στο πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά, μέχρι την επόμενη μας αναχώρηση που ήταν προγραμματισμένη για τις 3 το μεσημέρι, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τους θαυμαστούς εσωτερικούς χώρους του πλοίου και να τους καταγράψουμε με τους φακούς μας.
Μία λέξη χαρακτηρίζει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, το εσωτερικό του πλοίου και αυτή είναι η λέξη «ΑΝΕΣΗ»!
Όλοι οι χώροι είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και ζεστοί, καταλαμβάνοντας οι περισσότεροι το μέγιστο πλάτος του πλοίου. Ξεκινώντας από πρύμα προς πλώρα με ένα ευρύχωρο σαλόνι και το δικό του μπαρ, στη συνέχεια το κατάστημα και ακολουθεί ο μεγαλύτερος κοινόχρηστος χώρος του πλοίου με το αντίστοιχο μπαρ στο μέσο,
ενώ πιο πλώρα οι χώροι διαχωρίζονται στον αριστερό με το υπερπολυτελές εστιατόριο A la Carte και την πλούσια οινοθήκη και το δεξιό χώρο με το μοναδικό self-service.
Ανάμεσα των εισόδων των δύο χώρων εστίασης, βρίσκεται ένα μεγάλο χολ με τα και το κλιμακοστάσιο. Πλώρα απλώνεται το σαλόνι της Α’ θέσης με την άπλετη θέα μπροστά, στο απέραντο γαλάζιο του Αρχιπελάγους!
Οι υπερπολυτελείς lux καμπίνες
Όλοι οι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι, εκτός του χώρου της reception και των αεροπορικών καθισμάτων, καταλαμβάνουν το Deck No 6 ή C-deck. Το σύνολο των καμπινών των επιβατών βρίσκεται ένα επίπεδο κάτω, στο Deck No 5 ή B-deck. Οι υπερπολυτελείς lux καμπίνες βρίσκονται στο Deck No 7 ,οι οποίες με την άψογη φιλοξενία τους μετατρέπουν το ταξίδι σε μοναδική εμπειρία. Καθίσματα αεροπορικού τύπου θα συναντήσουμε στα Deck No 5 και No 7, ενώ τον εντυπωσιακό χώρο χαλάρωσης με τη reception θα το συναντήσουμε πρύμα, στο Deck No 4.
ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ TEAM
Στο χώρο αυτο μας υποδέχτηκε με ζεστό χαμόγελο ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος κ. Γεώργιος Δημακαρέας, με το βοηθό του Αρχιθαλαμηπόλο κ. Εμμανουήλ Μοίρα, τη Receptionist κ. Καλλιόπη Λυκούρη και το υπόλοιπο ξενοδοχειακό team.
ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ TEAM
Λίγα βήματα πιο πέρα θα συναντήσουμε στο γραφείο του, τον Προϊστάμενο Οικονομικό, κ. Παναγιώτη Χαροκοπάκη με το team του Λογιστηρίου. Ακριβώς δίπλα βρίσκεται το νοσοκομείο του πλοίου.
Ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος, κ. Δημακαρέας, μας παραχώρησε συνέντευξη στην κάμερα του arxipelagos, όπου μας ανέλυσε τους χώρους και την ψυχή του ΔΙΑΓΟΡΑ καθώς και την προσφορά του πλοίου αλλά και της εταιρίας του Blue Star Ferries, στις γραμμές των Δωδεκανήσων, όλα αυτά τα χρόνια.
Οι εξωτερικοί χώροι του ΔΙΑΓΟΡΑΣ είναι ακριβώς ανάλογοι της άνεσης των εσωτερικών. Με ευρύχωρα μπαλκόνια και βεράντες, στο μάτι του ταξιδιώτη φαίνονται απέραντοι.
Η αποστολή μας είχε τη μοναδική ευκαιρία και εμπειρία να απολαύσει λίγες ώρες από μαγευτικά δειλινά και ξεχωριστές ανατολές σ’ αυτούς τους υπέροχους εξωτερικούς χώρους και να νιώσει το πραγματικό θαλασσινό ταξίδι, με την αρμύρα και τον αέρα του να μας ταξιδεύει ακόμη πιο μακριά, στο απέραντο γαλάζιο. Όλοι οι χώροι, εσωτερικοί και εξωτερικοί, είναι άνετοι, εκμεταλλεύονται στο έπακρο το μέγιστο πλάτος του πλοίου και φιλοξενούν κατά το θερινό πρωτόκολλο εώς 1468 επιβάτες, ενώ το χειμώνα 1104.
ΣΑΛΜΠΑΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
Η ώρα 3 το μεσημέρι, Τετάρτη 12 του Σεπτέμβρη και βιράροντας κάβους και άγκυρες, ξεχυνόμαστε ξανά στο πέλαγος, χαράσσοντας πορεία για τα Δωδεκάνησα, με πρώτο σταθμό το ομορφότερο κυκλαδονήσι, τη Σαντορίνη και τελικό προορισμό το νοτιοανατολικότερο άκρο της νησιωτικής Ελλάδας, το ακριτικό Καστελόριζο.
Τα λιμάνια της Σαντορίνης, της Καλύμνου και της Κω τα προσεγγίσαμε κατά τη διάρκεια της νύχτας και κατά το χάραμα ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ έδεσε στο εντυπωσιακό, ηφαιστειογενές νησί, τη Νίσυρο. Η μεγάλη ψηφιδωτή εικόνα της Παναγίας της Σπηλιανής προέβαλε μέσα από το βράχο, πάνω από τον αμφιθεατρικά κτισμένο οικισμό του λιμανιού και μας έκανε να νιώσουμε δέος για το σπάνιο έργο.
Ο ΗΛΙΟΣ ΑΝΑΤΕΛΛΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΣΑ……
Αφήνοντας τη Νίσυρο και έχοντας στα αριστερά μας το Γυαλί, το νησάκι από ελαφρόπετρα, βάλαμε πορεία για την Τήλο. Ήταν η ώρα όπου ο βασιλιάς Ήλιος ξεκίνησε να αναδύεται από τη θάλασσα, στο βάθος της ανατολής, λούζοντας με φως τα Δωδεκάνησα και βάφοντας τα νερά του Νοτιοανατολικού Αιγαίου σε πορφυροερυθρές αποχρώσεις.
Στη φιλόξενη Γέφυρα, με πρωινό καφέ και ευχάριστη κουβεντούλα, κύλισε ο χρόνος τόσο γρήγορα που σε λίγο φάνηκε μπροστά μας το λιμανάκι της άγριας φυσικής ομορφιάς, Τήλου.
Ακούσαμε από τον Καπετάν Γιάννη πολλά σχόλια θαυμασμού για το νησί και μέσα από τα λόγια του, είδαμε πραγματικά ένα ειδυλλιακό μέρος διακοπών και ηρεμίας.
Κατά τις 10 και τέταρτο το πρωί της Πέμπτης 13 του Σεπτέμβρη, προσεγγίσαμε το μεγάλο λιμάνι της κοσμοπολίτικης Ρόδου. Τα κάστρα, τα πέτρινα ελάφια και τα τείχη της μεσαιωνικής πόλης, τραβούσαν όλα τα βλέμματα των ταξιδιωτών. Ο ήλιος είχε πια αναρριχηθεί ψηλά στον ουράνιο θόλο και η μέρα ήταν ηλιόλουστη και πεντακάθαρη.
Κατεβαίνοντας στον καταπέλτη του πλοίου, συναντήσαμε τον κεντρικό πράκτορα της Blue Star Ferries για τη Ρόδο, τον κ. Σκεύο Μούγκρο, όπου τον απαθανατίσαμε σε μία φωτογραφία με τον Προϊστάμενο Οικονομικό, κ. Παναγιώτη Χαροκοπάκη.
ΤΟ ΤΕΑΜ ΤΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Ακριβώς στις 11 λύσαμε κάβους και χαράξαμε πορεία για νοτιότερα και ανατολικά. Για εμάς ήταν ένας ξεχωριστός πλους. Γιατί σε λίγες ώρες θα επισκεπτόμασταν τη νήσο Μεγίστη, ή αλλιώς το πασίγνωστο και Ελληνικότατο Καστελόριζο!
