Στις 23 Ιουλίου 2022 και μετά από εντατικές εργασίες αναβάθμισης και προσαρμογής που προηγήθηκαν, αναχωρεί τελικά για το λιμάνι του Ηρακλείου το νέο απόκτημα της νεοσύστατης Horizon Sea Lines, HSC SANTA IRINI. Σκοπός της απόκτησής του είναι η εκτέλεση καθημερινών κρουαζιέρων από την Κρήτη προς το νησί της Σαντορίνης, μεταφέροντας αποκλειστικά τουρίστες. Για τον σκοπό αυτό ναυλώθηκε στην Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν δυνατά ονόματα του επιχειρείν, καθώς και το ΚΤΕΛ Νομού Ηρακλείου με την εταιρία CTRS – Cretan Transportation Services.
Να θυμίσουμε, ότι το πλοίο αγοράστηκε τους προηγούμενους μήνες από την ισπανική Acciona. Αναχώρησε από την Αλμερία της Ισπανίας στις 31 Μάϊου και κατέπλευσε στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας στις αρχές Ιουνίου. Εν συνεχεία, δεξαμενίστηκε στην πέτρινη δεξαμενή Βασιλειάδη στον Πειραιά (μέχρι τις 18 Ιουνίου) και μετά οδηγήθηκε ξανά στο Νέο Μώλο, όπου συνέχισε και ολοκλήρωσε τις επισκευές και αναβαθμίσεις που ήταν απαραίτητες για τη νέα του αποστολή.
Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι το SANTA IRINI είναι ένα από τα τέσσερα high speed monohull ferries που ναυπηγήθηκαν από τα Ιταλικά Fincantieri για λογαριασμό της Sea Containers. Ναυπηγήθηκε το 1997 με το όνομα Superseacat One και δρομολογήθηκε στη γραμμή Gothenburg – Frederikshavn. Το 1999, μεταφέρθηκε στη γραμμή Newhaven and Dieppe, ενώ το 2004 η συγκεκριμένη γραμμή έκλεισε και το πλοίο παροπλίστηκε στο Sunderland. Το 2005, πλαισίωσε τα κονταδελφά ταχύπλοα Superseacat Three και Superseacat Four στη γραμμή Helsinki – Tallinn για λογαριασμό της φημισμένης Silja Line, ενώ το 2006 με την πώληση της Silja Line στην εσθονική Tallink, το πλοίο πουλήθηκε στην Ισπανική Acciona Trasmediterránea και μετονομάστηκε σε Almudaina Dos. Έκτοτε εξυπηρετούσε τις γραμμές Barcelona- Ibiza/Mahon, Valencia – Ibiza και Las Palmas de Gran Canaria – Santa Cruz De Tenerife, μέχρι και το 2019.
Εμείς, του ευχόμαστε καλή αρχή και καλές θάλασσες.
To SANTA IRINI έχει χωρητικότητα 4.662gt (340 dwt), μήκος 100m, πλάτος 17,1m και βύθισμα 2,68m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 800 επιβάτες και 175 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Ruston 20RK 270 συνολικής ισχύος 27.500 KW, καθώς και με 4 KaMeWa water-jets, ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 38 κόμβων.
Φωτο: ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