Συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό στο Πέραμα οι εργασίες μετασκευής του τελευταίου αποκτήματος των Αδελφών Στεφάνου (Golden Star Ferries) ANDROS QUEEN, προκειμένου να είναι έτοιμο να δρομολογηθεί στις αρχές Ιουνίου στην παραδοσιακή γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος.
Το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί, που βρίσκεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη από τον Απρίλιο του 2022, έχει υποστεί ευρείας κλίμακας μετασκευή, επισκευές και αναβαθμίσεις, που το έχουν κυριολεκτικά μεταμορφώσει σε ένα νέο πλοίο. Εξωτερικά οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι του έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως, ακολουθώντας το πρότυπο του υπερπολυτελούς SUPERFERRY. To πλοίο, διαθέτει τεράστιο γκαράζ, ανανεωμένα πολυτελή σαλόνια, καμπίνες για 103 επιβάτες, μπαρ, αεροπορικά καθίσματα, καταστήματα, εστιατόρια και άνετους χώρους εξωτερικού περιπάτου. Επιπλέον, οι μηχανές του έχουν δεχθεί ολική επισκευή, ο εξοπλισμός του έχει αναβαθμιστεί, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και οι απαραίτητες προσθήκες καταπελτών και ραμπών στην πρύμνη και το γκαράζ για τους επιβάτες και τα οχήματα.
Αυτή την περίοδο, γίνεται πολλή σοβαρή δουλειά στην εξωτερική εμφάνιση του πλοίου, το οποίο καθαρίστηκε πλήρως από όλα τα στρώματα βαφής του παρελθόντος. Σήμερα μάλιστα ξεκίνησαν και οι εργασίες βαφής, με τα νέα σινιάλα της Golden Star Ferries να φιγουράρουν στις μπάντες του, κάνοντας την απαστράπτουσα “Βασίλισσα” ακόμη πιο εντυπωσιακή. Σημειώνεται, ότι το συνολικό κόστος της εντυπωσιακής αυτής μετασκευής -σύμφωνα με την εταιρεία- αγγίζει τα 20 με 25 εκατ. ευρώ και γίνεται από ελληνικά συνεργεία και εταιρείες. Δηλαδή, μιλάμε για μια ακόμη πολύ σημαντική επένδυση από τους αδελφούς Στεφάνου, που αναμφίβολα τονώνει την ελληνική οικονομία.
Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του, το ANDROS QUEEN θα είναι αναμφίβολα η ναυαρχίδα της Ανδριώτικης Εταιρείας, αλλά και το μεγαλύτερο πλοίο της γραμμής, καθώς πλοίο ανάλογου μεγέθους στη Ραφήνα έχουμε να δούμε από τον Απρίλιο του 1992, όταν η δημοφιλής Strintzis Lines είχε δρομολογήσει το εμβληματικό θηρίο των 137 μέτρων, SUPERFERRY (15.336gt/1972).
Η ”Βασίλισσα” της Golden Star Ferries, φιλοδοξεί να ανατρέψει τα δεδομένα στη γραμμή, προσφέροντας στον επιβάτη τα πάντα και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό. Στόχος είναι, να αντιπαραθέσει απέναντι στον ανταγωνισμό τον πληθωρικό της χαρακτήρα, την πολυτέλεια, την ταχύτητα και τον όγκο της. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο μεγάλος κερδισμένος θα είναι ο επιβάτης, καθώς ένα ακόμη αξιόλογο πλοίο θα δρομολογηθεί προς όφελός του.
Κάτι που σύντομα θα φανεί άλλωστε, καθώς το θηρίο της Golden Star Ferries εκτός από “πλωτό ξενοδοχείο” είναι και θαλασσοβάπορο, λόγω των γιαπωνέζικων καταβολών του. Σε όλους τους γνωρίζοντες είναι γνωστή η κορυφαία ποιότητα κατασκευής των γιαπωνέζικων πλοίων και η Ραφήνα έχει το προνόμιο να αποτελεί τόπο συγκέντρωσης τέτοιων αξιόλογων ποσταλιών. Δηλαδή, πλοίων που χτίστηκαν από μια νησιωτική χώρα, με παράδοση στο χτίσιμο ναυτικών βαποριών που διψάνε για θάλασσα!
Το ANDROS QUEEN ναυπηγήθηκε το 1998 από τα ονομαστά Mitsubishi στο Shimonoseki. Έχει χωρητικότητα 7.005gt (3.455 dwt), μήκος 134,6 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,7 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 800 επιβάτες (1.400 θερινό πρωτόκολλο) και 80 φορτηγά (9m) ή 380 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με δύο (2) κύριες μηχανές DU-SEMT-Pielstick 16PC2-6V diesel συνολικής ιπποδύναμης 24.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 20,7 κόμβων και μέγιστη 23 κόμβων. Επιπλέον, εξοπλίζεται, με προπέλες μεταβλητού βήματος, πτερύγια ευστάθειας και bow thruster. Γεγονός, που το καθιστά ένα από τα καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας μας!
Αναμένουμε τη δρομολόγησή του με ιδιαίτερη ανυπομονησία, καθώς η ολοκλήρωση της μετασκευής του έχει ακόμη να μας προσφέρει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις ……
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος