Σε κατάσταση μηχανικής βλάβης τέθηκε φορτηγό πλοίο με σημαία Μπελίζ, ενώ έπλεε ανοιχτά του ακρωτηρίου Καφηρέα, σε μια από τις πλέον δύσκολες περιοχές ναυσιπλοΐας του Αιγαίου. Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της 1ης Μαΐου 2025, όταν το πλοίο ακινητοποιήθηκε 3,9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Καφηρέα, με 11 άτομα πλήρωμα και φορτίο 1.500 μετρικούς τόνους χάλυβα.
Κρίσιμο σημείο – κρίσιμη αντίδραση
Το ακρωτήριο Καφηρέας (γνωστό και ως Κάβο Ντόρο) θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της ελληνικής ναυσιπλοΐας, με ισχυρά θαλάσσια ρεύματα, ριπαίους ανέμους και περιορισμένες δυνατότητες πλοήγησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Την ώρα του συμβάντος, στην περιοχή επικρατούσαν άνεμοι έντασης 5 μποφόρ, καθιστώντας τις συνθήκες ακόμη πιο απαιτητικές για την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος.
Το πλοίο είχε αναχωρήσει από Ελευσίνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιώντας εμπορικό ταξίδι παράκτιας μεταφοράς βαρέως φορτίου. Το πλήρωμα, αποτελούμενο από 11 ναυτικούς, ενεργοποίησε τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης βλαβών και προχώρησε άμεσα σε τεχνικούς ελέγχους.
Αποκατάσταση χωρίς εξωτερική συνδρομή
Παρά την αρχική ανησυχία, η βλάβη αποδείχθηκε αντιμετωπίσιμη, και το πλήρωμα κατάφερε με ίδια μέσα να επαναφέρει τις μηχανές του πλοίου σε λειτουργία. Το πλοίο συνέχισε τελικά την πορεία του με ίδιες δυνάμεις προς τον προορισμό του, ενώ δεν χρειάστηκε συνδρομή από πλωτά μέσα ή ρυμουλκά.
Οι αρχές παρακολούθησαν την εξέλιξη του περιστατικού σε πραγματικό χρόνο, ενώ το Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας διατήρησε επικοινωνία με τον πλοίαρχο μέχρι την πλήρη αποκατάσταση της βλάβης.
Υπενθύμιση ναυτικής ετοιμότητας και επαγρύπνησης
Το συμβάν, αν και έληξε αναίμακτα, αποτελεί υπενθύμιση της αναγκαιότητας για υψηλή τεχνική ετοιμότητα και επιχειρησιακή αυτονομία, ειδικά για πλοία που επιχειρούν σε δύσκολα ελληνικά περάσματα όπως ο Καφηρέας. Η έγκαιρη και αποτελεσματική αντίδραση του πληρώματος απέτρεψε πιθανή ρυμούλκηση, θαλάσσια ρύπανση ή ακόμα και ατύχημα.