Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Τα δοκιμαστικά του πραγματοποίησε σήμερα στο Σαρωνικό, το μεγαθήριο της ΑΝΕΚ Lines, ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, πετυχαίνοντας μάλιστα να αναπτύξει ταχύτητα ακόμη και 21,5 κόμβων!
Το εμβληματικό πλοίο της Χανιώτικης εταιρείας, που -όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μας στις 14.02.2023- ήταν σε ακινησία από τις 25 Απριλίου 2020, δείχνει πλέον πιο έτοιμο από ποτέ για να επιστρέψει στην έδρα του και να διπλώσει το ομόσταυλο υπερπολυτελές ΕΛΥΡΟΣ στη γραμμή των Χανίων στις 22 Ιουνίου.
Η επιστροφή του «γίγαντα» στα ακτοπλοϊκά δρώμενα, κρίθηκε απαραίτητη μετά τις φετινές ανάγκες που προέκυψαν στην ακτοπλοΐα μας. Ωστόσο, όμως, η επαναδραστηριοποίησή του περήφανου πλοίου μας γεμίζει και με μεγάλη χαρά, καθώς πρόκειται για ένα πλοίο σύμβολο, με σημαντική θέση και μεγάλη συνεισφορά στην ακτοπλοΐα μας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της Μεσογείου, ενώ παράλληλα αποτελεί το καμάρι της Μεγαλονήσου.
Τους τελευταίους 4 μήνες, τα συνεργεία εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ να επανέλθει στο υψηλό εκείνο επίπεδο που είναι απαραίτητο για να εξυπηρετήσει με πολυτέλεια και ασφάλεια τους επιβάτες της γραμμής των Χανίων.
Για το σκοπό αυτό, στο διάστημα που μεσολάβησε πραγματοποιήθηκαν στο μεγάλο πλοίο σειρά από εργασίες αναβάθμισης και επισκευής. Ακολούθησε δεξαμενισμός, όπου καθαρίστηκαν και φρεσκαρίστηκαν τα ύφαλα του, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν και οι απαραίτητες μηχανικές επισκευές. Σημειώνεται ότι το πλοίο έχει υποστεί σημαντική ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων το 2019.
Το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ναυπηγήθηκε το 1992 (Πολωνία/Ελλάδα). Έχει χωρητικότητα 38.261gt (5.351 dwt), μήκος 175,4 μέτρα, πλάτος 28,5 μέτρα και βύθισμα 6,4 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 2.500 επιβάτες (1.606 κρεβάτια) και 850 Ι.Χ. (1650 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Zgoda-Sulzer 16ZV 40/48 diesel συνολικής ισχύος 34.130 KW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20 κόμβων.
Ευχόμαστε καλή αρχή και καλές θάλασσες!
Drone Footage – Papadopoulos Konstantinos