Έχοντας ένα εξαίσιο γεύμα στο A la Carte εστιατόριο του ΔΙΑΓΟΡΑΣ με υπέροχες σπεσιαλιτέ, δια χειρός του ταλαντούχου Αρχιμάγειρα, κ. Μιχαήλ Τουρλέντου, ο οποίος μας φρόντισε ιδιαίτερα και τις πέντε ημέρες των ταξιδιών μας, για την πραγματοποίηση του μαραθώνιου αφιερώματος στον πανέμορφο ΔΙΑΓΟΡΑ και στην ξεχωριστή γραμμή της ’άγονης της Δωδεκανήσου όπου εξυπηρετεί.
Στο χώρο της κουζίνας γνωρίσαμε το έμπειρο team που εργάζεται με μεράκι και αγάπη για νόστιμες δημιουργίες, υπό την καθοδήγηση του Αρχιμάγειρα κ. Τουρλέντου και με την ακατάπαυστη υποστήριξη του Φροντιστή, κ. Εμμανουήλ Καραπιπέρη, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και άριστα και τους δύο χώρους εστίασης, το self-service και το A la Carte Restaurant.
ΤΟ ΤΕΑΜ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
Στην πλώρη απαθανατίσαμε στους φακούς μας, το team της κουβέρτας, με τον καθοδηγητή Ναύκληρο, κ. Νικόλαο Τσιρογιάννη, λάτρη της φυσικής ζωής, με χόμπι τη μελισσοκομία!
Ο ναύτης που μας άφησε έκπληκτους με το σπάνιο όνομα Νομικός Παρβανομικός, είναι ο πιο παλιός στο πλοίο. 12 συναπτά έτη. Ήταν μέλος της αποστολής που πήγε στην Ιαπωνία το 2000-2001 για να φέρουν το καράβι στην Ελλάδα και από τότε εργάζεται ασταμάτητα μέσα στο πλοίο. Το γνωρίζει πιο καλά από τον καθένα και είναι από τα σημαντικότερα κομμάτια του εαυτού του.
Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ χτίστηκε το 1989 στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία NAKAI Shipbuilting & Engineering Co ltd Sedota. Στην Ελλάδα ήρθε το 2000, όπου ύστερα από μια εκτεταμένη μετασκευή, ξεκίνησε δρομολόγια στις γραμμές των Δωδεκανήσων το 2002, για λογαριασμό της ΔΑΝΕ.
Το καλοκαίρι του 2006 εντάχθηκε στο στόλο της Blue Star Ferries, η οποία πραγματοποίησε στο πλοίο ανακαίνιση ευρείας κλίμακας και έκτοτε ένα μπλε αστέρι σε κίτρινο φόντο, στολίζει τις τσιμινιέρες του αγαπημένου βαποριού των καραβολατρών και των ταξιδιωτών.
Εκεί που η καρδιά της Ελλάδας χτυπά πιο δυνατά…
Η ώρα πλησιάζει στις 14:30, μεσημέρι Πέμπτης, 13 του Σεπτέμβρη και το ιστορικό νησάκι Ρω βρίσκεται στα δεξιά μας. Τα μάτια με μιας καρφώνονται πάνω στην ελληνική σημαία, που κυματίζει περήφανα και δίνει ισχυρά το ελληνικό της στίγμα, σε κάθε πλεούμενο που περνά από την περιοχή. Η σκέψη πηγαίνει σε εκείνη την ηρωϊκή γυναίκα, την Κυρά της Ρω, που σχεδόν επί μισό αιώνα, ύψωνε κάθε μέρα τη γαλανόλευκη.
Σκέψεις που τρέχουν στο ένδοξο παρελθόν και διακόπτει ξαφνικά η σφυρίχτρα του πλοίου! Τρεις μακρείς συριγμοί και ένας κοντός. Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ απευθύνει τιμητικό χαιρετισμό στους Έλληνες στρατιώτες που κάνουν τη θητεία τους στο νησί Ρω, υπενθυμίζοντας τους πως είναι εκεί, δίπλα τους, το βαπόρι τους΄, που φέρει περήφανα στην πρύμνη του την ελληνική σημαία να κυματίζει.
Σε λίγα λεπτά ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ μπαίνει στον όρμο του Καστελόριζου. Σφυρίζει και η σφυρίχτρα του αντηχεί απέναντι στα βράχια, απ’ άκρη σ’ άκρη, σε όλο το νησί. Κόσμος έχει μαζευτεί στην αποβάθρα για να συναντήσει το αγαπημένο του καράβι. Το καράβι που θα φέρνει τα μαντάτα από την πατρίδα. Τον γιατρό, τα φάρμακα, τα είδη πρώτης ανάγκης. Αλλά και τα αγαπημένα πρόσωπα. Ελληνικές σημαίες παντού. Η καρδιά χτυπά πιο δυνατά! Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ κοσμεί με την πληθωρική του παρουσία ένα λιμανάκι κόσμημα! Το μπλε παντού! Όλα γίνονται ένα! Οι γαλανόλευκες, το μπλε του ΔΙΑΓΟΡΑ, η θάλασσα! Όλος ο κόσμος ένα τσούρμο που ζει τη χαρά του καταπέλτη του πλοίου να ακουμπά σταθερά, στην πιο απομακρυσμένη αποβάθρα της Ελλάδας! Δεν είναι ένας απλός κατάπλους. Είναι ένα μικρό πανηγύρι! Το πιο σημαντικό γεγονός της ημέρας. Όλος ο κόσμος μια γιορτή, σ’ αυτή την τόσο δα μικρή κουκκίδα στο χάρτη.
Συναντάμε και τη γλυκύτατη πράκτορα της Blue Star Ferries. Περήφανη για τον τόπο της, για τη δουλειά της.
Η ώρα περνά γρήγορα δυστυχώς και πρέπει να αναχωρήσουμε. Φεύγοντας σφυρίζουμε διαρκώς! Ο κόσμος χαιρετά. Ένας διαρκής διάλογος σφυριγμάτων. Για τους ακρίτες κατοίκους έχει τεράστια σημασία στη ζωή τους. Το σφύριγμα του βαποριού, το οποίο σημαίνει πάρα πολλά περισσότερα γι αυτούς.
Αφήνουμε πίσω μας το Καστελόριζο. Όλοι από την αποστολή ευχόμαστε να ξανάρθουμε σύντομα.
Στο πλοίο επιβαίνει μία παρέα από φαντάρους. Επιβιβάστηκαν στο Καστελόριζο. Το πρώτο τους μέλημα είναι να μπορέσουν να γνωρίσουν τον Καπετάνιο, να τον δουν από κοντά, να του σφίξουν το χέρι, να του πουν μια «Καλησπέρα». Θέλουν να γνωρίσουν τους ανθρώπους της Γέφυρας, που όταν περνά το πλοίο από το νησάκι Ρω τους χαιρετούν με σφυρίγματα. Τα σχόλια περιττά.
Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟΥ
Μάθαμε πως ο Α’ Μηχανικός, ο Μαστρό Σωκράτης Δεμέναγας, κατάγεται από την Τζια και κάθε φορά που περνάμε ανοιχτά από το νησί του, ανεβαίνει στη Γέφυρα για να το καμαρώνει!
Οπότε η πρώτη γνωριμία δεν έγινε στο βασίλειο του, αλλά στη Γέφυρα του πλοίου. Από εκεί τον ακολουθήσαμε στα υποθαλάσσια διαμερίσματα του ΔΙΑΓΟΡΑ και έτσι είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να αφουγκραστούμε τις δύο μηχανές Pielstick να δουλεύουν σαν ρολόι και να θαυμάσουμε τους πεντακάθαρους χώρους του Μηχανοστασίου.
Στο control-room συναντήσαμε το έμψυχο team της μηχανής: Τον Α/Β Μηχανικό, Μαστρό Ιωάννη Αναγνώστου, τον Β’ Μηχανικό, Μαστρό Νικόλαο Βατίστα, τον Προϊστάμενο Ηλεκτρολόγο, Επαμεινώνδα Μπέργιο και τους Γ’ Μηχανικούς, κ.κ. Χαράλαμπο Σμυρνιώτη, Βασίλειο Χαλκιά και Γεώργιο Πετρόπουλο. Τους ευχαριστούμε θερμά όλους για τη φιλοξενία και τους ευχόμαστε να έχουν πάντα καλά ταξίδια.
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ…
Το βραδάκι φτάσαμε στη Ρόδο. Το πλοίο κάθισε στο λιμάνι μία ώρα και αναχώρησε για το ταξίδι της επιστροφής στον Πειραιά. Διαβάζουμε με ενδιαφέρον τα έντυπα της εταιρίας. Η προσφορά της Blue Star Ferries στα Δωδεκάνησα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Έχει διοργανώσει όλα αυτά τα χρόνια πλήθος εκδηλώσεων, happenings και προγραμμάτων σε όλα τα νησιά της περιφέρειας. Πιο πολύ μας εντυπωσιάζει η εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιείται σε τακτά διαστήματα και η προώθηση της ιδέας. Ένα μεγάλο μπράβο στην εταιρία και στα πληρώματά της!
Η μέρα έχει φτάσει μεσημέρι Παρασκευής
14 του Σεπτέμβρη 2012. Ο Πειραιάς ήδη έχει αρχίσει να φαίνεται καθαρά και εμείς θα πρέπει σιγά-σιγά να μαζέψουμε τις αποσκευές μας και να αποχωριστούμε τον ΔΙΑΓΟΡΑ. Πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να αποχωριστείς τέτοιο βαπόρι.
Το πέρασμα του ΔΙΑΓΟΡΑΣ από τα φανάρια του Πειραιά σηματοδοτεί το τέλος ενός υπέροχου ταξιδιού στα μαγικά μονοπάτια της άγνωστης ’γονης της Δωδεκανήσου…
Ο,τι ζήσαμε είναι οι δυνατές συγκινήσεις των στιγμών στη Σύμη, στην Τήλο, στο Καστελόριζο, στη Νίσυρο και στις άλλες γραφικές και φιλόξενες γωνιές των νησιών της γραμμής του όμορφου πλοίου.
Καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες, να έχεις πάντα ΔΙΑΓΟΡΑ!
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΒΙΝΤΕΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟ ΠΛΟΙΟΥ
ΑΦΙΞΟ-ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Cpt ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΗΜΑΚΑΡΕΑΣ – ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ ( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΟΡΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΤΗ BLUE STAR FERRIES ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
- Tον κ. Διονύσιο Θεοδωράτο, εμπορικό Διευθυντή Γραμμών Εσωτερικού,
- Tην κ. Χριστίνα Γρηγορά, Διευθύντρια του τμήματος Marketing,
- Tον κ. Γεώργιο Σακέλλη, από το τμήμα Marketing της Blue Star Ferries
- και την κ. Νάνσυ Χατζή από το τμήμα Marketing
ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ BLUE STAR FERRIES
- Tον κ. Σκούτα Ιωάννη, Γενικό Διευθυντή ναυτιλιακού και τεχνικού τμήματος,
- Tον κ. Κωνσταντίνο Μαρκέτο, τεχνικό Διευθυντή,
- καθώς και όλο το τεχνικό team της Blue Star Ferries.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟ TON ΔΙΑΓΟΡΑ
- Τον κ. Πλοίαρχο, Καπετάν Ιωάννη Πασχάλη
- Τον κ. Ύπαρχο, Καπετάν Νικόλαο Πετράκη
- Τους κ. Υποπλοιάρχους, Καπετάν Ιωάννη Κρητικάκη και Καπετάν Ηλία Πιτσικούλη
- Τον Προϊστάμενο Οικονομικό, κ. Παναγιώτη Χαροκοπάκη
- Τον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο, κ. Γεώργιο Δημακαρέα
- Τον Φροντιστή, κ. Εμμανουήλ Καραπιπέρη
- Τον Αρχιμάγειρα, κ. Μιχάλη Τουρλέντο
- Τον Ναύκληρο, κ. Νικόλαο Τσιρογιάννη
‘Επίσης ολους τους Αξιωματικούς και το Πλήρωμα του λαμπρού ΔΙΑΓΟΡΑ, για την πολύτιμη συνεργασία, ζεστή φιλοξενία και συμβολή στην πραγματοποίηση του αφιερώματος του arxipelagos.com σε συνεργασία με τη Blue Star Ferries!
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου, Λίνα Ζαφείρη: Κάμερα
- Αντώνης Μέγγουλης: Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου: Συνέντευξη
- Λίνα Ζαφείρη: Σημειώσεις
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation,
Ήταν μια παραγωγή του arxipelagos.gr σε συνεργασία με την Blue Star Ferries